اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان :

یکی ازوظایف مداحان ترویج اخلاق اسلامی است

یکی ازوظایف مداحان ترویج اخلاق اسلامی است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در دیداربا مسئول کانون بسیج مداحان گفت: معرفی الگوهای صحیح به جوانان وترویج اخلاق اسلامی وایمان یکی از وظایف مداحان اهل بیت (ع) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛حجت الا سلام سید نصرت الله احسانی فر رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در دیدار بامسئول کانون مداحان سپیدان گفت : مداحان اهل بیت(ع) سرمایه عظیمی در دست دارند که باید در حفظ آن کوشا باشند. مداحی می‌تواند احساسات عاشورایی را بسیج کند و اهداف امام حسین(ع) را در قالب شعر در دل‌های عزاداران به خصوص جوانان جای دهد. به همین خاطر ائمه(ع) فرمودند: «لک بیت بیت فی الجنه.» اما این سرمایه ممکن است دچار آفات و آسیب‌هایی شود که آنها را باید از جامعه مداحان و مجموعه ذاکران اهل بیت(ع) دور ساخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در این دیدارمعرفی الگوهای صحیح به جوانان وترویج اخلاق حسنه اسلامی وایمان را یکی از وظایف مداحان اعلام نموده وگفت مداحان اهل بیت (ع) باید به این نکته توجه داشته باشند که سخنانی که مطرح می‌کنند یااشعاری که جهت مداحی انتخاب می‌کنند باید با دلیل وسند ومدرک باشد چراکه بیان تاریخ اسلام از طریق همین سخنان ومداحی ها به گوش مردم رسیده ودر ذهن وفکر انها ثبت وضبط می‌شود.

,

احسانی فرافزود:باید الگوی خوب معرّفی کنیم تا مردم به سراغ الگوهای بَدَلی نروند. الان در بین جامعه مداح هم چهره های خوبی داریم که می توانند الگو باشند هم چهره های ناشناس و بزرگانی که می توانند الگو باشند اما شناخته نشده اند. معرّفی الگو یکی ازشیوه‌های تربیتی است.

,

وی گفت: حقایق و برکات انقلاب و عزتی که امروز انقلاب برای شیعه و ملت ایران ایجاد کرده است باید بیشتر از این در اشعار تبیین شود. این انقلاب به برکت تشیع دنیا را تکان داده است و آمریکایی که زمانی ملت ما را به حساب نمیاورد الان هرروز فکر رویارویی با ما را در سر دارد. ما قدرتمند شده ایم و دشمن میداند که دیگر توان مقابله جنگی و نظامی با ما را ندارد اما در زمینه انحراف و گسترش مفاسد و نفوذ برای بدبینی از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کند لذا تربیون مداحان باید در تلاش فرهنگی و تربیت فرهنگی و مذهبی با دقت عمل کند.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیان داشت :پیام‌رسانی از نهضت عاشورا ، تبیین معارف کربلا و صیانت از حقایق کار سختی است و نباید تنها بنای آن را گریه و تضرع قرار دهیم. درست است که تضرع راه نفوذ به معنویت است اما نمی‌شود جامعه را بدون معرفت و فقط با گریه پیش برد. معرفت در کنار این مسیر لازم است و اگر نباشد حقیقت اثر خود را نمی‌گذارد. باید به یاد داشته باشیم سخنانی را قرائت کنیم که از سند تاریخی محکمی برخوردار باشد. هر سندی شرعی و قابل قبول نیست و باید به ریشه‌ آن رجوع کرده و از متقن بودن آن مطمئن شد.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه