اخبار داغ

معاون امور مجلس رئیس جمهور:

آمریکا برای تأمین شغل بیکاران کشورش به عربستان سلاح می‌فروشد

آمریکا برای تأمین شغل بیکاران کشورش به عربستان سلاح می‌فروشد
معاون امور مجلس رئیس جمهور آمریکا ایجاد پیمان‌های نظامی را به نوعی شکل گرفته از استعمار نو و شیوه‌ای از استعمارگری آمریکا عنوان کرد و گفت: برای تأمین شغل بیکاران کشورش به عربستان سلاح می‌فروشد تا از این طریق عربستان را مستعمره خود کند و پول این کشور را که از طریق فروش نفت است به جیب آمریکا برود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم اشراق،امروز یادواره ۴۵۰شهید شهرستان خدابنده و شهید ذوالقدر از شهدای فدائیان اسلام با حضور معاون رییس جمهور ، استاندار زنجان و سایر مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم در فرهنگسرای شهر قیدار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم اشراق,

, ,

درر ابتدا بیگدلی نماینده مردم خدابنده به میهمانان خیر مقدم گفت و سپس حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور طی سخنانی با اشاره به شخصیت جذاب شهید نواب صفوی، گفت: ایشان در برابر طبقات پائین جامعه فروتن و متواضع بود و این در حالی است که با مستکبران سخت برخورد می‌کرد.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شهید علاقه بسیاری به شهادت داشت، عنوان کرد: هنوز بسیاری از ابعاد شخصیتی شهید نواب صفوی در جامعه شناخته نشده است و ساعت‌ها می‌توان درباره شخصیت وی صحبت کرد.

,

معاون امور مجلس رئیس جمهور بیان کرد: هنگامی که هنوز فلسفه شهادت در جامعه رواج نداشت شهدای فدائیان اسلام شهادت را افتخاری برای خود می‌دانستند و در قنوت‌هایشان همیشه طلب شهادت می‌کردند.

,

, ,

وی با اشاره به سفر شهید نواب صفوی به مصر گفت: این سفر تأثیر زیادی در جهان اسلام داشت و برخورد وی با رؤسای جمهور کشورهای منطقه به گونه‌ای بود که بسیاری از این کشورها دنبال این شهید بودند.

,

وی به تعریف سه نوع استعمار سنتی، نو و فرانو پرداخت و گفت: استعماری که در آن یک طایفه در یک کشور حکومت داشتند، استعمار سنتی بود.

,

امیری در ادامه استعمار نو را ایجاد کشورهای مستعمره توسط برخی از کشورهای اروپایی برای تامین نیروی کار و همچنین مصرف تولیدات را استعمار نو معرفی و ادامه داد: استعمار فرانو هم بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفت که آمریکا درصدد تحت سلطه قرار دادن دیگر کشورها بود تا آنها را از لحاظ اقتصادی به خود وابسته کند.

,

, ,

این مسئول  در ادامه ایجاد پیمان‌های نظامی را به نوعی شکل گرفته از استعمار نو و شیوه‌ای از استعمارگری آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکا با وابسته کردن اقتصاد دیگر کشورها به خود هر زمان که نیاز باشد آنها را تحریم اقتصادی می‌کند.

,

وی ادامه داد: آمریکا برای تأمین شغل بیکاران کشورش به عربستان سلاح می‌فروشد تا از این طریق عربستان را مستعمره خود کند و پول این کشور را که از طریق فروش نفت است به جیب آمریکا برود.

,

امیری در ادامه به خاطرات یکی از شاهدان اعدام شهید نواب صفوی ودیگر شهدای فدائیان اسلام از جمله شهید ذوالقدر اشاره و با بیان اینکه این افراد گفتند که این شهدا با شهادتشان باعث احترام ما به آنها شد، گفت: این شهید با آغوش باز به سمت شهادت رفت وبه یارانش اعلام کرد که آماده باشید که می‌خواهیم به دیدار حضرت زهرا(س) برویم.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه شهید نواب قبل از شهادت آب برای غسل شهادت درخواست کرد، افزود: وی حتی اجازه نداد هنگام اعدام چشمانش را ببندند و می‌گفت می‌خواهد با چشمان باز به دیدار حضرت زهرا(س) برود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه