اخبار داغ

دبیر کل جمعیت هلال احمر:

جمعیت هلال احمر نیازمند تزریق منابع جدید است/ فاصله تجهیزات به نسبت سرانه با استاندارها

جمعیت هلال احمر نیازمند تزریق منابع جدید است/ فاصله تجهیزات به نسبت سرانه با استاندارها
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در شرایط امسال که با حوادث مختلفی مواجه بودیم نیاز به تزریق منابع جدید برای بازسازی جمعیت هلال احمر داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،محمدی نسب در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: تقسیم بندی تهران به 22 منطقه از سوی سازمان ستاد مدیریت بحران انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه قبلا نیز تقسیم بندی وجود داشت و هفت منطقه تعیین شده بود،افزود: این تقسیم بندی به این دلیل انجام شده است تا در صورت بروز حادثه استان های معین با اختیارات بیشتر و بدون اجازه از ستاد خدمات خود را انجام دهد.

,

این مسئول با بیان اینکه استان های انتخاب شده  نقاط آسیب پذیر و امن را شناسایی می کنند تا در حادثه احتمالی چالاک عمل کنند،گفت:زنجان استان معین  منطقه  21تهران است.

,

دبیر کل جمعیت هلال احمر  در خصوص بودجه جمعیت هلال احمر نیز اظهار داشت: بودجه طبق روال قبل و با ردیف های مشخص و همان سطحی را دولت پیش بینی کرده است،پیگیری می شود.

,

محمدی نسب بیان داشت: چندان نگران بودجه نیستیم،آنچه که امروز پیشنهادی دولت است سطح نرمال از بودجه همیشگی است.

,

وی با اشاره به اینکه در شرایط امسال که با حوادث مختلفی مواجه بودیم نیاز به تزریق منابع جدید برای بازسازی جمعیت هلال احمر داریم،ادامه داد:امسال در استان های مختلف کشور حوادث کوچکتری از جمله کولاک و بهمن و سیل داشته ایم که این امر موجب شده تا توان و تجهیزات این جمعیت تحلیل رفته و فرسوده شود.

,

این مسئول ادامه داد:این حجم از حوادث موجب شده تا مصارف از منابع پیشی بگیرد که ضروری است وضعیت امسال بودجه را به صورت ویژه در نظر بگیرند.

,

دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: برآوردهایی از مصارفی حوادث ارائه شده است،فقط در کرمانشاه 100 میلیارد تومان چادر توزیع شده است.

,

محمدی نسب با بیان اینکه قول های مساعدی را دولت برای بودجه جمعیت هلال احمر داده است، گفت: تلاش می شود بودجه لازم جذب شود.

,

وی کمک های افراد مشهور به زلزله کرمانشاه را مسبوق به سابقه عنوان کرد و گفت: در حوادث بزرگ افراد مشهور ورود کرده  و اقدام به جمع آوری کمک های مردم می کنند که در کرمانشاه نیز اتفاق افتاد.

,

وی با تقدیر از کمک های افراد معروف و گمنام،بیان داشت: این کمک ها نمایشی از انسانیت، رفتارهای بشر دوستانه و خدادوستانه بود و صحنه بی نظیری را در کرمانشاه ثبت کرد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه که در اختیار افراد محبوب قرار گرفته است کاملا معلوم است و در جای خود خرج می شود همانگونه که هنوز کمک های مردمی به صورت نقدی جمعیت هلال احمر استفاده نشده است.

,

دبیر کل جمعیت هلال احمر ادامه داد: برای مجهز شدن به تجهیزات روز مطالعه و برنامه داریم اما نیازمند تامین منابع است تا سیستم مدیریت بحران ارتقا یابد.

,

محمدی نسب بیان داشت: در زمینه تجهیزات به نسبت سرانه با استاندارها فاصله داریم برای پر کردن این فاصله نیاز به تزریق منابع است که امیدواریم با نگاه دولت این منابع را در اختیار بگیریم.

,

وی میزان کمک های جمع آوری شده به صورت نقدی را 60 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تا ریال آخر سالم و صادقانه خرج می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه