اخبار داغ

جلسه پیشگیری از چاقی دانش آموزان در سپیدان برگزارشد

جلسه پیشگیری از چاقی دانش آموزان در سپیدان برگزارشد
به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم با شعار چاقی یا سلامتی؟ انتخاب با شماست. جلسه آموزشی با موضوع تغذیه در گروه سنی نوجوانان و روش های پیشگیری از چاقی ویژه والدین دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید توسلی برگزار گردید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم با شعار " چاقی یا سلامتی؟ انتخاب با شماست." ، جلسه آموزشی با موضوع تغذیه در گروه سنی نوجوانان و روش های پیشگیری از چاقی ویژه والدین دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید توسلی برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

مریم جلوداری مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت،دراین جلسه با اشاره به شیوع چاقی در کودکان و نوجوانان گفت : متاسفانه 20% از جمعیت دانش آموزان کشور دچار اضافه وزن و چاقی به خصوص چاقی شکمی هستند که این خود عاملی در ابتلای نوجوان به بیماری های نظیر دیابت ، فشارخون بالا ، دیس لیپیدمی ، برخی از انواع سرطان ها در سنین بزرگسالی می باشد .

,

جلوداری ادامه داد : اضافه‌وزن و چاقی در دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین عوامل خطرساز برای فشارخون بالا، دیابت و چربی خون بالا در بزرگ‌سالی است که عادات غذایی غلط ازجمله مصرف بی‌رویه فست‌فودها (سوسیس، کالباس، همبرگر، پیتزا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده) چیپس، غذاهای چرب و سرخ‌شده، نوشابه‌های گازدار (که حاوی مقدار زیادی قند هستند)، شیرینی و شکلات، مصرف کم سبزی‌ها و میوه‌ها، و بی‌تحرکی از دلایل مهم اضافه‌وزن و چاقی در دانش‌آموزان هستند.

,

وی همچنین بر اهمیت و نقش مصرف صبحانه در افزایش انرژی ، یادگیری و تمرکز دانش آموزان تاکید کرد و افزود : بررسی‌ها حاکی از آن است که کودکان در سنین مدرسه در صورتی که از مصرف وعده غذایی صبحانه سر باز بزنند بیشتر احتمال دارد در طول روز به فست‌فودها روی بیاورند و این شرایط بر شاخص توده بدنی آنان تاثیر منفی دارد. کودکانی که هنگام صبح و پیش از رفتن به مدرسه صبحانه می‌خورند نسبت به آنهایی که اولین وعده غذایی روز را حذف می‌کنند شاخص توده بدنی پایین‌تری دارند و عوارض عدم مصرف صبحانه یا مصرف صبحانه ناسالم  توسط دانش آموزان سخن گفت .

,

اصول رژیم غذایی سالم برای کنترل وزن، راهکارهای کاربردی تغذیه ای برای پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی در نوجوانان ، رفتار درمانی برای کنترل اضافه وزن و چاقی، ، تغذیه صحیح در گروه سنی نوجوانان ،  هرم غذایی نوجوانان و نحوه استفاده از هر گروه از مواد غذایی از جمله مطالب مطرح شده در این جلسه آموزشی بود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه