اخبار داغ

اموزش ایزدی‌ها برای نبرد با داعش+تصاویر

اموزش ایزدی‌ها برای نبرد با داعش+تصاویر
یک عضو کردهای مسلح مناطق کردنشین سوریه موسوم به یگان‌های مدافع خلق و عکاس خبرگزاری رویترز روز یکشنبه گفت که شبه نظامیان کرد صد‌ها تن از داوطلبان ایزدی را در کمپ‌هایی در خاک سوریه برای مقابله با داعش در عراق آموزش داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، عکاس رویترز با حضور در یک کمپ آموزشی در شمال شرقی سوریه که با منطقه کردستان عراق هم مرز است، شاهد آموزش ۵۵ ایزدی برای مبارزه با داعش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

کردهای سوریه در این کمپ به ایزدی‌ها نحوه استفاده از تفنگ و آر پی جی را آموزش می‌دهند.

,

عکاس خبرگزاری رویترز در این خصوص گفت: غیرنظامیان ایزدی می‌خواهند در سوریه بمانند، زیرا امن‌تر است اما داوطلبان واقعا خواستار بازگشت به عراق برای مبارزه هستند.

,

تروریست‌های داعش در پی حملات خود به عراق، بخش‌هایی از غرب و شمال این کشور را اشغال و صد‌ها هزار نفر را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده‌اند.

,

در همین حال، یک عضو دفتر رسانه‌ای یگان‌های مدافع خلق به رویترز گفت که داوطلبان ایزدی در سوریه نحوه استفاده از سلاح و تاکتیک‌های جنگی را قبل از اعزام به کوه سنجار در عراق برای مقابله با داعش می‌آموزند.

,

یگان مدافع خلق هر گونه وابستگی سیاسی به حزب غیرقانونی کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) را رد می‌کند، اما تحلیل گران می‌گویند این یگان‌ها ارتباط نزدیکی با حزب یادشده دارند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه