اخبار داغ

یادداشت/

توسعه از درون من شهروند باید بجوشد

توسعه از درون من شهروند باید بجوشد
همواره توسعه شهر بهار و نقش نخبگان در این توسعه از موارد مورد توجه بوده است و شهروندان در هر پیشه و کسوتی دغدغه های خاصی در این خصوص دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، سالهاست که سوالی ذهن من شهروند را بخود مشغول نموده است ، توسعه این شهر از چه مسیری می گذرد ؟! پاسخ به این سوال هرچه باشد ، قطعا و یقینا ، به انتظار نشستن و به خارج از این شهر زل زدن ، نیست ، همین قدر  می دانم که توسعه وارداتی نیست ، توسعه امری درونزا است که مسیر آن از اندیشه و خرد بومی می گذرد ، مسیر آن از خواست و اراده تک تک شهروندان می گذرد ، توسعه باید در دل من و تو بجوشد، تا فرهنگمان شود و به عبارتی، قهرمان توسعه، خودمان هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

توسعه این شهر باری بر دوش من شهروند است که باید به مقصد برسانم و به عبارتی می توان گفت "کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" و البته همیشه گفته اند و می گوییم که خواستن توانستن است. توسعه میوه تفکر خودش است. برای رسیدن باید در مسیر توسعه گام برداشت و به رشد و بالندگی و مشارکت جمعی باور داشت. 

,

نخبگان ، سرمایه های اجتماعی و برند این شهر هستند. سرمایه های اقتصادی را می توان ساخت و یا ایجاد کرد اما سرمایه اجتماعی برای یک شهر براحتی ایجاد نمی شوند شاید سالها و یا نسلها طول بکشد تا سرمایه ای اجتماعی بوجود بیاید، سرمایه های اجتماعی که منظور همان نخبگان هستند ، در خور دیده شدن و ارج گذاشتن و کرامت هستند. که البته می توان ادعا کرد که این شهر و این دیار در بضاعت و در اندازه خود در هر رشته و هر گرایشی حرفی برای گفتن دارد ، نخبگان علمی ، اقتصادی ، سیاسی ، پزشکی ، ورزشی و هنری ، سرمایه های اجتماعی هستند که پای شهرت و قلمرو نبوغشان فراتر از مرزهای شهر و کشور رفته و حتی جهانی شده اند ، اما برای پاسداشت آنها چه کرده ایم و چه برنامه ای داریم و چه می خواهیم بکنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه