اخبار داغ

یادداشت

پشت پرده تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران چیست؟/نقض آشکار برجام در شروط جدید ترامپ

پشت پرده تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران چیست؟/نقض آشکار برجام در شروط جدید ترامپ
تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران بی تردید نمی تواند با بازی های دیگری که آمریکایی ها در سر دارند بدون ارتباط باشد که در این میان باید دید نقض آشکار برجام در شروط جدید آمریکایی ها چه تاثیری در جامعه جهانی خواهد داشت!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، رییس جمهور آمریکا در اقدامی به دور از توافقات هسته ای تعلیق تحریم ها را برای مدت 4 ماه دیگر تمدید نمود اما در واقع باید دید که ترامپ از این اقدام خود و ارائه شروط جدید خارج از برجام که در واقع نقض آشکار برجام می باشد چه اهدافی دارد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

رییس جمهور آمریکا به خوبی دریافته است که جمهوری اسلامی ایران به تمامی تعهدات خود در زمینه اجرای برجام پایبند بوده است و این دولت آمریکا و دیگر طرف های مذاکره کننده هستند که تاکنون اقدامی در خصوص تعهدات خود نداشته اند و در جریان های متفاوت و به بهانه های واهی تعهدات خود را نیز نقض کرده اند بنابراین راهکاری جدید برای خروج از برجام باید در دستور کار انان قرار گیرد.

,

در این میان دولتمردان آمریکایی که می دانند با خروج یکباره از برجام باید پاسخگوی افکار عمومی جامعه جهانی باشند با بهانه تراشی بی مورد به دنبال این هستند تا توپ بازی را در زمین دولتمردان ایرانی قرار دهند و به همین دلیل شروطی را قرار داده اند که هر کدام از انها خود نقض کننده آشکار برجام می باشند.

,

دسترسی به مراکز نظامی ایران برای بازرسی، منع فعالیت های نظامی ایران و عدم تولید موشک‌های بالستیک از سوی ایران مواردی است که هیچ ارتباطی با توافق هسته ای ندارند و در واقع ناشی از زیاده خواهی های آمریکایی ها می باشند که ارائه چنین شروطی به معنای نقض آشکار برجام تلقی می شوند.

,

عدم وجود یک کمیته داوری در اجرای برجام یکی از ضعف های اساسی برجام می تواند در نظر گرفته شود که با این شرایط وضع تحریم های جدید علیه ایران با هر بهانه ای اعم از حقوق بشر و یا فعالیت نظامی ادامه خواهد داشت آنگونه که هم اکنون 14 نهاد و شخصیت ایرانی از جمله رییس قوه قضاییه نیز تحریم شده اند.

,

 اما دولتمردان ایرانی باید چه راهکاری برای مقابله با سیاست های خصمانه آمریکایی ها داشته باشند؟

,

بدون شک تداوم فعالیت بهتر دیپلماسی دولتمردان ایرانی برای ارتباط بهتر و بیشتر با اتحادیه اروپا و نیز کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین می تواند تاثیر بسزایی در منزوی شدن آمریکایی ها داشته باشد.

,

در واقع از انجایی که برجام یک توافق نامه بین المللی است ارتباطات گسترده با روسیه ، چین ، آلمان و فرانسه نقش ایران را در عمل به تعهدات خود بیش از پیش نمایان می کند و آمریکا به عنوان نقض کننده برجام باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه