اخبار داغ

حقوق بشر آمریکایی از غزه تا فرگوسن

قتل نوجوان سیاهپوست توسط پلیس؛ برگ زرین دیگری در کارنامه حقوق بشر آمریکایی

قتل نوجوان سیاهپوست توسط پلیس؛ برگ زرین دیگری در کارنامه حقوق بشر آمریکایی
در حالی که کارنامه آمریکا در خصوص حمایت از حقوق بشر کاملاً روشن است، حمایت از رژیم کودک کش غزه و همچنین سرکوب معترضان به قتل یک وجوان 18 ساله توسط پلیس در فرگوسن را می توان به این کارنامه اضافه کرد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، سال‌ها از به راه افتادن بازی حقوق بشر در دنیا می گذرد؛ یک بازی که شروع کننده آن استکبار جهانی بود و امروز هم با چاقوی حقوق بشر سر دیگر ملت ها را می برند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

کشورهای مدعی حقوق بشر و در رأس آنها آمریکا به خاطر اعدام مجرمین و جنایت کاران در ایران، کشورمان را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند؛ آنها ادعا می کنند زنده ماندن حق هر انسانی است و قانون اعدام باید از قوانین کشور حذف شود.

,

همچنین آمریکا مدعی است به خاطر آزاد نبودن ازدواج هم‌جنس بازان و محاکمه کسانی که روابط نامشروع دارند در کشور ایران، جمهوری اسلامی ناقض حقوق بشر در دنیا است.

,

با توجه به این نکات باید خاطرنشان کرد به راستی اعدام یک جنایت‌کار وحشیانه تر است یا کمک به اسرائیل برای کشتار بی‌رحمانه کودکان مظلوم و بی دفاع غزه در جنگ غزه و رژیم غاصب صهیونیستی؟

,

در جریان تجاوزهای رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی رحمانه مردم در این منطقه، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست می کند که برای کمک به استقرار سیستم دفاع موشکی کوتاه برد اسرائیل، با پرداخت 200 میلیون دلار کمک نظامی اضافی به این کشور موافقت کند. 

,

آمار وزارت خارجه آمریکا نشان می دهد که در سال 2009 میزان کمک نظامی مستقیم آمریکا به اسرائیل دو میلیارد و 55 میلیون دلار بوده است؛ قرار است تا سال 2018 این رقم به سه میلیارد و 15 میلیارد دلار برسد. 

,

آمریکا در قبال حملات گسترده این رژیم غاصب به نوار غزه نه تنها کوچکترین دفاعی از مردم مظلوم غزه نکرد بلکه با حمایت های مالی خود از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

,

نگاه دیگر به حقوق بشر آمریکایی...

, نگاه دیگر به حقوق بشر آمریکایی...,

در جریان اغتشاشات سال 88 و حضور فتنه گران در خیابان، بارها نیروهای امنیتی به فتنه گران هشدار دادند که در فضای فتنه گون هر اتفاقی ممکن است بیفتد و برخی از این فضا سوء استفاده های خود را ببرند.

,

اما با این حال فردی به نام آقاسلطان با ترفند های خاصی توسط افراد خاص تر کشته شد که فیلم لحظه مرگ او را کمتر کسی ندیده است که چگونه به هنگام برخورد گلوله دوربین فیلمبرداری به طور حاضر و آماده در محل حضور داشته و چطور به خاطر برخورد گلوله به حنجره وی به ندا آقاسلطان تنفس مصنوعی می دهند!

,

ندا آقا سلطان به یکباره صدای ایرانیان حامی حقوق بشر شد و شبکه های آمریکایی خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی به خاطر مرگ یک نفر توسط اغتشاشگران در خیابان‌های تهران شدند.

,

شاید ارتباط این موضع با آشوب های اخیر خیابان های ایالت فرگوسن در آمریکا بی ربط نباشد؛ شلیک 6 تیر به نوجوان سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس برگ زرین دیگری در کارنامه حقوق بشری آمریکاست!

,

دولتی که یک روز ایران را به خاطر مرگ ندا آقاسلطان توسط افراد نامعلوم ناقض حقوق بشر می دانست امروز خود به ماموران پلیس اجازه می دهد تا با شلیک به شهروندان به راحتی جان آنها را بگیرند.

,

براستی اگر چنین اتفاقی در ایران افتاده بود سیل تحریم ها به خاطر نقض حقوق بشر روانه کشورمان می شد؛ اما دولت آمریکا معترضان به قتل نوجوان 18 ساله توسط پلیس را به گلوله بسته است و اجازه تظاهرات به آنها را نمی‌دهد.

,

چطور است که در هر کجای دنیا که تظاهراتی علیه دولت برگزار شود آمریکا به عنوان اولین حامی مخالفان دولت و موافقان براندازی بر می خیزد و از دولت ها می خواهد که به آنها اجازه اغتشاش و آشوب بدهد اما امروز معترضان به مرگ یک نوجوان 18 ساله را با کمک سربازان صهیونیست به گلوله می بندد؟

,

براستی سیاست نخ نما شده حقوق بشر آمریکایی این است که بعضاً دیده شده است برخی از فعالین در داخل کشور برای آن سر و دست می شکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه