اخبار داغ

تغییر تاکتیک داعش در کشتار مردم

تغییر تاکتیک داعش در کشتار مردم
ارتش عراق عملیات تازه‌ای را علیه داعش آغاز کرده است. اما داعش برای پیشبرد اهداف خود شیوه‌های گوناگونی به‌کار می‌برند. داعش هم در میدان جنگ ‌و هم در جنگ سایبری موفق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، در گزارشی که کریستوف رویتر، خبرنگار اشپیگل آنلاین در اربیل پیرامون تاکتیک‌های گروه تروریستی (داعش) نوشته، آمده است: داعش تنها یک گروه تروریستی نیست، بلکه ارتشی است که به شیوه‌های گوناگون عمل می‌کند، آنچنان که در جنگ‌های صدر اسلام رایج بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

رویتر می‌نویسد، جنگجوبان داعش برق‌آسا به مردم حمله می‌کنند، «مردان آنان را سر می‌برند و زنان را به عنوان غنایم جنگی به اسارت می‌برند.»

,

در این گزارش نقل‌قول‌هایی از چند نفر که حمله داعش را تجربه کرده‌اند ذکر شده است، از جمله از یک فرمانده پیشمرگه‌های کرد به نام مامون. او می‌گوید: «فوجی از آن‌ها با سرعت و شلیک‌کنان به سوی ما آمدند، طوری که انگار هیچ نیرویی مانع پیشروی آن‌ها نخواهد شد. ۷۰ تا ۸۰ خودرو بودند، از جمله ۵۰ خودروی زره‌پوش هام وی».

,

"هام وی" یک خودروی زرهی آمریکایی است که در افغانستان و عراق مورد استفاده نیروهای آمریکایی قرار می‌گیرد و اکنون در اختیار نیروهای این گروه تروریستی است.

تغییر تاکتیک

البته گروه تروریستی داعش در هفته‌های اخیر تاکتیک جنگی خود را در بسیاری از مناطق تغییر داده است. به گزارش شاهدان عینی، ابتدا چند جنگجوی این گروه با عملیات انتحاری توسط خودروها‌ی بمب‌گذاری‌شده باعث تشنج در یک منطقه می‌شوند و سپس بقیه‌ی گروه به آن منطقه حمله می‌کنند.

,
,
, تغییر تاکتیک,
,
,

آن‌ها برای ایجاد وحشت بیشتر، مناطق مسکونی و غیر نظامی را زیر آتش‌ می‌گیرند و به محض تسخیر یک منطقه، شماری از ساکنان آن را به سرعت از بین می‌برند و ویدئوی عملیات و کشتار مردم را در اینترنت منتشر می‌کنند.

,

افرادی هم که تسلیم نشده‌اند آنقدر تحت محاصره می‌مانند، تا از شدت تشنگی ‌ناچار به ترک پناهگاه‌های خود شوند. آن‌ها نیز یا کشته می‌شوند یا به اسارت درمی‌‌آیند.

,

گزارشگر اشپیگل آنلاین می‌نویسد: «این گروه تروریستی پس از کشتار در یک منطقه مدتی صبر می‌کند و به محض این‌که توجه جهانیان به بحران دیگری مانند غزه یا اوکراین جلب شد، حمله تازه‌ای را آغاز می‌کند.»

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه