اخبار داغ

غضنفرآبادی در جلسه استیضاح فرجی‌دانا:

فرجی ‌دانا افراد رد صلاحیت شده را با لجبازی و ناتوانی انتصاب کرد/فرجی‌دانا به جای اینکه مدیریت کند،مدیریت شد

فرجی ‌دانا افراد رد صلاحیت شده را با لجبازی و ناتوانی انتصاب کرد/فرجی‌دانا به جای اینکه مدیریت کند،مدیریت شد
نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتمادم به وزیر علوم سلب شده است گفت: وزیر علوم افراد رد صلاحیت شده از سوی نهادهای قانونی که در فتنه هم حضور داشته‌اند را با لجبازی و ناتوانی در پست‌های وزارت علوم انتصاب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح صبح امروز وزیر علوم در مجلس با اشاره به تخلفات قانونی وزیر علوم در پست خود گفت: اهمیت و حساسیت دانشگاه‌ها بر کسی پوشیده نیست، دانشگاه‌ها محور تمام پیشرفت‌های اقتصادی، فرهنگی وا خلاقی هستند که اگر فضای دانشگاه فضای آرامش، علم، تحقیق و اندیشیدن نباشد اقتصاد، فرهنگ، پیشرفت، منطق و سیاست هم نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: با دلایلی که آنها را بررسی کرده‌ام متن استیضاح را امضا کردم و به دنبال این بودم که پس از بررسی‌های مجددم اگر دلایل را قابل اعتنا ندیدم امضا را پس بگیرم ولی امروز با بررسی‌هایی که انجام دادم اعتمادم به وزیری که به وی رای داده بودم سلب شد.

,

غضنفر آبادی گفت: به عنوان یک قاضی، یک طلبه و یک حقوقدان با لحاظ دو سوگند در رعایت قضاوت و نمایندگی در دفاع از حقوق مردم اعلام می‌کنم که و الله اظهارات و مواضعم از روی علم و آگاهی و مسئولیت شرعی و دینی است و نه سیاسی و جناحی و باندی، آن گونه که به غلط فضای رسانه اظهار داشته است.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فرجی دانا را همانگونه که رئیس‌جمهور بیان داشته است انسانی متدین، محترم و دانشمند می‌دانم و باور عمیق قلبی به این قضیه دارم ولی وظیفه‌ام است که دولت را همراهی و کمک کنم و با توجه به مطالب گفته شده از سوی نمایندگان و دلایلی که ارائه می‌کنم باید بگویم آقای وزیر نمی‌گویم که شما نخواستید فضای دانشگاه آشفته سیاسی شود ولی یقین دارم که نتوانستید مدیریت کنید تا این اتفاق نیفتد و حتی روز به روز بیشتر نشود.

,

وی افزود: آقای وزیر شما به جای اینکه مدیریت کنید مدیریت شدید به طوری که برخی می‌گویند با رفتن وزیر علوم هم تغییری در روند حرکت وی به وجود نمی‌آید.

,

غضنفر آبادی اظهار داشت: وزیر علوم بدون استعلام از نهادهای قانونی انتصابات را انجام داده است، با لجبازی و ناتوانی دو نفر که رد صلاحیت شدند و در فتنه هم حضور داشتند برکنار نکرده است، سیزده آبان ماه سال 93 نامه رد صلاحیت یکی از این افراد صادر شده است.

,

وی با اشاره به دلایل دیگر استیضاح وزیر علوم گفت: براساس قانون یک سرپرست دانشگاه نمی‌تواند بیش از 6 ماه سرپرست باشد ولی در حال حاضر چندین سرپرست بیش از 6 ماه در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

,

شما 147 نفر از رد صلاحیت‌شدگان را در مقطع ارشد و 23 نفر دیگر را در مقطع دکتری پذیرفتید؛ از شما نقل شده است که اینها در زمان سرپرستی آقای دکتر توفیقی بوده است. سوال ما این است که نسبت شما با آقای توفیقی چیست؟ آیا در اعتراض به عملکرد او برخوردی با ایشان داشتید؟

,

غضنفر آبادی ادامه داد: چرا در طول مدت 9 ماه تصدی مسئولیت خود علیرغم استعلامی که وزارت اطلاعات به شما داد نسبت به اینها اقدامی نکردید؟‌

, غضنفر آبادی ادامه داد: چرا در طول مدت 9 ماه تصدی مسئولیت خود علیرغم استعلامی که وزارت اطلاعات به شما داد نسبت به اینها اقدامی نکردید؟‌,

وی با اشاره به اینکه در میان رد صلاحیت‌شدگان کسانی هستند که سابقه هواداری از گروه تروریستی، چپ و تجزیه‌طلبی و نیز برخی که اهانت به مقدسات داشتند، وجود دارد، گفت: چرا عناصر فتنه را به دانشگاه راه دادید؟ اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد ممنوع‌التصویر بودن آنها نبود امروز فیلم این اشخاص را پخش می‌کردید؟

, وی با اشاره به اینکه در میان رد صلاحیت‌شدگان کسانی هستند که سابقه هواداری از گروه تروریستی، چپ و تجزیه‌طلبی و نیز برخی که اهانت به مقدسات داشتند، وجود دارد، گفت: چرا عناصر فتنه را به دانشگاه راه دادید؟ اگر مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد ممنوع‌التصویر بودن آنها نبود امروز فیلم این اشخاص را پخش می‌کردید؟,

نماینده مردم بم در چهارمین محور موافقت خود با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شما بازی دموکراسی هدایت شده‌ای را با اعزام هیأت‌های منتخب خود به دانشگاه‌ها انجام دادید؛ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حق قانونی خود محروم کردید؟

, نماینده مردم بم در چهارمین محور موافقت خود با استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شما بازی دموکراسی هدایت شده‌ای را با اعزام هیأت‌های منتخب خود به دانشگاه‌ها انجام دادید؛ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی را از حق قانونی خود محروم کردید؟,

وی ادامه داد: شما اعضای این شورا را مقابل دانشگاهیان قرار دادید که اگر مطابق نظر شما رای دهند خلاف منویات و قانون عمل کرده باشند و اگر طبق قانون به گزینه‌های شما رای نداده‌اند مشروعیت‌شان در چشم دانشگاهیان مخدوش شود.

, وی ادامه داد: شما اعضای این شورا را مقابل دانشگاهیان قرار دادید که اگر مطابق نظر شما رای دهند خلاف منویات و قانون عمل کرده باشند و اگر طبق قانون به گزینه‌های شما رای نداده‌اند مشروعیت‌شان در چشم دانشگاهیان مخدوش شود.,

غضنفر‌ابادی در محور پنچم سخنان خود گفت: شما یکی از فتنه‌گران را که شورایعالی انقلاب فرهنگی به وی رای نداد با لجاجت حفظ کردید؛ مگر آقای رئیس‌جمهور به شما نگفتند که دو نفر دیگر را نمی‌خواهد نگه دارید چرا او را عوض نکردید؟

, غضنفر‌ابادی در محور پنچم سخنان خود گفت: شما یکی از فتنه‌گران را که شورایعالی انقلاب فرهنگی به وی رای نداد با لجاجت حفظ کردید؛ مگر آقای رئیس‌جمهور به شما نگفتند که دو نفر دیگر را نمی‌خواهد نگه دارید چرا او را عوض نکردید؟,

وی تصریح کرد: یادتان بیاید که آقای حدادعادل به شما گفت ما با آقای هاشمی - وزیر بهداشت - به تازگی آشنا شده‌اید اما شما را از قدیم می‌شناسیم چرا هر کس را آقای هاشمی معرفی می‌کند رای می‌آورد اما هر که شما معرفی می‌کنید رای نمی‌آورد.

, وی تصریح کرد: یادتان بیاید که آقای حدادعادل به شما گفت ما با آقای هاشمی - وزیر بهداشت - به تازگی آشنا شده‌اید اما شما را از قدیم می‌شناسیم چرا هر کس را آقای هاشمی معرفی می‌کند رای می‌آورد اما هر که شما معرفی می‌کنید رای نمی‌آورد.,

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به تلاش‌های فراوان رئیس‌مجلس شورای اسلامی برای ممانعت از رسیدن کار به استیضاح گفت: آقای فرجی‌دانا امروز بیکاری خانواده‌ها را افسرده کرده آیا ارزش دارد دانشگاه به باشگاه احزاب تبدیل شود؟ آقای حدادعادل به قدری در زمان رای اعتماد از شما تعریف کرد که ما شیفته شما شدیم.

, نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به تلاش‌های فراوان رئیس‌مجلس شورای اسلامی برای ممانعت از رسیدن کار به استیضاح گفت: آقای فرجی‌دانا امروز بیکاری خانواده‌ها را افسرده کرده آیا ارزش دارد دانشگاه به باشگاه احزاب تبدیل شود؟ آقای حدادعادل به قدری در زمان رای اعتماد از شما تعریف کرد که ما شیفته شما شدیم.,

نماینده مردم بم ادامه داد:‌آقای وزیر شما قول دادید که آرامش فضای دانشگاه را حفظ کنید ولی در مقابل چکار کردید که وزیر ضدانقلاب خارج نشین دولت اصلاحات، یکی از سران فتنه و بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های معاند از شما حمایت می‌‌کنند.

, نماینده مردم بم ادامه داد:‌آقای وزیر شما قول دادید که آرامش فضای دانشگاه را حفظ کنید ولی در مقابل چکار کردید که وزیر ضدانقلاب خارج نشین دولت اصلاحات، یکی از سران فتنه و بی‌بی‌سی فارسی و دیگر رسانه‌های معاند از شما حمایت می‌‌کنند.,

وی ادامه داد:‌مشکل برخی از سیاسیون ما این است که مرز خود را با داخل و ضدانقلاب خارج مشخص نکرده‌اند.

, وی ادامه داد:‌مشکل برخی از سیاسیون ما این است که مرز خود را با داخل و ضدانقلاب خارج مشخص نکرده‌اند.,

غضنفر آبادی تصریح کرد: آقای وزیر ما نگرانی و دغدغه رسانه‌های ضدانقلاب برای ماندن شما در این سمت را درک کردیم ولی شما چرا واکنش نشان نداده و از حمایت آنها اعراض نکردید؛ همین یک مورد برای عدم صلاحیت شما کافی نیست؟

, غضنفر آبادی تصریح کرد: آقای وزیر ما نگرانی و دغدغه رسانه‌های ضدانقلاب برای ماندن شما در این سمت را درک کردیم ولی شما چرا واکنش نشان نداده و از حمایت آنها اعراض نکردید؛ همین یک مورد برای عدم صلاحیت شما کافی نیست؟,

وی اضافه کرد: شما باید در مقابل پروردگار و خانواده شهدا پاسخگو باشید. آنجا دیگر جوسازی رسانه‌ها و ابزار تطمیع وجود ندارد که به کمک شما بیاید.

, وی اضافه کرد: شما باید در مقابل پروردگار و خانواده شهدا پاسخگو باشید. آنجا دیگر جوسازی رسانه‌ها و ابزار تطمیع وجود ندارد که به کمک شما بیاید.,

نایب‌رئیس کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه اگر فتنه را درک کرده‌اید پس چرا افراد فتنه‌‌گر را بر سر کار آورده‌اید،‌اظهار داشت: شما مجلس و تیزبینی آن را باور نکردید در حالی که این مجلس هنوز غیرت دینی دارد و رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس هنوز در اینجا حضور دارند.

, نایب‌رئیس کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه اگر فتنه را درک کرده‌اید پس چرا افراد فتنه‌‌گر را بر سر کار آورده‌اید،‌اظهار داشت: شما مجلس و تیزبینی آن را باور نکردید در حالی که این مجلس هنوز غیرت دینی دارد و رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس هنوز در اینجا حضور دارند.,

وی تصریح کرد: مطمئن باشید از درون مجلس نهم مجلس ششم دیگری بیرون نخواهد آمد.

, وی تصریح کرد: مطمئن باشید از درون مجلس نهم مجلس ششم دیگری بیرون نخواهد آمد.,

غضنفر آبادی در پایان تصریح کرد: آقای فرجی دانا شما اولین کسی بودید که چرخ‌های اعتدال دولت یازدهم را از مسیر خارج کردید و دیگر صلاح نیست که در این سمت قرار بگیرید.

, غضنفر آبادی در پایان تصریح کرد: آقای فرجی دانا شما اولین کسی بودید که چرخ‌های اعتدال دولت یازدهم را از مسیر خارج کردید و دیگر صلاح نیست که در این سمت قرار بگیرید.,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه