اخبار داغ

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی:

کارآفرینان عطای سرمایه‌گذاری را به لقای آن می‌بخشند/ در خراسان جنوبی به معنای واقعی کلمه نان از لای سنگ بیرون می‌آید

کارآفرینان عطای سرمایه‌گذاری را به لقای آن می‌بخشند/ در خراسان جنوبی به معنای واقعی کلمه نان از لای سنگ بیرون می‌آید
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی گفت: با یک نگاه اجمالی به اوضاع کارگری در خراسان جنوبی متوجه می‌شویم که به معنای واقعی کلمه، نان از لای سنگ در می‌آید و جای تأسف است که کارگر معدن باید برای حداقل حقوقش نیز التماس کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته به خراسان جنوبی سفر کرد و در ابتدا، وارد شهرستان طبس شد و پروژه‌هایی را افتتاح و در جلسات شرکت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

بعد از اتمام جلسه‌ای که در طبس برگزار شده بود، میرابی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی به این موضوع که به کارگران یا نماینده‌ی آن‌ها اجازه‌ی سخن گفتن داده نشده بود، اعتراض کرد که با واکنش فرماندار طبس مواجه شد.

,

 

,

ام‌البنین میرابی دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی در کمیته تخصصی اشتغال خراسان جنوبی که شب گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استانی و شهرستانی و در محل سالن اجتماعات فرمانداری بیرجند برگزار شد، گفت: از آقای مروج‌الشریعه استاندار خراسان جنوبی به دلیل پدری و بزرگواری که امروز پس از اتفاقی که در طبس افتاد انجام دادند و با سکوت و صبرشان، موضوع را مدیریت کردند، تشکر می‌کنم.

,

 

,

وی با بیان این‌که تشکر می‌کنم که بالاخره کارگران دیده شدند افزود: هرچند امروز اولین کارگروه اشتغال است که کارگران در آن حضور دارند و اداره‌ی کار دعوت کرده است البته امروز نیز به قبای آقای ربیعی وصل شدیم و آمدیم اما این نیز جای شکر و سپاسگزاری دارد.

,

 

,

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی اظهار کرد: از آقای وزیر تشکر می‌کنم که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب کردید و بالاخره با پیگیری‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که از طرف تشکل‌ها و استانداری انجام شد، به کارگران خشکیده‌ی خراسان جنوبی نیز سری زدید و خیرمقدم عرض می‌کنم.

,

 

,

میرابی تصریح کرد: همه کارگران می‌دانند فارغ از اختلاف‌نظر همیشگی بین کارگران و کارفرمایان، تا سرمایه‌گذاری نباشد، کار و کارگری نیست و تا کارگری هم نباشد، هیچ کاری به سرانجام نمی‌رسد.

,

 

,

وی گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، همه سرمایه‌گذاران را مرفهین بی‌درد خطاب می‌کردند که این موضوع معضل بود و تأثیر منفی در حوزه تولید داشت که پس از مدتی این نگاه به کارآفرینان تغییر کرد اما در عمل همان رفتار در قبال سرمایه‌گذاران وجود دارد.

,

 

,

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی بیان کرد: متأسفانه کسانی که در خراسان جنوبی هوس سرمایه‌گذاری می‌کنند، با نگاه بسته امنیتی و بروکراسی خسته کننده‌ای مواجه می‌شوند که پس از آن عطای سرمایه‌گذاری را به لقای آن می‌بخشند.

,

 

,

میرابی ادامه داد: اکنون سرمایه‌گذارانی هم که در استان باقی مانده‌اند یا بومی همین استان هستند یا توان و امکان جابجایی ندارند و متأسفانه دچار روزمرگی شده‌اند.

,

 

,

وی اظهار کرد: در حوزه نیروی انسانی چون ارزش نیروی کار به عدد و رقم محاسبه نمی‌شود و متأسفانه نگاه‌ها همیشه به سمت اعداد و ارقام است، به نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین منابع یک سازمان اهمیت داده نمی‌شود و نسبت به سلامت روانی آن‌ها نیز توجهی نمی‌شود اما به جای آن شاهدِ اهمیت‌دادن به بیمارستان‌سازی و تشویق مردم به بیمارشدن هستیم.

,

 

,

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی گفت: با یک نگاه اجمالی به اوضاع کارگری در خراسان جنوبی متوجه می‌شویم که به معنای واقعی کلمه، نان از لای سنگ در می‌آید.

,

 

,

میرابی بیان کرد: کاش امروز در طبس، به کارگرانی که 10 ماه شده که حقوق معوق دارند هم اجازه داده می‌شد تا صحبت می‌کردند تا ببینیم چگونه است که حقوق یک کارگر 10 ماه معوق شده و دست‌های ترک خورده و صورت خشکیده‌اش را می‌دیدیم و درک می‌کردیم که نان از لای سنگ درآوردن یعنی چه؟

,

 

,

وی ادامه داد: امروز جای تأسف است که کارگر معدنی که با یک حقوق حداقلی به عمق زمین می‌رود و به بازگشتش نیز امیدی ندارد، باید برای حداقل حقوقش نیز التماس کند و اگر لب به اعتراض گشاید، موضوع برایش امنیتی و توهین به دولت محسوب می‌شود. دولتی که کارگران، اولین حامیانش بودند و قطعا کارگران هیچگاه به هیچ دولتی توهین نمی‌کنند.

,

 

,

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی با اشاره به وجود مشکلات اساسی در حوزه تأمین اجتماعی بیان کرد: هرچند تاکنون زیاده‌خواهی‌های وزارت بهداشت کنترل شده است تا به هر نحوی به سمت تأمین اجتماعی دست‌اندازی نکند اما اشکال از کار دولت است که سبب شده تا هر صندوقی که ورشکسته می‌شود، برای جبران کسری‌ها نگاه‌ها به سمت صندوق تأمین اجتماعی باشد، در حالی که خودش ۶-۷ ماه معوقه دارد.

,

 

,

میرابی تصریح کرد: این نگاه دولت است که به آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت اجازه می‌دهد تا به هر بهانه‌ای مسئله صندوق تأمین اجتماعی را به شکل جدیدی مطرح کند.

,

 

,

وی با تشکر از برخورد صبورانه وزیر و استاندار نسبت به رفتار فرماندار طبس در مقابل یکی از کارگران گفت: اعتراض بنده به اجازه ندادن برای صحبت به یک کارگر، اعتراض به شخص نیست، بلکه باید نگاه به کارگران به عنوان نیمی از جمعیت کشور و حفظ جایگاه آن‌ها، تغییر کند.

,

 

,

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون جامعه کارگری مانند گذشته، افراد زحمتکش با سواد پایین نیستند. چرا هنوز باور نکردیم که یک کارگر به عنوان وزیر در مسند وزارت است؟

,

 

,

میرابی افزود: اکنون میانگین سطح علمی و اجتماعی کارگران بسیار تغییر کرده است. در حوزه آموزش ایرادات زیادی داشته‌ایم و بیکاری را از جامعه کم‌سواد، به جامعه باسواد منتقل کرده‌ایم.

,

 

,

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز نیز آموزش رشته‌های غیرمرتبط با صنعت در دانشگاه‌ها وجود دارد و در دانشگاه‌های علمی و کاربردی متعلق به وزارت کار، رشته‌هایی تدریس می‌شود که خریدار و بازار کار ندارد. پس سفارش محوری کردن آموزش چه شد؟

,

 

,

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان جنوبی تصریح کرد: متأسفانه سه جانبه‌گرایی هنوز هم یک شعار است و در هیچ کارگروهی ضلع سوم مثلث به عنوان کارگران وجود ندارند. پس نمایندگان کارگران در کارگروه‌ها کجا هستند؟

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه