اخبار داغ

گزارش ویژه دانا/

دعوای زرگری معاون "فرجی‌دانا" با مهره خودشان/ماجرای اتاق گوشه‌ای طبقه 13 شهرک غرب/اسامی بورسیه ها از کجا آمد؟

دعوای زرگری معاون "فرجی‌دانا" با مهره خودشان/ماجرای اتاق گوشه‌ای طبقه 13 شهرک غرب/اسامی بورسیه ها از کجا آمد؟
در حاشیه استیضاح وزیر علوم، درگیری میان معاون وی و یکی از افرادی که مرتباً به داخل وزارت علوم رفت و آمد دارد موجب پیچیده تر شدن وضعیت فرجی دانا شده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، چند هفته ای است که ماجرای استیضاح وزیر علوم در رسانه های کشور اعم از رسانه های فضای مجازی و مطبوعات جزء پر طرفدارترین خبرها شده است که هر کس به شکلی به دنبال پیش بردن فضای موجود به سمت مطلوب خود است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

ماجرا از آنجا شروع شد که برخی در وزارت علوم از غیر قانونی بودن بورسیه‌ها در دولت قبل سخن به میان آوردند و با کمک گرفتن از رسانه‌های زنجیره‌ای این موضوع را به طور گسترده ای منتشر کردند.

,

در ادامه ماجرا لیستی از اسامی نخبگان کشور که در دولت قبل بورسیه هیئت علمی شده بودند در رسانه‌های مختلف کشور توسط علی غزالی منتشر شد.

, علی غزالی,

صدیقی، معاون وزیر علوم پس از انتشار لیستی که به جهت نام بردن از دانشجویان مقاطع عالی تحصیلی در رشته های امنیتی، مصداق اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود، پس از اعتراضات گسترده و درخواست پاسخگویی از سوی مسئولین جهت انتشار این لیست به صورت کاملاً دستپاچه اعلام کرد که غزالی این اسامی را از مدیران دولت قبلی دریافت کرده است؛ این در حالی است که غزالی از محکومان امنیتی و متصل به شبکه‌های صهیونیستی فعال در فتنه 88 و از همپیمانان سیاسی صدیقی بوده است.

, غزالی,

با این حال غزالی که فکر نمی کرد یاران قدیمی اش روزی وی را دور بزنند و خودشان را از معرکه دور کنند در اقدامی غافلگیرانه بیانیه‌ای را منتشر کرد و حتی آدرس جایی که این اسامی را دریافت کرده بود را لو داد.

, غزالی,

غزالی در یادداشتی علیه معاون فرجی دانا به خاطر اظهارات غیر واقعی وی نوشت: «بعد از مشاهده سخنان شما انگشت به حیرت مانده ایم که آخر این ادعای شما چه معنایی دارد؟ نوشته اید: " ظاهرا اطلاعاتی که منتشر شده در روزهای آخر دوره مسئولیت قبلی از سیستم بیرون رفته است، و منشاء این بی اخلاقی‌ها از سوی افرادی است که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند و این اطلاعات را منتشر کرده اند." !! و مگر میشود عقل سلیمی قبول کند که این اطلاعات را سیستم قبلی! به ما داده است! برای چه؟! برای افشاگری علیه خودش؟! جناب آقای دکتر! اگر شما فردی تحصیل‌کرده نبودید و فقط فیلمهای پلیسی هم نگاه می‌کردید متوجه می‌شدید که برای هر اتفاقی انگیزه ای لازم است و قطعاً دولت قبل انگیزه ای برای افشای بورسیه هایی که توسط خودش داده شده است ندارد و البته اگر کمی به سوابق بنده هم توجه می‌کردید در میافتید که بنده چند ماه آخر دولت گذشته را بر خلاف شما ساحل نشینها در زندان و سلول انفرادی سپری کردم و اساساً ارتباطی با دولتیان پیشین نداشتم که بخواهم از آنها سندی بگیرم.»

, غزالی,

وی همچنین در ادامه دست به افشاگری گسترده تری زده و خاطرنشان کرد: «جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه ای طبقه 13 شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می‌گرفت و پیغام میداد.»

,

غزالی همچنین درباره تحصیل فرزند صدیقی در هلند نوشت: از ما نخواهید به خاطر آقازاده شما که می گویند در لیست بورسیه‌های خارج هستند و اکنون در کشور هلند اقامت دارند و شما فرموده اید با هزینه شخصی به آنجا رفته اند و البته با توجه به میزان هزینه تحصیل در خارج که رقم یک میلیارد توسط شما بیان شده باید به توانمندی جنابعالی در جهت تهیه ی این هزینه آفرین گفت، درباره یک اتفاق خطرناک و بنیان افکن که آثار تاریخی دارد سکوت کنیم.

, غزالی,

از طرف دیگر فؤاد صادقی یکی از یاران و دوستان قدیمی غزالی در اقدامی عجیب در پستی در فیس بوک خود با حمایت از صدیقی اظهار کرده است که خودش شاهد بوده که غزالی این لیست را از مسئولین قبلی گرفته است!

, غزالی, غزالی,

وی همچنین ضمن تکذیب اتهامات وارده به صدیقی معاون فرجی دانا نوشته است: «آقای غزالی که سال گذشته با اینجانب ارتباط داشت، به بنده گفت که از طریق یکی از پرسنل یکی از نهادهای نظارتی (که در جهت حفاظت از منبع از وی نام نمی توانم ببرم) ، به فهرست مذکور وبسیاری از نامه های مربوط به بورسیه دست یافته است وبخشی از مدارک واطلاعات مذکور را به اینجانب نشان داد و در روزهای ابتدایی سرپرستی آقای دکتر توفیقی، من در جلسه ای که با ایشان داشتم به سرپرست وزارت علوم این موضوع را منتقل کردم واظهار کردم چنین لیستی در اختیار ما است که آقای توفیقی با تعجب از اینکه این لیست در دست ماست اظهار کرد که بدلیل اینکه معاونان دوره احمدی نژاد همچنان مسئولیت دارند، خود وی به این لیست دسترسی نداشته است، بنابراین ادعای اینکه لیست مذکور توسط دکتر صدیقی یا شخص دیگری از مدیران دولت جدید در اختیار آقای غزالی قرار گرفته باشد فاقد صحت ودر تناقض با اظهارات قبلی وی می باشد.»

, غزالی,

فواد صادقی در جایی دیگر ضمن تخریب شخصیت دوست و رفیق سابق خود نوشته است: «متاسفانه آقای غزالی بعد از قطع ارتباط با اینجانب، با وجود آنکه فعالیت سایت بازتاب از اردیبهشت سال گذشته تعطیل است از صفحه سایت بازتاب امروز در فیس بوک که رمز وی در اختیار او بعنوان مدیرمسئول وقت بوده است برای انتشار نظرات شخصی خود استفاده می کند که اقدامی صحیح نیست و اینجانب ناگزیر شدم که این توضیحات را بیان کنم.
آقای علی غزالی با وجود شجاعتی که قبل از دستگیری و در زمان مدیرمسئولی سایت بازتاب داشت متاسفانه پس از تشکیل دولت روند متفاوتی را در پیش گرفته است که این اقدام نمونه ای از آن می باشد.»

, آقای غزالی,
, علی غزالی,

 

,

شاید بتوان گفت یکی از دلایل استیضاح فرجی دانا، انتصاب صدیقی به عنوان معاون خود است؛ چرا که مجتبی صدیقی که در دولت اعتدال به معاونت وزیر علوم منصوب شده از جمله کسانی بود که استعلام انتصاب آنها از جانب مراجع ذی‌‍صلاح منفی اعلام شده بود اما متاسفانه توانست در وزارت علوم پست بگیرد.

,

از طرف دیگر علی غزالی پیش از این نیز توانسته بود با حمایت برخی از افراد در وزارت علوم حاشیه‌های دیگری نیز به وجود بیاورد.

, علی غزالی,

 علی غزالی بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم در کنار مسئولین جدید وزارت علوم ایستاد و با درج برخی اخبار کذب و یا سیاه نمایی و دگرگون جلوه دادن برخی وظایف روتین بخشهای وزارت علوم که به اطلاعیه ها و بیانیه های سازمانی وزارت موصوف شبیه بود، نسبت به تخریب چهره برخی مدیران خدوم دولت قبلی مبادرت کرد.

, علی غزالی,

وی که با ادعای دروغین، خود را طلایه دار مبارزه با رانت خواری معرفی می کند، از دست اندر کاران سایت های تعطیل شده بازتاب آینده آنلاین ، آینده نیوز و ... می باشد.

,

وی قبلاً داماد یکی از خدمتگزاران مؤمن و انقلابی کشور بود ولی به علت همین تخلفات و سوء استفاده های متعدد مدتی است همسر وی با او متارکه کرده ولی غزالی هنوز با جعل عنوان از موقعیت آن شخصیت برجسته و ساده زیست و خدوم سوء استفاده های متعدد می کند.

, غزالی,

علی غزالی در سال 1381 در رشته اقتصاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می شود. ولی بعد از گذشت 8 سال فقط با گذراندن هفتاد واحد درسی با معدل 13 و  با دریافت اخطار تا این لحظه هم موفق به اتمام دوره تحصیل کارشناسی خود نشده است و به همین دلیل از ادامه تحصیل در رشته مذکور باز می ماند و بعد از یازده سال موفق به اخذ مدرک کارشناسی نمی شود.

, علی غزالی,

با کمال تعجب در کنکور سراسری کارشناسی ارشد 1388 سازمان سنجش با شماره داوطلبی 174583 شرکت و مدرک لیسانس خود را در فرم ثبت نام کارشناسی علوم  اقتصادی دانشگاه آزاد تهران مرکز درج می‌کند.

,

جالب تر آنکه نخبه مورد نظر(!) که موفق نشده نیمی از دروس خود را در دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی پاس کند، معلوم نیست چگونه با چه مدرکی در کنکور ثبت نام می کند و سئوال مهم تر اینجاست چنین دانشجوی با سوادی چگونه در کنکور ارشد سازمان سنجش آموزش کشور موفق به قبولی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس می شود.

,

ظاهراً بعد از اعلام نتایج کنکور نامبرده برای ثبت نام در دانشگاه یاد شده چون فاقد مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد بوده ناچار به ارایه مدرک کارشناسی غیر حضوری غیر معتبری از مؤسسه ای به نام دانشگاه مدیریت و توسعه آموزشی ایروان ارمنستان می شود.

,

البته مسئولان سازمان سنجش باید توضیح دهند چگونه چنین اتفاقی افتاده است؟ چرا علی رغم ادعای دروغین آقای غزالی(!) داوطلب کنکور را علاوه بر لغو ثبت نام(!) وی را تحت پیگرد قانونی قرار نداده است؟بلکه خود این سازمان نیز مدرک غیر معتبر مؤسسه ارمنستانی را می پذیرد. این در حالی است که اداره کل فارغ التحصیلان وزارت علوم مدرک فوق را پس از ارزیابی فاقد اعتبار ارزش علمی در مقطع کارشناسی اعلام کرد و تیر نامبرده به سنگ می خورد.

, آقای غزالی,

از دیگر شاهکارهای عجیب نامبرده این است که مدرک غیر معتبر اعلام شده فوق را در یک ادعای دیگر، معادل کارشناسی ارشد پیوسته غیرحضوری معرفی و درخواست ارزیابی مجدد می‌کند که در پی درخواست وزارت علوم از سفارت جمهوری اسلامی ایران در سال 88 و مکاتبه سفارت ایران در ارمنستان با وزارت آموزش جمهوری ارمنستان مشخص می شود که مؤسسه دانشگاه مدیریت و توسعه آموزش ایروان که در سال 2004 به منظور ارائه آموزش های تخصصی و نیز اجرای دوره های غیر حضوری در برخی رشته ها از جمله اقتصاد در مقطع کارشناسی ایجاد شده بود، به دلیل فقدان کیفیت و انجام تخلفات گوناگون در سال 2009لغو امتیاز شده است ولی ظاهراً مسئولان متخلف این مؤسسه با دریافت وجوهی نسبت به صدور مدرک تحصیلی به تاریخ های قبل از لغو امتیاز مبادرت می کنند.

,

مدرک تحصیلی غیرحضوری فاقد اعتبار ارائه شده بالاخره توسط غزالی معلوم نیست، کارشناسی است یا کارشناسی ارشد؟ این مدرک برای آقای علی غزالی در 10/7/2007 توسط مؤسسه  ارمنستان صادر شده است. یعنی دو سال قبل از شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سازمان سنجش ! در صورتی که اگر چنین  مدرکی وجود داشت و در مقطع کارشناسی ارشد دارای اعتبار بوده! سئوال این است علت شرکت وی در کنکور چه بوده است؟ و چرا در زمان ثبت نام، خود را دانشجوی دانشگاه آزاد معرفی کرده است؟ شواهد و قرائن موجود و بررسی های بعمل آمده حاکی از این است که مدرک مذکور احتمالاً بعد از شرکت در کنکور ولی به تاریخ قبل، بعد از لغو امتیاز مؤسسه مذکور، صادر شده است، جالب تر آنکه اساساً مؤسسه لغو امتیاز شده ارمنستان مجوز جذب و تربیت  دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را نداشته است!

, غزالی, علی غزالی,

متأسفانه اخبار حاکی از این است که صد ها نفر از جوانان کشور در دام این مؤسسه غیر معتبر افتاده اند. افرادی که حتی یک روز به ارمنستان سفر نکرده، با پرداخت مبالغ هنگفتی مدارک تحصیلی غیر معتبر دریافت کردند.

,

جالب ترین نکته پرونده آقای غزالی این است که وی با همان مدرک در فراخوان اداره کل بورس وزارت علوم شرکت کرده و معلوم نیست چگونه این نخبه موفق شده در مصاحبه دکتری نمره قبولی بگیرد و به دانشگاه های شهید بهشتی و خوارزمی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری معرفی شود.

, آقای غزالی,

خبر دیگر از یکی از مؤسسات مستقر در آبیک حاکی از این است که پرونده تحصیلی ارمنستان وی که از سوی اداره کل دانش آموختگان وزارت علوم فاقد ارزش علمی اعلام شده است از سوی سازمان دانشجویان برای ارزیابی در سطح کارشناسی به آن مؤسسه ارسال شده است تا با انتقال به داخل و گذراندن واحدهای باقی مانده، مدرک کارشناسی برای وی صادر گردد تا بعد از این مرحله، این نخبه محترم(!) بتواند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس و احتمالاً! همزمان دوره دکتری را در دانشگاه شهید بهشتی یا خوارزمی ادامه دهد! جالب تر این که وی توانسته یکی از تشکلهای انقلابی اساتید را بفریبد و با دریافت توصیه نامه ای مبنی بر همکاری با آن نهاد خطاب یکی از دانشگاه های یاد شده بلکه بتواند برای ادامه تحصیل خود تسهیل ایجاد کند.

,

موارد انگشت شمار این چنین سهل انگاری های اداره کل بورس و سازمان دانشجویان و سازمان سنجش عملکرد با ارزش جذب و گزینش هزاران دانشجو و هیئت علمی و بورس را در طول چند سال گذشته زیر سئوال می برد.

,

امین غزالی، برادر این شخص نیز جزء پذیرفته شدگان بورس دانشگاه علامه بوده است و یکی از افراد مندرج در لیست  102 نفری است که خارج از فرایند مرکز جذب توسط دانشگاه علامه جذب شده بود.

,

علی غزالی و اعضای گروهش که در پی اعطای بورس و جذب هیئت علمی بودند می بایست بعد از عبور از فرایند مصاحبه علمی که مسئولیت آن با اداره کل بورس وزارت علوم است می بایست، صلاحیت عمومی وی نیز توسط هیئت مرکزی جذب تأیید شود البته از وضعیت پرونده آنان خبری نیست که حتما باید مرکز جذب نیز مواظبت کند تا این متخلفین از این مرحله مهم عبور نکنند.

, غزالی,

با توجه به سوابق بسیار روشن صدیقی و غزالی می توان گفت این دو نفر که با تأیید وزیر محترم علوم در وزارت علوم توانستند راه پیدا کنند و سمت بگیرند، امروز با حاشیه های زیاد برای کشور و همچنین اقدامات ضد امنیتی عاملی برای استیضاح فرجی دانا شده اند.

, غزالی,

این مورد تنها یکی از حاشیه های ایجاد شده براثر انتصابات غلط از سوی فرجی دانا در سطح وزارت علوم است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه