اخبار داغ

توکلی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تاکنون به این شکل لایحه بودجه ای رد نشده بود/اصل و اساس بودجه 97، تعیین کننده مسائل کشور نیست

تاکنون به این شکل لایحه بودجه ای رد نشده بود/اصل و اساس بودجه 97، تعیین کننده مسائل کشور نیست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تاکنون به این شکل لایحه بودجه ای رد نشده بود، گفت: زمانی که کلیات یک بودجه مورد تأیید قرار نمی گیرد و رأی نمی آورد، معنایش این است که اصل و اساس بودجه 97، تعیین کننده مسائل کشور نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ به دنبال رد کلیات لایحه بودجه سال 97 کل کشور با اکثریت آراء‌ از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی یعنی با 120 رأی مخالف، 9رأی  ممتنع و ۸۳ رأی موافق واکنش های متعددی از سوی برخی اقتصاددان کشور روی داد که از این میان می توان به واکنش  احمدتوکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت که نماینده سابق مجلس و نیز در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند، اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

اصل و اساس بودجه 97، تعیین کننده مسائل کشور نیست

, اصل و اساس بودجه 97، تعیین کننده مسائل کشور نیست,

توکلی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: رد کلیات لایحه بودجه 97 از سوی مجلسی ها کم سابقه بوده و تاکنون به این شکل لایحه بودجه ای رد نشده است.

,

وی اظهار کرد: زمانی که کلیات یک بودجه مورد تأیید قرار نمی گیرد و رأی نمی آورد، معنایش این است که اصل و اساس بودجه 97، تعیین کننده مسائل کشور نیست.

,

این نماینده سابق مجلس افزود: در اینجا می طلب تا دولت و مجلس در راستای تغییرات درخواست شده، به توافقاتی برسند تا بودجه 97 قابل قبول شود.

,

مجلس از کمبود نمایندگان با تجربه رنج می برد

, مجلس از کمبود نمایندگان با تجربه رنج می برد,

توکلی همچنین با بیا اینکه از سویی دیگر هم به نظر می رسد که مجلس برای چنین برنامه هایی از فقدان حزبی هماهنگ رنج می برد، عنوان کرد: در گذشته جریان های فکری قوی و نمایندگان با سابقه ای در مجلس حضور داشتند که در مسائل ملی دستی بر آتش داشته و صاحب نظر بودند و با بررسی یکسری مصلحت ها و توافق ها این گونه اتفاقات بسیار کم رخ می داد.

,

وی تصریح کرد: اما در حال حاضر سطح تجربه در این گونه مسائل، در مجلس پایین آمده است و از آن طرف هم زمانی که حزب و گروه های همفکر قوی در مجلس نباشند همین مباحث روی می دهد، چرا که آن همیت لازم را که باید داشته باشند، ندارند.

,

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمایندگان برای بررسی بودجه 97  زحمت های بسیاری کشیده اند ک قابل انکار نیست اما در مواجه با این گونه مسائل آن همگرایی لازم را که باید ندارند.

,

ناگفته نماند که پیش از نیز «ابوالفضل حسن بیگی» نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تأکید بر اینکه شفافیت، درآمدها و هزینه های دولت در لایحه بودجه97 وجود ندارد، گفته بود که؛ در مجلس تنها یک سوم بودجه کل کشور رسیدگی می شود، در حالی که یکی از ابهامات بزرگ، درآمد 860 هزار میلیارد تومانی شرکت های دولتی است که در بودجه 97 نیامده و از آن سو نیز شاهد تبعیض در رشد مثبت و منفی اعتبارات استان ها در لایحه هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه