اخبار داغ

جولان دلار پیش روی سیف/کارتون

جولان دلار پیش روی سیف/کارتون
با اینکه دولت تدبیر و امید و شخص حسن روحانی از بدو حضور در ساختمان پاستور روی ثبات نرخ ارز و جلوگیری از افزایش طبیعی آن همپای نرخ تورم داخلی و جهانی و مسائل پیرامون بازار ارز تاکید داشته‌اند اما از اوایل امسال شاهد یک تغییر رویه محسوس در بازار ارز هستیم. روندی که در آن نرخ ارزهای مهم از جمله دلار، یورو، پوند و ... پیوسته کانال‌های جدید قیمتی را فتح کرده و به رغم خواست مقامات بانک مرکزی، یک رشد تصاعدی پیوسته را تجربه می‌کند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اینکه دولت تدبیر و امید و شخص حسن روحانی از بدو حضور در ساختمان پاستور روی ثبات نرخ ارز و جلوگیری از افزایش طبیعی آن همپای نرخ تورم داخلی و جهانی و مسائل پیرامون بازار ارز تاکید داشته‌اند اما از اوایل امسال شاهد یک تغییر رویه محسوس در بازار ارز هستیم. روندی که در آن نرخ ارزهای مهم از جمله دلار، یورو، پوند و ... پیوسته کانال‌های جدید قیمتی را فتح کرده و به رغم خواست مقامات بانک مرکزی، یک رشد تصاعدی پیوسته را تجربه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این رویه که قیمت دلار را از 3700 تومان در بهار امسال به بیش از 4600 تومان در نخستین روز بهمن‌ماه 96 رسانده به دلیل مجموعه‌ای وقایع و اتفاقات اینروزها روندی بسیار سریع را به خود گرفته است. روندی که میثم رادپور کارشناس و تحلیلگر مسائل ارزی دلیل اصلی آن را قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده در کشور امارات می‌داند و تاکید دارد که مقامات اقتصادی کشور هرچه سریع‌تر برای رفع آن باید با مسئولان کشور امارات متحده عربی و شیخ‌نشین دوبی وارد مذاکره شوند تا با ارائه یک فرصت تنفس و نیز افزایش سطح هماهنگی دو طرف جهت انجام مراودات مالی، شاهد کاهش اثر این قانون روی نرخ ارز در بازار ایران باشیم.

,

, ]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه