اخبار داغ

گزارش خبری /

خشکاندن درختان کهنسال مراغه در خواب زمستانی مسئولین

خشکاندن درختان کهنسال مراغه در خواب زمستانی مسئولین
خشکاندن درختان کهنسال مراغه از سوی افراد ناشناس با دلایل بعضا مشخص و از سویی بی توجهی مسئولان مربوطه باعث شده است مردم به صورت خودجوش در دفاع از هویت باغشهری مراغه قدم بردارند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  رصدمراغا ؛ شهرستان مراغه به دلیل دارا بودن درختان بسیار در اطراف و داخل شهر به عنوان یکی از چند باغشهر ایران شهرت دارد و زیبایی این شهرستان علاوه بر پیشینه تاریخی آن به طبیعت زیبای این شهر است که در اثر وجود باغات و درختان بسیار ایجاد شده است مربوط می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رصدمراغا ,

باغشهر یا باغی که در آن درختی نباشد برای هیچکس باغ قلمداد نخواهد شد چراکه هویت یک باغ به داشتن درخت است و به همین دلیل است که باغات و درختان شهر مراغه هماره نقشی هویتی را برای آن ایفا کرده اند، هویت سبزی که نباید گذاشت به همین سادگی نابود شود.

,

بقای درختان و گیاهان در شهرها را به واسطه نقش مهم شان در تولید اکسیژن و هوای مطبوع و زندگی ساز باید در حکم ریه های تنفسی تن آدمی قلمداد کرد، لیکن امروز شاهد آن هستیم که ریه هایی که مردمان پر تلاش از دیرباز برای شاداب نگاه داشتن آنها زحمات طاقت فرسایی را متحمل شده اند در کمال ناباوری و بی رحمی خشک می شوند .

,

 

,

, , ,

متأسفانه در چندین جای شهر ، در میدان اوحدی (کوره‌خانه) و خیابان دارایی شاهد خشکاندن عمدی چندین درخت سرو از سوی افراد ناشناس بوده ایم که نوید نابودی هویت باغشهری مراغه را می دهد .

,

خشکاندن درختان کهنسالی است که پیش روی چشمان همشهریان و در جوار خیابانها و در میان بلوارهای شهر اتفاق می افتد. بیش از همه مردم دلسوز و طبیعت دوست این شهر را نگران کرده است برای مثال شهروندی مراغه ای اطلاع می دهد:«درختان خیابان دارایی که مقابل ساختمان های بلند را گرفته اند ، توسط افراد ناشناس در ورطه نابودی هستند . لطفاً صدای مارا به گوش مسئولان مربوط برسانید» .

, «, درختان خیابان دارایی که مقابل ساختمان های بلند را گرفته اند ,

, , ,

با وجود اینکه شهرداری مراغه درختان این شهر را شناسنامه دار کرده است اما متأسفانه در پیگیری و بررسی این موضوع کاری صورت نگرفته است و اگرمردم و برخی سازمان های مردم نهاد به صورت خودجوش اعتراضی نکرده باشند آبی از آب تکان نمی خورد .

,

دادستان عمومی و انقلاب مراغه در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت : این موضوع از طریق سازمان های مردم نهاد به دادستانی مراغه گزارش شده است و کارشناسان امر در حال بررسی علت خشک شدن درختان و شناسایی افرادی هستند که موجب نابودی این درختان شده اند .

,

علی دلداری با اشاره به اینکه از طرف نهادهای مربوطه هیچ گزارشی صورت نگرفته است افزود : خشکاندن عمدی درختان واقع در خیابان دارایی کاملاً مشهود است ولی هنوز علت و یا فردی که باعث خشک شدن درختان شده باشد مشخص نیست ، دادستانی مراغه به عنوان مدعی العموم در رأس این پرونده در حال بررسی علت و چرایی این موضوع است و در صورت مشخص شدن با خاطیان بدون اغماض برخورد خواهد کرد .

,

وی ادامه داد : از مردم دلسوز و طبیعت دوست مراغه درخواست می شود در صورت مشاهده چنین موضوعات مشابهی نهاد های مربوطه را در جریان بگذارند که اولاً از خشک شدن درختان چندین ساله شهر جلوگیری شود و ثانیاً با خاطیان در اسرع وقت برخورد جدی انجام گیرد .

,

دلداری اضافه کرد : متأسفانه مدتی قبل عده ای ناشناس قصد خشکاندن درخت نارون در میدان دروازه این شهر که قدمتی هزار ساله دارد را داشتند که با اطلاع رسانی مردم و اقدام به موقع کارشناسان محیط زیست از نابودی آن جلوگیری شد .

,

, , ,

عدم پیگیری این موضوع از طرف نهادهای مربوطه نشان از بی توجهی مسئولان به نابودی هویت باغشهر ایران است که باعث شده است مردم و برخی نهاد های مردمی به صورت خودجوش این اقدام ناشایست را از طریق دادستانی پیگیری کنند.

,

جرایم تعیین‌شده برای قطع درختان به‌ویژه کهنسال‌ها جرایم نسبتاً سنگینی است، که اگر این جرایم مو به مو اعمال شود امیدواریم از این پس کسی جرئت چنین کاری را به خود ندهد

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه