اخبار داغ

یک پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی:

دگرگونی نظام خویشاوندی اساسی‌ترین معضل تک فرزندی

دگرگونی نظام خویشاوندی اساسی‌ترین معضل تک فرزندی
یک پژوهشگر آسیب های اجتماعی گفت: یکی از اساسی ترین معضلات تک فرزندی دگرگونی نظام خویشاوندی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از طنین یاس؛ جعفر بای کارشناس و پژوهشگر آسیب های اجتماعی با بیان اینکه تک فرزندی به عنوان یکی از مشکلات اساسی جامعه امروز به شمار می رود، اظهار داشت: این مسئله منجر به تضعیف نهاد خانواده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: یکی از  اساسی ترین معضلات تک فرزندی دگرگونی نظام خویشاوندی است تا جایی که در آینده ای نه چندان دور این نظام معیوب می شود.

,

 

,

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی ادامه داد: ارتباطات اجتماعی در خانواده های تک فرزند به شکل مناسب و مطلوب صورت نمی گیرد و این ارتباطات یک سویه است

,

 

,

بای ادامه داد: تک فرزندی، نسلی لوس و از خود راضی با آستانه تحمل پایین وارد جامعه می کند و این افراد بسیاری از ارتباطات اجتماعی و حل مشکات ضعیف و ناتوان هستند.

,

 

,

وی گفت: امروزه بازی های کامپیوتری جایگزین بازی های گروهی برای کودکان شده است ، در گذشته های نه چندان دور گروه های زیادی از کودکان به بازی و فعالیت های دسته جمعی می پرداختند و امروز بازی های کامپیوتری جایگزین خواهر و برادر شده است.

,

 

,

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی با بیان اینکه در نظام اجتماعی سنتی، تک فرزندی امری پذیرفته شده نیست و اشکال اساسی داشت، تصریح کرد: خانواده های تک فرزند همیشه در استرس و نگرانی عمیقی به سر می برند که مبادا اتفاق ناگواری برای فرزندشان بیفتد و او را از دست بدهند.

,

 

,

بای افزود: بالا رفتن سن ازدواج و از سویی دیر بچه دار شدن، تک فرزندی را رواج داده است به زوج های جوان توصیه می کنیم بچه دار شدن را به تأخیر نیدازند چرا که تفاوت سنی زیاد با فرزند مشکلاتی را به وجود می آورد؛ فرزندان نیاز به والدین شاداب و سلامت دارند .

,

 

,

این پژوهشگر آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: اکثر والدینی که به داشتن یک فرزند اکتفا می کنند چند سال بعد پشیمان می شوند چرا که یک فرزند نیازهای آنها را ارضا نمی کند.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه