اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در لرستان:

هنر و رسانه، عرصه‌های جنگ نرم هستند

هنر و رسانه، عرصه‌های جنگ نرم هستند
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: امروز با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن روبه‌رو هستیم و میدان این جنگ هنر و رسانه است که باید در این میدان خود را آماده کرده و با انسجام و برنامه‌های قوی‌تری وارد عمل شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا و به نقل از منار، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در دیدار با رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور و هم‌چنین شورای هنری بسیج هنرمندان لرستان اظهار کرد: اسلام دینی‌ است که بشر را الهی و خدایی می‌کند. زندگی پست دنیوی را رنگ ابدیت بخشیده و انسانِ فَرشی را به عرش می‌رساند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, منار,

وی افزود: اسلام خاک وجود انسان را به کیمیا تبدیل می‌کند و این خاصیت برنامه‌های دین مبین اسلام است.

,

وی با بیان این مطلب که اسلام آمده است تا هویت حقیقی انسان را به او بیاموزد و ببخشد، تصریح کرد: اسلام به انسان می‌فهماند که خداوند او را خلیفه و امام روی زمین قرار داده است و رسالت دین این است که شیئی را که می‌تواند در ورطه سقوط قرار بگیرد به ورطه اعلی برساند.

,

, ,

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: اسلام دین جاودانه است زیرا مطابق با فطرت انسان و تامین‌کننده تمام نیازهای هدایتی بشر است و آنچه را که بشر در مسیر تکامل و تقرب به خدا نیاز دارد تامین می‌کند.

,

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی اهداف برنامه‌های اسلام  را تعالی بخشیدن به زندگی انسان دانست و افزود: دین اسلام از جامعیت و جاودانگی برخوردار است به همین جهت تمام برنامه‌های خداوند می‌تواند رنگ خدایی بگیرد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: در مسیر تکامل و تقرب به سوی خدای متعال روش‌ها، برنامه‌ها و ابزار گوناگونی وجود دارد که ضمن تاثیرگذاری بیشتر بر افکار و اندیشه‌های بشری می‌توان با استفاده از آن ابزار زودتر به مقصد رسید.

,

هنر مهم‌ترین ابزار رسیدن به کمال است

,

وی هنر را مهم‌ترین ابزار رسیدن به کمال دانست و گفت: بطور مثال زمانی‌که می‌خواهیم هدفی را به مخاطب منتقل کنیم، گاه با یک سخنرانی، گاه در قالب یک شعر و گاهی در قالب یک هنر نمایشی آنرا ارائه می‌کنیم.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد  گفت: خداوند خالق هنر است و امتیاز انسان بر حیوانات در خلاقیت، تفکر و هنرمندی اوست و خداوند انسان را برتر قرار داد. این برتری به دلیل خردورزی، اندیشه، تفکر و هنر انسان است.

,

 

,

 

,

, ,

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی افزود: همه مخلوقات از هنر خداوند هستند. هنر بدیع و شگفت‌انگیز از آن خداوند است و بشر تجلی هنر خدایی است. آنچه که به دست بشر صورت می‌گیرد گوشه‌ای از استعدادهای درخشان خدایی است و خداوند در وجود انسان قرار داد.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: هنر می‌تواند تعالی‌بخش و یا ابتذال‌آور باشد زیرا هنر مانند چاقویی‌ست که می‌تواند برای کارهای صحیح مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه جان انسان را بگیرد.

,

وی بیان کرد: آنچه که اسلام ناب به دنبال آن است هنر تعالی‌بخش است و آنچه که استکبار جهانی به دنبال آن است هنر ابتذال است.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: امروز دو جبهه وجود دارد. یکی جبهه الهی و خدایی و دیگری جبهه جبهه ضد دینی، استکبار و باطل.

,

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مشخص کردن مرزبندی‌ها گفت: باید مشخص کنید در کدام جبهه قرار دارید. یکی از وظائف مهم نیروهای مهم، ولایی و انقلابی جبهه‌شناسی است.

,

ما هنر قداست‌آور می‌خواهیم

,

وی با مطرح کردن این سوال که ببینید امروز در این وادی کدام هنر را می پسندید، افزود: امروز بعضی افراد اختلاط زن و مرد را برای ادامه حیاتشان مفید می‌دانند اما نظر ما این است که باید بین زن و مرد حریمی وجود داشته باشد و عفت عمومی حفظ شود.

,

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: بعضی در این وادی به غلط افتاده‌اند و به اشتباه فکر می‌کنند هنر فقط در لهو و لعب و خوش‌گذرانی است ولی این ابتذال است. ما هنر قداست‌آور می‌خواهیم. قلمی که خدا را در دل‌ها زنده می‌کند ارزش دارد نه هنری که شیطان را جلوی انسان مجسم می‌کند.

,

, ,

هر هنرمندی که در جبهه اسلام و انقلاب اسلامی باشد هنرمند بسیجی است

,

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی افزود: هنرمندان بسیجی می‌خواهند بگویند ما در جبهه اسلام و انقلاب اسلامی قرار داریم نه در جبهه استکبار و هر هنرمندی که در جبهه اسلام و انقلاب اسلامی باشد هنرمند بسیجی است.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای اصرار دارند که هنر را به ابتذال بکشانند و به دنبال میدان دادن به افراد معلوم‌الحال هستند به طور مثال اگر خانمی با چادر حاضر شود او را از صحنه حذف می‌کنند.

,

وی مسئولیت هنرمندان بسیجی را بسیار سنگین برشمرد و افزود: با قاطعیت، استواری و سربلندی هر چه تمام‌تر در این صحنه ظاهر می‌شویم زیرا بر حقیم و چون برحقیم سر خود را بالا می گیریم. ما بر حقیم ولو کم باشیم حتی یک نفر، ایستادگی می‌کنیم.

,

هنرمندان بسیجی با قدرت به میدان بیایند

,

امام‌جمعه خرم‌آباد به انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در ایران بود ولی حالا بر استکبار جهانی غلبه پیدا کرده است.

,

وی تصریح کرد: از هنرمندان بسیجی انتظار می‌رود با قدرت و قوت حضوری پررنگ در صحنه داشته باشند و با افتخار به میدان بیایند.

,

نماینده ولی فقیه در لرستان در پایان گفت: در عرصه فرهنگ پیچیدگی‌هایی وجود دارد که اگر هوشیاری و بصیرت نداشته باشیم می‌بازیم. امروز با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن روبه‌رو هستیم و میدان این جنگ هنر و رسانه است که باید در این میدان خود را آماده کرده و با انسجام و برنامه‌های قوی‌تری وارد شویم.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه