اخبار داغ

مسئولین دریابند؛

انتظار یک دهه‎ای کشاورزان برای اتمام طرح پایاب سد کوثر

انتظار  یک دهه‎ای کشاورزان برای اتمام طرح پایاب سد کوثر
نزدیک به یک دهه از شروع ساخت سد کوثر در شهرستان کوثر می گذرد و اکنون پس از سال ها نه سد به طور کامل آبگیری شده و نه طرح پایاب سد به نتیجه رسیده است و زمین های کشاورزی کوثر در انتظار نوشیدن آب به خواب زمستانی رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ازناو ، نزدیک به یک دهه از شروع ساخت سد کوثر در شهرستان کوثر می گذرد و اکنون پس از سال ها نه سد به طور کامل آبگیری شده و نه طرح پایاب سد به نتیجه رسیده است و زمین های کشاورزی کوثر در انتظار نوشیدن آب به خواب زمستانی رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , ازناو,

با توجه به روند خشکسالی اخیر و کاهش بارندگی ها نگرانی های کشاورزان کوثری از نبود پایاب سد کوثر دو چندان شده است و مردم از نماینده مردم خلخال و کوثر انتظار دارند که بحث پایاب سد از سوی آب منطقه ای استان اردبیل و مجلس پیگیری شود تا شاید معاش بیش از صدها کشاورز که در کوثر چشم به راه آبیاری مزارع خود از طریق آب سد کوثر هستند از بی سروسامانی نجات یابند.

,

بیشترین میوه های سردرختی شهرستان کوثر در قالب میوه به، گیلاس و آلبالو و میوه های جالیزی عمری بسته به وجود آب دارند که در صورت نبود آب کشاورزی علاوه بر تعطیلی کشاورزی درمنطقه بحران بیکاری دامنگیر جوانان و اهالی روستاهای شهرستان کوثر خواهد بود.

,

به گزارش ازناو ، با برآورد کشاورزی اکنون بیش از 300هکتار زمین در پشت سد کوثر تا بخش فیروزآباد و روستاهای مسیر منتظر تکمیل پایاب سد کوثر هستند.

,

انتهای پیام / خلخال

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه