اخبار داغ

در پی ارسال جوابیه از سوی وزارت علوم

شبکه اطلاع رسانی دانا اسناد بورسیه تحصیلی فرزندان معاونان فرجی دانا را منتشر کرد

شبکه اطلاع رسانی دانا اسناد بورسیه تحصیلی فرزندان معاونان فرجی دانا را منتشر کرد
روز دوشنبه 1393/5/26 شبکه اطلاع رسانی دانا گزارش اختصاصی از اعطای بورسیه به نزدیکان مسئولان فعلی وزارت علوم با عنوان"بورسیه تحصیلی فرزندان 4 معاون فرجی دانا+اسامی و جزئیات" منتشر کرد که این رسانه در واکنش به جوابیه وزارت علوم اسناد خود را انتشار می‌دهد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا روز دوشنبه 1393/5/26 شبکه اطلاع رسانی دانا گزارشی اختصاصی از اعطای بورسیه به نزدیکان مسئولان فعلی وزارت علوم با عنوان"بورسیه تحصیلی فرزندان 4 معاون فرجی دانا+اسامی و جزئیات" منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا, بورسیه تحصیلی فرزندان 4 معاون فرجی دانا+اسامی و جزئیات, بورسیه تحصیلی فرزندان 4 معاون فرجی دانا+اسامی و جزئیات,

شبکه اطلاع رسانی دانا در گزارش خود از اعطای بورسیه به زینب رضوان طلب دختر رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم، محمدبشیر صدیقی فرزند مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، سلما امی دختر مشاور ارشد وزیر علوم و خواهر وحید احمدی معاون پژوهشی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

در پی انتشار این خبر وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جوابیه‌ای توضیحاتی در این خصوص به شبکه اطلاع رسانی دانا ارسال کرد.

, وزارت علوم تحقیقات و فناوری در جوابیه‌ای, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وزارت علوم در توضیحات خود مدعی شده که خانم زینب رضوان طلب دختر رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از هیچ بورسی استفاده نکرده و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران یا هیچ دانشگاه دیگری هم نیست.

,

ادعای وزارت علوم در حالی است که شبکه اطلاع رسانی دانا در گزارش خود تاکید کرده بود که اسناد مربوط به استفاده نامبرده از بورسیه را در اختیار دارد.

,

همانطوری که پیش از این نیز ذکر شد نامبرده با امضا مستقیم عبدالحسین فریدون خطاب به رئیس دانشگاه تهران در نامه‌ شماره 19/1/115038 مورخه 1/10/1392 که قبل از پدرش سرپرستی مرکز جذب هیئت علمی را بر عهده داشته توانست به عضویت هیئت علمی دانشگاه تهران درآید که متن نامه عبدالحسین فریدون به رئیس وقت دانشگاه تهران در ذیل قابل مشاهده است.

,

 

,

, ,

همچنین وزارت علوم در جوابیه خود خبر مربوط به استفاده فرزند مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان از بورس تحصیلی را کذب خوانده و مدعی شده که نامبرده با هزینه شخصی در دوره دکتری در خارج از کشور در حال تحصیل است و از هیچ گونه بورس و جایابی نیز استفاده نکرده است.

,

ادعای وزارت علوم در این خصوص نیز در حالی مطرح می‌شود که در مورخ 23/9/1392 و طی نامه شماره 19/1/118091 محمد بشیر صدیقی از سوی وزارت علوم جهت بورسیه به مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج معرفی شد که تصویر نامه مذکور نیز در ادامه مطلب قابل مشاهده است.

,

, ,

 

,

وزارت علوم در سومین بند از جوابیه خود خطاب به شبکه اطلاع رسانی دانا اعلام کرده که دکتر "امی" عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس بوده و هیچ مسئولیت اجرایی در وزارت علوم ندارد.

,

شبکه اطلاع رسانی دانا در خبر خود به صراحت اعلام کرده بود که "سلما امی" دختر یکی از مشاوران ارشد وزارت علوم است که در در دولت گذشته فشارهای زیادی برای پذیرش بورسیه نامبرده در وزارت علوم از سوی جریانی خاص آورده می شود که در نهایت  نامبرده بورسیه پژوهشگاه زلزله شناسی می شود.

,

همانطوری که وزارت علوم و شبکه اطلاع رسانی دانا اعلام کرده ‌اند آقای امی هیچ مسئولیت اجرایی در وزارت علوم عهده دار نیست و تنها به عنوان یکی از مشاوران وزیر فعالیت می‌کند. برهمین اساس وزارت علوم در رابطه با دختر آقای امی و بورسیه شدن وی به نوعی فرافکنی کرده و خواسته تا افکار عمومی را از اصل ماجرا دور کند.

,

در بند چهارم از این جوابیه که به امضای مدیر کل روابط عمومی وزارت خانه برای شبکه اطلاع رسانی دانا ارسال شده آمده است که خبر مربوط به خواهر آقای وحید احمدی معاون محترم پژوهش و فناوری نیز ذکر این نکته ضروری است که وی علی رغم داشتن رتبه های ممتاز در هر سه مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه صنعتی شریف از هیچ بورسیه ای استفاده نکرده است.

,

در پایان این جوابیه، وزارت علوم مدعی شده که خبر شبکه اطلاع رسانی دانا خلاف واقع است؛ البته جای تعجب دارد که چگونه مسئولان این وزارتخانه چنین ادعایی را با وجود اسناد موجود مطرح می‌کند هرچند که افکار عمومی بهتر از هرکسی می‌تواند نسبت به صحت و سقم خبر مذکور و همچنین ادعای وزارت علوم داوری کند.

,

همچنین این وزارت خانه تهدید کرده که به زودی در این مورد اقدام قانونی به عمل خواهد آورد که البته شبکه اطلاع رسانی دانا با آغوش باز پذیرای این اقدام قانونی مسئولان وزارت علوم است تا انشاالله هرچه زودتر حقیقت برای همه روشن شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه