اخبار داغ

نقدی بر حرف های یک مدعی

درسی که آزاده نامداری به صدا و سیما داد

درسی که آزاده نامداری به صدا و سیما داد
آزاده نامداری متولد آذرماه سال ۱۳۶۳ در کرمانشاه و دانش آموخته رشته مدیریت صنعتی است و در اردیبهشت ۹۲ با مجری صدا و سیما فرزاد حسنی ازدواج کرد، اما این ازدواج خیلی به درازا نکشید و هر چند شایعاتی مبنی بر طلاق این دو مجری جنجالی در قبل از یکسالگی ازدواجشان بود، اما در مرداد ۹۳، خبر این طلاق رسمی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تارود از دماوند، آزاده نامداری کار خود را با همکاری با شبکه زاگرس آغاز کرد و سپس به تهران آمد و در برنامه خط مستقیم شبکه تهران به اجرا در تلویزیون ادامه داد. نامداری در سال ۱۳۸۴ به عنوان مجری بخش تازه‌ها در برنامه سیمای خانواده شبکه یک شروع به فعالیت کردکه تا ۴ سال ادامه داشت و در بهمن ۱۳۸۸ به اجرای خود در تازه‌ها پایان داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,  به نقل از تارود از دماوند، , تارود , آزاده نامداری کار خود را با همکاری با شبکه زاگرس آغاز کرد و سپس به تهران آمد و در برنامه خط مستقیم شبکه تهران به اجرا در تلویزیون ادامه داد. نامداری در سال ۱۳۸۴ به عنوان مجری بخش تازه‌ها در برنامه سیمای خانواده شبکه یک شروع به فعالیت کردکه تا ۴ سال ادامه داشت و در بهمن ۱۳۸۸ به اجرای خود در تازه‌ها پایان داد.,

آزاده نامداری با شلوار لی

, آزاده نامداری با شلوار لی, آزاده نامداری با شلوار لی,

نامداری در برنامه ‘جمع ما’ در سال ۱۳۹۰ که به‌طور زنده از شبکه دوی سیما پخش می شد، گهگاهی صحبت های عجیبی می گفت. در آن زمان این برنامه با دعوت از یک مزد سه زنه و بیان مطالبی منفی و هم چنین در برنامه هایی که درباره موضوع طلاق، ازدواج، علم بهتر است یا ثروت، صدای انتقاد مدیران رسانه ملی و  کارشناسان دینی و علمی را در آورد.

,

در یکی از این برنامه ها که به موضوع طرح تفکیک جنسیتی می پرداخت مجری برنامه که تحصیلات او در رشته مدیریت صنعتی است و فهم درستی از مباحث مربوط به دین و فرهنگ ندارد در قامت یک کارشناس مسائل دینی و فرهنگی وارد شده و با جسارت تمام طرح عفاف و حجاب و پوشش وزارت علوم را که بر اساس مصوبه ۱۲۱ جلسه مورخ ۶/۵/۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حدود اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرت ها در دانشگاه تاکید کرده را مورد تمسخر قرار داد و حتی اجازه صحبت و دفاع کردن به میهمان برنامه که آقای خواجه سروی (معاونت فرهنگی وزرات علوم) بود را هم نداد.

,

نامداری در استدلالی عجیب در آن برنامه گفت: این قانون مربوط به سال ۶۶ است و الان شرایط جامعه تغییر کرده است و به صراحت بیان می کند باید اجازه دهیم تا برخی اعمال و رفتار که در خیابان وجود دارد (روابط نا مشروع دختر و پسر) داخل دانشگاه اتفاق بیفتد.

,

طلاق نامداری

, طلاق نامداری, طلاق نامداری,

مجری این برنامه که تصور می کرد با گذاشتن چادری نیم بند بر سر خود، بدون آنکه بخواهد پایبند به فرهنگ حیا و حجاب که به مراتب مهم تر است باشد، خود را دختری چادری معرفی کرده که در محیطی مردانه کار می کند و مشکلی هم ندارد. نظر نامداری این بود که دختران و پسران جوان باید در دانشگاه با هم باشند تا شیوه تعامل با جنس مخالف (یعنی نامحرم) را بیاموزند! در این برنامه اشاره ای نشد که چه بسیارند دختران و پسران پاک و محجوبی که بعد از ورود به دانشگاه دچار فساد می شوند و قرار گرفتن دختر و سر در کنار هم راه حل مناسبی جهت ایجاد رابطه صحیح با جنس مخالف نیست.

,

خانم مجری حتی به صورت ذهنی پذیرفته است که در دانشگاه وضعیت مناسبی در روابط دخترها و پسرها وجود ندارد، او این مشکل را به کل جامعه تعمیم داده و می پرسد چرا باید از دانشگاه شروع کنیم؟

,

پس جوانان ما چگونه نحوه ارتباط با جنس مخالف را یاد بگیرند. اگر در دانشگاه محدودشان کنیم در جای دیگر کار خودشان را می کنند. ظاهرا مجری این را فرض گرفته در هر صورت جوانان ما باید با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند حتی اگر این ارتباط نامشروع باشد و یا به فساد کشیده شود. و دانشگاه را زمینه مساعدی برای این ارتباط می داند.

,

در گزارشی که در این برنامه نیز پخش شد تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در نقد این طرح صحبت کردند. نکته قابل تامل اینکه چهره این دانشجویان شطرنجی شده بود به طوری که به مخاطب اینگونه القا می شد که اگر این دانشجویان شناسایی شوند مجازات سنگینی در انتظار آنهاست و در ایران آزادی اظهار نظر و انتقاد وجود ندارد. در حالی که مجری برنامه خود به صراحت و آزادانه علیه این طرح و قانون صحبت می کرد.

,

اما مدیران رسانه ملی عبرت نگرفتند و در برنامه های سال تحویل  که شاید پرمخاطب ترین برنامه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، زوج مجری را به تریبون شبکه دو آورد تا حتی در جلوی چشم میلیون ها مخاطب، فرزاد حسنی بی احترامی به خانواده همسر را نهادینه کند و این فرهنگ سازی رسانه ای است که قرار است فرهنگ اسلامی احترام به خانواده همسر را نهادینه کند.

,

, ,

امروز آزاده نامداری حرف های عجیبی می زند. در استدلال اعلام نکردن طلاقش می گوید: من یک زن کاملا سنتی ایرانی هستم و در مرام و ادبیات خودم و خانواده ام نیست که بروم جار بزنم «من جدا شده ام.» و در جایی دیگر ادعا می کند: عشق شکست ندارد. مثل آب تصفیه نشده یک سری ناخالصی‌هایی باعث می‌شود رابطه‌ات به سرانجام نرسد. دو تا آدم با هم هماهنگ نبودند و به هردلیلی نشده که با هم بمانند. این اسمش شکست نیست و این با یک زن سنتی بودن تفاوت دارد.

, می گوید, می گوید, می کند, می کند,

اما امروز مجری برنامه ای که این چنین صحبت از لزوم آزادی رابطه دختر و پسر می کرد، خود دچار پدیده طلاق در زمانی اندک از زندگی مشترک شده است. هر چند ممکن است این اتفاق در زندگی هر شخصی به وقوع بپیوندد، اما روی صحبت ما با مدیران رسانه ملی است که تریبون این رسانه را با وجود این همه کارشناس خانواده و مذهب زبده، در اختیار دخترکی در تصورات خود مدرن و البته چادری قرار دهند تا به راحتی افکار خود را نه در قالب یک فردی که مطالعه خاصی در حوزه اجتماعی نداشته بود و تنها چند ده واحد رشته مدیریت صنعتی را گذرانده بود، فریاد بزند و کسی هم فرصت پاسخگویی به  وی را نداشته باشد.

,

آزاده نامداری هر که باشد مهم نیست و زندگی شخصی اش به خودش ربط دارد. اما او یک عبرت است برای مسئولین فرهنگی کشور که هنوز خط مشی فرهنگ سازی را به خوبی درک نکرده اند و تصورشان این است که اگر در یک برنامه مجری مرد برنامه همسرش را ضایع کند یا به خواهر یکی از مهمانان سلام برساند و یا مجری زن برنامه با مردی سه زنه کل کل کند و تیپ های عجیب داشته باشد، فرهنگ سازی شده است.

,

آزاده نامداری هر که باشد اصلا مهم نیست. اما مخاطبانی که از سخیف بازی و گاهی حرف های بی پایه کسانی که رسانه ملی آن ها را الگو قرار می دهد، کمی حس کردند که شاید اینگونه بودن درست است، باید بدانند که موفقیتشان در عمل به این دست حرف ها و افکار که حتی از تریبون صدا و سیمای جمهوری اسلامی بدون وجود هیچ نقدکننده ای پخش می شود، نیست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه