اخبار داغ

شهردار کمیجان مطرح کرد؛

ستاد «بازآفرینی شهری»؛ طرحی در جهت توسعه پایدار

ستاد «بازآفرینی شهری»؛ طرحی در جهت توسعه پایدار
شهردار کمیجان گفت: هدف ستاد «بازآفرینی پایدار شهری» را فراهم کردن شرایط و وضعیت مطلوب، پایدار و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان بیان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام کمیجان؛ در سال های اخیر واژه جدیدی به نام «بازآفرینی شهری» در حوزه توسعه پایدار شهرها مطرح است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

«بازآفرینی شهری» در واقع یکی از نمودهای توسعه پایدار محسوب می‌شود که در تعریف آن می توان گفت «بازآفرینی شهری» یک رویکرد شهری همه جانبه و چند سو نگر برای ارتقا کیفیت زندگی شهری است.

,

در باز آفرینی سه مولفه اصلی پایداری یعنی محیط زیست، اجتماع و اقتصاد وجود دارد. این به آن معناست که در جامعه ای که بخش هایی از آن دچار فقر شهری، هویتی و ناپایداری هستند، باید این سه ویژگی برای این منطقه در نظر گرفته شود تا در ارتقا کیفیت زندگی و ماندگاری آن ها توفیق پیدا کرد.

,

ستاد «بازآفرینی شهری»؛ طرحی برای خدمات‌رسانی مطلوب 

, ستاد «بازآفرینی شهری»؛ طرحی برای خدمات‌رسانی مطلوب  , ستاد «بازآفرینی شهری»؛ طرحی برای خدمات‌رسانی مطلوب ,

 محمود مرادی شهردار کمیجان و دبیر ستاد «بازآفرینی شهری» در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان گفت: شهرداری ها، وزارت مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نظام مهندسی وظیفه دارند که سطح کیفی ساخت و سازها را به استاندارد جهانی برسانند و آنچه که در گذشته ساخته شده است را آسیب شناسی و مشکلات آنان را مرتفع سازند.

, سلام کمیجان, سلام کمیجان, سلام کمیجان,

وی هدف ستاد «بازآفرینی پایدار شهری» را فراهم کردن شرایط و وضعیت مطلوب، پایدار و خدمات رسانی بهتر به شهروندان بیان کرد و افزود: قابلیت‌ها و مشکلات بافت‌های شهری همچون مبلمان شهری، عبور و مرور، رعایت حال سالمندان و معلولین، تاب آوری شهری و غیره در جلسات ستاد «بازآفرینی شهری» مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.

,

مرادی تصریح کرد: بهسازی و نوسازی یکی دیگر از معیارهای مد نظر در طرح «بازآفرینی شهری» است تا ضمن اجرای طرح به نوسازی آن هم توجه شود.

,

ساماندهی مناطق شهری در ستاد «بازآفرینی شهری»

, ساماندهی مناطق شهری در ستاد «بازآفرینی شهری», ساماندهی مناطق شهری در ستاد «بازآفرینی شهری»,

شهردار کمیجان ادامه داد: ستادهای «بازآفرینی شهری» بافت های فرسوده و آسیب پذیر شهرها را شناسایی کرده و با مشارکت شهروندان و ارائه بسته‌های تشویقی آن ها را ساماندهی می کند. برای مثال نوسازی در بافت های فرسوده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و معافیت های عوارض در دستور ستادهای «باز آفرینی شهری» قرار دارد.

,

وی افزود: تخفیف ۵۰ درصد عوارض ساخت و ساز در محلات دارای بافت فرسوده، ارائه بسته ها تشویقی نوسازی و تراکم تشویقی از جمله برنامه های ستاد «بازآفرینی شهری» است.

,

دبیر ستاد «بازآفرینی» کمیجان گفت: بافت های فرسوده و مناطق آسیب پذیر شهری، ساخت و سازهای غیراستاندارد، ساختمان هایی که اصول ایمنی و مقررات ملی ساختمان و استاندارد ضد زلزله را رعایت نکرده اند در ستادهای «بازآفرینی شهری» تعیین تکلیف می شوند.

,

شهردار کمیجان با اشاره به اولین جلسه ستاد «بازآفرینی» کمیجان، تصریح کرد: اولین جلسه ستاد «بازآفرینی شهری» کمیجان با حضور فرماندار کمیجان به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی و اعضای ستاد در شهرداری کمیجان برگزار شد، که در این جلسه بر تدوین ضوابط و دستورالعمل ها تاکید شد. پس از مشخص شدن اعضای ستاد حکم آن ها توسط فرماندار امضا می شود.

,

مرادی اعضای اصلی ستاد «بازآفرینی شهری» کمیجان را شهرداری، اداره راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، بنیاد مسکن و نظام مهندسی دانست.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه