اخبار داغ

امام جمعه سرایان:

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین پدیده قرن است

انقلاب اسلامی ایران بزرگترین پدیده قرن است
امام جمعه سرایان گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده قرن است و22بهمن نمادپرشکوه همبستگی ملت آزاده وسربلند ایران اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمدنجمی پور امام جمعه سرایان امروز عصر درگفت وگو با سرایان بیدار گفت :درحداقل 2 روایت ازروایت هایی که ازامام باقر (ع) و شاید دیگرامامانمان نقل شده است، تصریح فرموده اند که مردی ازقم قیام خواهد کرد؛ نام اونام یکی از انبیای عظام است.

وی افزود:می دونید حضرت امام اسمشون روح الله بود وروح الله هم اسم حضرت عیسی بن مریم هم هست. او وقتی به حق قیام می کنه آنچه می طلبد به او نمی دهند و با او مقابله می کنند. او دوباره قیام می کند و اینبار برای گرفتن حق موفق میشه. درباره یاران او، درباره قیام او تحسین های فراوانی از سوی ائمه هدی (ع) ذکر شده. در روایت دیگری آمده است که مردی از قم، قیام می کند که نام او روح الله است. به طور مشخص نام حضرت امام رو می برند و مشخصات انقلاب رو از خرداد 42 تا پیروزی انقلاب رو بیان می فرمایند. انقلاب ما چیزی نیست که از مد نظر اولیاء خدا و اوصیای پیامبر گرامی اسلام دور مانده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,
,
,

امام جمعه سرایان اظهارکرد: انقلاب اسلامی بزرگترین پدیده قرن و به تعبیر حضرت امام تحفه الهی و هدیه غیبی است که در ابعاد گوناگون باید مورد بررسی قرار گیرد. انقلاب ما یک اتفاق اجتماعی- سیاسی صرفی که صرفا وابسته باشه به حوادث قبل از انقلاب و بحث استبداد و به تحولات اجتماعی، محدود نمیشود بلکه انقلاب ما ریشه در معنویت 1400 ساله ی تشیع دارد . نجمی پور گفت: انقلاب اسلامی ایران با سطح وسیع و ریشه های عمیق و تمام ویژگیهای خود بعنوان یک پدیده اجتماعی، معلول و محصول عوامل بسیاری است.هر گروهی با توجه به ملاکات فکری و منافع تشکیلاتی خویش، علتی را برجسته تر می نماید و سعی می کند سلسله علل را به آن علت اصلی برگرداند.

,

وی خاطرنشان کرد:تحلیل حضرت امام درباره انقلاب: می فرمایند که هنگام تولد پیامبر اکرم، در این خطه، در این سرزمین، یعنی در سرزمین ایران 14 کنگره کاخ کسری فرو ریخت. بعد حضرت امام می فرماید: این شاید معنایش آن باشد که شب تولد پیامبر، خدا به پیامبر اکرم مژده می دهد؛ بعد از14 قرن در این خطه حکومتی نبوی، حکومتی اسلامی و علوی برقرار خواهد شد یعنی شب جشن تولد پیامبر اکرم، که خدا جشن میگیرد در عالم و اتفاق هایی در عالم می افتد، از کاخ کسری 14 کنگره فرو می ریزد. این عدد14 معنا وپیغامش این انقلاب اسلامی ایران است. شب تولد پیغمبر اکرم(ص) هنوز مبعوث نشده به رسالت. تولد انقلاب ما وعده اش داده می شود. روایت دیگری آمده است که قومی قبل از ظهور آقا امام زمان (ع) قیام می کنند، «یُوَطِئونَ لِلمَهدی سُلطانَه».  مقدمه ظهور آقا امام زمان (ع) را فراهم می کنند. بارها حضرت امام به زبان صریح و ساده این روایت راترجمه کردند. در کلمات حضرت امام هست که انقلاب ما انشاءالله مقدمه ظهور حضرت است. انقلاب ما انشاءالله مقدمه فرج است و ما به امید امام زنده ایم که به ما داده است این امید را و فرموده است که ما انشاءالله با این انقلاب پرچم رو به دست صاحب اصلی آن خواهیم رساند.

,

امام جمعه سرایان بیان کرد:برای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز علل زیادی ذکر می شود برخی آنرا عمدتا محصول شرایط بین المللی و خارجی می دانند، بعضی دیگر شرایط و عوامل داخلی و درونی را عمده می کنند، دسته ای بر عوامل سیاسی پای می فشارند، جمعی عوامل فرهنگی را مهم می دانند، گروهی عوامل اقتصادی را پیش می کشند و عده ای مثلا ایده حقوق بشر کارتر و اختلافات صوری او با شاه را مهم می دانند. افزایش درآمد نفت و بهم ریختگی اقتصاد ایران.وابستگی شاه به سیاست ابر قدرت ها رواج فساد، ظلم و دیکتاتوری و...اینها نیز عواملی هستند که در کنار عوامل فوق مطرح باشند.

,

نجمی پورتصریح کرد:ما به عنوان مسلمان با توجه به اعتقادات و در چارچوب جهان بینی توحیدی و استدلالهای عقلی و تجربیات، در تحلیل نهائی به یک سری از علل و عوامل دیگر نیز اعتقاد داریم و براین باوریم که اراده تکوینی خداوند بر سراسر جهان هستند ومنجمله بر تغییرات و تحولات و انقلابهای اجتماعی حاکم است، چنانکه اراده تشریعی او نیز درچارچوب مکتب اسلام و نظام سیاسی آن از کانال اراده و اختیار انسان درتحول ارزشهای منفی حاکم بر جامعه به ارزشهای مثبت و ایجاد انقلاب اسلامی تاثیرخود را می گذارد.

,

 

,

وی ادامه داد: جامعه شناسان غربی شگفت انگیزترین بُعد انقلاب اسلامی را بُعد وجود کاریزماتیکی حضرت امام می دانند و می گویند شخصیتی که توانست نظام شاهنشاهی 2500 ساله را از تخت به زیر آورد چنین فردی یک شخصیت بی نظیر در دنیاست. چرا که اگر یک دولتمرد قدرتمندی یا سردار قوی پنجه ای با تمام قوای مسلحش قیام می کرد عجیب نبود. اما متعجب می شویم که چگونه یک پیرمرد 70 ساله عبا به دوش و نعلین بپا که 15 سال از وطن و مردمش جدا بوده چگونه توانسته چنین نهضت عظیمی را پایه ریزی و رهبری نماید. جامعه شناسان غربی می گویند در این سده های اخیر 3نفر از رهبران دنیا را داشته ایم که از بیرون کشورشان انقلابشان را رهبری کردند (لنین/دوگُل/کاسترو) در حالیکه دوری این سیاستمداران از کشورشان تنها 5 سال بوده است اما حضرت امام 15 سال دوری از کشور تنها با نفوذ کلامش چنان نهضت عظیمی در دنیا پایه ریزی کرد که همه جهانیان را شگفت زده کرد و این بعد از دستاوردها هنوز برای خیلی ها قابل هضم نیست.

,

امام جمعه سرایان گفت: امام خمینی (ره) که طی 60 سال در محیط جامعه و حوزه علمیه مشغول نشو و نما بود و در هر دو صحنه نظر و عمل بدرجات عالی رسیده بود، در سال 41 طی برخورد با لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی، در کنار مرجعیت بعنوان رهبرسیاسی جامعه در بین اقشار وسیع مردم و روحانیون متجلی شد.از این به بعد تا زمان رحلتش بطور موازی در هر دو وادی نظر و عمل، انقلاب اسلامی را سکانداری کرد . مردی در اوج اجتهاد و مرجعیت، مدرس فلسفه و دانا به علم کلام و اخلاق و...در عین حال مردی مبارز و واقف به اصول مخفی کاری و کار دسته جمعی و...در گفته ها و نوشته هایش هندسه سیاسی اجتماعی اسلام را با زبانی بسیار همه فهم و در عین حال دقیق ترسیم می کند. مدینه فاضله و جامعه مطلوبی را که منبعث از اصول اعتقادات و جهان بینی اسلامی است ترسیم می کند، سپس جامعه موجود شاهنشاهی را با اطلاعات و اخبار وسیعی که دارد بعنوان جامعه ای فاسد می کوبد و غیر قابل تداوم می داند .

,

نجمی پور اظهارداشت: 22بهمن نماد پر شکوه همبستگی، اتحاد و اقتدار ملتی آزاده و سربلند است که با تأسی از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رژیم سراسر ظلم و جور و ستم پهلوی را سرنگون و اوج آزادی خواهی و ایستادگی را در برابر رژیم استعماری و استکباری به نمایش گذاشت و امروز با طی فراز و نشیبهای فراوان در سایه رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری در کمال امنیت و اقتدار به سر می برد.

,

وی افزود: ضمن گرامیداشت یوم الله 22 بهمن و یاد و خاطره امام عزیز و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، ضمن تجدید میثاق با رهبر فرطزانه انقلاب و ملت همیشه در صحنه کشورمان از همه ملت بزرگوار می خواهیم تا با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی وحدت آفرین و دشمن شکن 22 بهمن برگ زرین دیگری بر کتاب پر افتخار حماسه آفرینی های ملت بزرگ و انقلابی ایران اسلامی بیفزائید. قرآن می فرماید: «وَلاَ یَطَؤُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلاَ یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَّیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ  اللّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ»  هیچ حرکت دسته جمعی که کفار را عصبانی کند، صورت نمی گیرد مگر این که برای آن، پاداش عمل صالح ثبت می شود.

,

 امام جمعه سرایان عنوان نمود:دشمنان اسلام ار حضور شما مردم در راهپیمائی ها عصبانی می شود چون این حضور شما مصداق عمل صالح است و یک عبادت دسته جمعی است و باعث تقویت روحیه مردم و تقابل با دشمنان می شود. حضور پر شور شما مردم در راهپیمایی تیری به قلب استکبار جهانی است. ان شاء الله ملت ایران در روز 22 بهمن به دنیا اعلام خواهند کرد که ملت ایران زنده است و پاسخ محکمی به یاوه گوئی های آمریکا و استکبار جهانی خواهد داد.

,

نجمی پور بیان کرد: امروز جمهورى اسلامى، مسلّح به سِلاحى است که از سلاح اتمى بالاتر و بُرنده تر است و آن، سلاحِ اراده و ایمان مردم و حضور و همراهى آن ها با دولت است که سلاح بزرگ ما است. در راهپیمایى 22 بهمن، ملت ایران به توفیق الهى، بار دیگر نشان خواهند داد که چه مى گویند و چه مى خواهند و عزم راسخ آن ها متوجه به چیست. همه دنیا چشم هایشان را باز کنند و 22بهمن امسال را هم مثل سال هاى قبل تماشا کنند. به فضل پروردگار خواهید دید که روز 22 بهمن، ملت ایران با حضور خودشان مشت محکمى به دهان دشمنان خواهند زد.روز 22 بهمن ان شاءالله به حول و قوه الهى، ملت عزیز ایران نشان خواهد داد که چگونه با اتحاد خود، با وحدت کلمه خود، آنچنان مشتى به دهان همه مستکبرین، به آمریکا، به انگلیس، به صهیونیستها خواهد زد که باز هم مثل گذشته این ها را مبهوت کند. خواهید دید ملت عزیز ما امسال هم مثل سالهاى گذشته و پرشورتر از گذشته - که هر سال پرشورتر از سالهاى قبل بوده است - وارد عرصه نگاههاى جهانى خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه