اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج اصناف:

شناسایی ۱۰هزار شهید اصناف بیانگر نقش کسبه بازار در تاریخ انقلاب است

شناسایی ۱۰هزار شهید اصناف بیانگر نقش کسبه بازار در تاریخ انقلاب است
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور اظهار داشت: در برهه ای از زمان، دشمنان نظام مقدسمان به خاک ایران تجاوز می کنند، عده ای از هموطنان با غیرتمان برای دفاع از خاک کشورشان به پا می خیزند که گروهی از این افراد را کسبه بازار تشکیل می دادند، ما وظیفه داریم تا پیام ایثار و رشادت های این عزیزان را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از خبرگزاری بسیج، محمد ابراهیم کریمی در نشست خبری کنگره 10هزار شهید اصناف و بازار که صبح امروز در محل سازمان بسیج صداوسیما برگزار شد گفت: پس از چند سال تلاش برای شناسایی شهدای اصناف و بازار توانستیم با همکاری بسیج اصناف استان ها، 10هزار شهید صنوف مختلف را شناسایی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با بیان اینکه کنگره 10هزار شهید اصناف پس از مرحله اول شناسایی شهدای این قشر 3شهریور ماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود افزود: هم زمان مراسمی هم برای شهدای بازار در تهران مخصوص حضور بازاریان در محل بازار تهران برگزار خواهد شد.
,
 
,
وی با اشاره به تأسیس کارگروه های برگزاری کنگره شهدای اصناف گفت: ستاد کنگره شهدای اصناف از اردیبهش سال 92 در استان تهران آغاز به کار کرد و به تدریج دفاتر این ستاد در استان هی سراسر کشور راه اندازی و فعالیت خود را آغاز نمودند، اصلی ترین هدف این ستادها شناسایی شهدای مرتبط به اصناف بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه آمار دقیقی از شهدای اصناف در اختیار هیچ سازمانی قرار ندارد تشریح کرد: شناسایی این شهدا کار بسیار پر اهمیت و در عین حال بسیار سختی بود که به لطف خداوند موفق به انجام آن شدیم، برای تسهیل در این کار اقدام به تولید نرم افزاری کردیم که یک بانک اطلاعاتی جامعی ر خصوص شهدای اصناف را در اختیار همکاران ما در استان ها قرار می داد.
,
 
,
کریمی با تأکید بر اینکه ماندگاری اثرات این کنگره رویکرد اصلی ما است افزود: برای ماندگاری اثرات این طرح در اصناف و بخصوص جوانان شاغل در بازار، در بخش تولید محتوا با همکاری سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس سازمان بسیج مستضعفین، اقدام به تولید 50 عنوان کتاب نموده ایم که در کنگره 10هزار شهید اصناف رونمایی خواهند شد.
,
 
,
وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های شاخص ما در تولید محتوا، تولید یک سری فیلم کوتاه و مستند بود که تا به الآن یک سوم از تولیدات ما به صدا و سیما تحویل داده شده است و از این تعداد 8 قسمت آن در رسانه ملی پخش شده است.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: در برهه ای از زمان، دشمنان نظام مقدسمان به خاک ایران تجاوز می کنند، عده ای از هموطنان با غیرتمان برای دفاع از خاک کشورشان به پا می خیزند که گروهی از این افراد را کسبه بازار تشکیل می دادند، ما وظیفه داریم تا پیام ایثار و رشادت های این عزیزان را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم.
,
 
,
وی افزود: برای آمادگی مردم در جهت انتقال این مفاهیم، با برگزاری 9 یادواره شهدای اصناف در سراسر کشور سعی کردیم تا یک برانگیختگی خاصی در قشر اصناف بوجود آوریم که آخرین مراسم روز 30مرداد ماه در استان اصفهان برگزار می گردد.
,
 
,
کریمی اظهار داشت: بسیاری افراد در زمان جنگ معتقد بودند که بازاریان تنها در پشت جبهه ها از رزمندگان حمایت می کنند اما شناسایی 10هزار شهید کسبه بازار و فعال در اصناف مختلف بیانگر این است که فعالان اصناف علاوه بر کمک های مالی خود به رزمندگان، خود نیز سلاح در دست گرفتند و در جبهه های دفاع مقدس حاضر شدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه شهدای اصناف در سه بخش تقسیم بندی شده اند افزود: یک گروه شهدای ترور هستند، مانند شهید سید مجتبی هاشمی که شهید شاخص قش اصناف در سال 93 می باشد؛ گروهی شهدای جنگ تحمیلی هستند و گروهی نیز شهدای پیش از انقلاب می باشند.
,
 
,
رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در پایان اعلام کرد: کنگره 10هزار شهید اصناف و بازار با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و آیت الله بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد.
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه