اخبار داغ

ایت الله رئیسی:

هر جا مسئولان از انقلاب زاویه گرفتند دچار مشکل شدیم/ فتنه مایوس کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصیرت مردم خاتمه یافت

هر جا مسئولان از انقلاب زاویه گرفتند دچار مشکل شدیم/ فتنه مایوس کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصیرت مردم خاتمه یافت
آیت الله رئیسی در جمع مردم بیرجند گفت: فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه امروز شاهد اجتماع باشکوه مردم در جشن آغاز چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: همه دلدادگان با هر سلیقه و اراده ای تایید کننده این هستند که در این 39 سال عمر انقلاب اسلامی، افتخارات و عزت ها ملت ایران آفریده است و تاکید کننده انقلاب در مسیر عالی قدر انقلاب اسلامی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

 

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

 

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

 

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

 

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

 

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

 

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

 

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

 

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

 

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

 

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

 

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

 

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

 

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

 

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

 

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

 

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

 

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

 

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

 

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

 

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

 

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

 

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

 

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

 

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

 

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

 

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

 

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

 

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

 

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

 

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

 

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

 

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

 

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

 

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

 

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

 

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

 

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

 

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

 

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

 

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

 

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

 

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

 

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

 

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

 

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

 

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

 

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

 

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

 

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

 

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

 

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

 

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

 

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

 

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

 

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

 

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

 

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

 

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

 

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

 

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

 

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

 

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

 

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

 

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

 

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

 

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

 

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

 

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

 

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

 

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

 

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

 

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

 

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

 

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

 

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

 

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

 

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

 

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

 

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

 

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

 

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

 

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

 

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

 

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

 

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

 

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

 

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

 

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

 

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

 

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

 

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

 

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

 

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

 

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

 

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

 

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

 

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

 

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

 

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

 

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

 

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

 

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

 

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

 

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

 

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

 

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

 

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

 

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

 

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

 

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

 

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

 

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

 

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

 

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

 

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

 

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

 

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

 

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

 

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

 

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

 

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

 

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

 

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

 

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

 

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

 

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

 

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

 

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

 

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

 

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

 

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

 

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

 

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

 

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

 

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

 

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

 

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

 

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

 

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

 

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

 

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

 

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

 

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

 

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

 

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

 

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

 

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

 

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

 

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

 

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

 

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

 

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

 

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

 

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

 

انتهای پیام/

,

 

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

 

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

 

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

 

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

 

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

 

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

 

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

 

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

 

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

 

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

 

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

 

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

 

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

 

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

 

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

 

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

 

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

 

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

 

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

 

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

 

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

 

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

 

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

 

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

 

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

 

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

 

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

 

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

 

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

 

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

 

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

 

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

 

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

 

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

 

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

 

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

 

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

 

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

 

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

 

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

 

انتهای پیام/

,

 

,

وی افزود: 22 بهمن یوم الله است؛ همه شب ها، شب‌های خدا است اما اینکه این روز را یوم الله می گویند برای نشان قدرت لایزال الهی از غیر مجامع طبیعی به صورت معجزه است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیروزی جمهوری اسلامی ایران با حکومت شاهنشانی مغرب زمین قوای استکباری امری معجزه آسا بود و به دست ملت ایران رقم خورد.

,

 

,

آیت الله رئیسی با بیان اینکه گرامیداشت 22 بهمن فقط یک حرکت تشریفاتی به عنوان آنچه در سال 57 واقع شد نیست، گفت: این پیروزی همراه با خود پیام ها و سخن ها دارد.

,

 

,

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای عالی قدر انقلاب از ابتدا تاکنون موید این پیام تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و ولایت پیام این حرکت است.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هم چنین تاکید بر انسجام و وحدت امت اسلامی از دیگر پیام‌های این حضور پرمعنا و بسیار ارزشمند ملت بزرگ ایران است.

,

 

,

رئیسی خاطرنشان کرد: ما در هر سالی که 22 بهمن برگزار می کنیم اگر چه یادآور پیروزی بزرگ ملت ایران بر حکومت شاهنشانی در سال 57 است اما در واقع جشن پیروزی بر فتوحات و گشایش هایی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

,

 

,

وی اظهارکرد: در سال جاری آنچه از پیروزی ملت ایران در منطقه و برای کشور عزیزمان داشت، رشادت، شجاعت و بصریت بود که در جهان به نمایش درآمد.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در مبارزه با جریان فاسد و تکفیری که نه فقط مردم عراق و سوریه بلکه امت اسلامی را تهدید می کرد غده سرطانی نیروهای تکفیری از پیش روی بشریت برداشت هشد و این پیروزی بزرگی است که به نام سلحشوران بزرگ ما و حزب الله ثبت شده است.

,

 

,

رئیسی تاکید کرد: این پیروزی بزرگ را باید شکرگذاری کرد و این غده سرطانی با قدرت خداوند و رزمندگان جبهه انقلاب اسلامی برداشته شده است.

,

 

,

 فتنه ناامید کردن مردم و ناکارآمدی نظام با بصریت مردم خاموش شد

,

وی گفت: در 22 بهمن با شکرگذاری به درگاه خداوند در پیروزی انقلاب اسلامی هستیم با فتنه جدید که دشمنان فتنه جدید مایوس کردن و ناامید کردن نسبت به نام و ناکارآمدی نظام ایجاد کردند این جای شکر به درگاه حق دارد این فتنه ای که دشمن رقم زد با حضور و بصریت و اگاهی مردم نقش برآب شد.

,

 

,

وی بیان کرد: 22 بهمن تنها نگاه به آنچه در ما شد نیست؛ بیان خاطرات و بیان آنچه از پیروزی‌هایی که نصیب ملت ایران شد نیست؛ هرسال پیروزی انقلاب برگزار می کنیم همراه با گشایش هایی که برای ملت و پیروزی بزرگ ملی و آنچه نصیب جبهه انقلاب اسلامی شده است.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امت ایران دارای سه عنصر است که اولین عنصر آن به دنبال یک هدف بزگ و هدفمند بودن است.

,

 

,

آیت الله رئیسی افزود: دومین عنصر در امت حرکت و پویایی است و این امت هیچ زمانی از حرکت بازنمی ایستد، حرکتی که به سوی مقصد بزرگ و گردیدن این امت الهی و ربانی به سوی حق است.

,

 

,

وی بیان کرد:عنصری که در امت وجود دارد پویایی است و هیچ گاه امت متوقف نمی شود و عقب گرد ندارد، همچنین سیر قهقرایی و ارتجایی هم ندارد.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امت اسلامی به پیش می رود و هر سال که پاسداشت 22 بهمن را برگزار می کنیم، پیام آن به پیش رفتن و دستاوردهای جدید انقلاب اسلامی برای مردم ، نظام و امت اسلامی مطرح است،

,

 

,

رئیسی تصریح کرد: این پاسداشت ها برای این است که جوانان عزیز و برومند بدانند که آنچه در این 40 ساله و 22 بهمن نصیب ایران شد چقدر عظیم است که با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست، چون نعمت ولایت با هیچ نعمتی قایل مقایسه نیست.

,

 

,

وی بیان کرد:در واقع خداوند برای هیچ نعمتی بر بشریت منت نگذاشت جز نعمت ولایت ؛ یعنی تنها زمانی که سخن از ولایت و هدایت بشریت است خداوند بر مردم منت می گذارد.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری سومین عنصر امت را داشتن ایمان و تقوا دانست که بسیار تعیین کننده است گفت: در واقع توانایی ها برای رسیدن به هدف بزرگ و تعیین کننده از عناصر امت است.

,

 

,

رئیسی ادامه داد: فرهیختگان و فرهنگیان، جوانان برومند و عزیز بدانید که امام در این کشور کار بزرگ و بی نظیری انجام داده است، اولین اقدام امام احیای اسلام بود، 250 سال در مغرب زمین تلاش کردند تا اسلام را منزوی کنند، اما به دست امام و امت انقلاب اسلامی باعث خارج شدن اسلام از انزوا و به عرصه آمدن دین در زندگی شد.

,

 

,

وی تاکید کرد: کار امام پایان دادن به رژیم پلید و پرفساد پهلوی که ننگی برای مردم بود، بود و در جنایت های این رژیم همین بس که کشور را عرصه حضور بسیاری از خارجی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار داد و بر اساس قانون کاپیتولاسیون حتی یک سرباز آمریکایی برای ما تعیین کننده و حکمران بود که ننگ بزرگی بود که کشور به آن مبتلا شده بود.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اما امام راحل به این شرایط پایان داد و استقلال، آزادی، امنیت و افتخارات ملی و میهنی بود که به کشور برگرداند.

,

 

,

رئیسی ادامه داد: نسل جدید باید بداند چه اتفاقی افتاده که امروز در این جشن باشکوه می خواهیم انقلاب اسلامی را پاس بداریم، ایجاد اراده و روح عزت در مسلمین و همچنین ایجاد حکومتی بر مبنای دین از برکات انقلاب اسلامی است.

,

 

,

وی اظهارکرد: امروز برخی دین را امری فردی و شخصی معرفی می کنند که افراد در دین مسیحیت در کلیسا و در اسلام در مسجد این نیاز خود را برآورده می کنند، اما باور امام راحل و مقام معظم رهبری و روشنفکران واقعی کشور این نیست و نبوده، بلکه دین برای اداره زندگی انسان معاصر آمده و برای همه سوالات پیش روی ملت در همه زمینه ها سخن و پاسخ دارد.

,

 

,

برخی ها دین را امری شخصی تلقی می کنند

,

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وقتی بحث از سکولاریسم داریم منظور ما فقط سکولاریسم الهادی نیست و خیلی حوزه و دانشگاه ما را تهدید نمی کند، اما سکولاریسم اجتماعی و کسانی که دین را امری شخصی می دانند، بسیار تهدید کننده است که در این خصوص نه تنها کسانی که دین ندارند بلکه برخی مسلمانان و افرادی که کتاب نوشته اند هم می گویند مگر می شود با دین جامعه را سعادتمند کرد، در حالی که هر چه که اکنون در کشور داریم و پیروزی هایی که نصیب مردم شده است به برکت دین، اسلام و خون شهدا است.

,

 

,

رئیسی گفت: 22 بهمن و نهضت انقلاب اسلامی در مرزهای جغرافیایی محصور نیست و امام راحل هم هدف از انقلاب را نجات مستضعفان عالم و رفع ظلم از مردم مظلوم فلسطین لبنان و ... دانستند، اکنون هم جریان انقلاب نه در بین ملت ایران بلکه در بین همه امت اسلامی فراگیر شده است.

,

 

,

نمی توان بیداری مردم را عوض کرد

,

وی بیان کرد: این بیداری اسلامی سبب شده تا سایر ملت های اسلامی هویت خود را بازیابند، گر چه دولت ها را می توان عوض کرد، اما آنچه عوض کردنی نیست بیداری است که اتفاق افتاده است، اکنون مردم بیدار شدند و ظلم را شناختند و می دانند که دین موجب سعادت دنیا و آخرت است.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه 22 بهمن سبب ایجاد خودباوری و غرور در ملت کرد افزود: آن زمان مطرح بود که مگر یک ایرانی می تواند تولید کننده باشد، اما امام راحل در 22 بهمن خودباوری را در ملت احیا کرد و در مقاتل این تفکر که اندیشه و گره گشایی را در دست خارجی ها می دانست، فرهنگ ما می توانیم را در جامعه احیا کرد.

,

 

,

مشکلات از ناحیه کسانی است که نگاه امام و توانمندی ملت را باور ندارند

,

رئیسی اظهارکرد: در همه عرصه ها شعار ما شعاری است که ملت ایران توانمند است، در واقع مگر ملتی که دارای این میزان ذخایر مادی و خدادادی است و حجم وسیع نیروی انسانی کارآمد دارد، می تواند مشکل داشته باشد؟ اگر جایی هم مشکلی وجود دارد از ناحیه کسانی است که و ندارند.

,

 

,

تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا و برون گرا است

,

وی ادامه داد: این افراد همیشه گره باز کردن را در دست خارجی ها و بیرون مرزها می دیدند، اما مقام معظم رهبری فرمودند که باید اقتصاد ما؛ اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باشد، یعنی اقتصادی که زایش آن از منابع و توانمندی های علمی داخلی باشد؛ اما با نگاه به همه تجربیات عالم و عالمیان، کی گفته ایم به تجربه دیگران و فناوری ها توجه نمی کنیم؟

,

 

,

تنها انقلاب اسلامی اصل نه شرقی نه غربی را عملیاتی کرد

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر جوانان انقلاب های عالم را مطالعه و بررسی کنند، می بینند که در این انقلاب ها عقیده بر این بوده است که باید یک نهضت و خیزش وابسته به غرب و بر علیه شرق باشد و یا بر عکس آن گفت: اما امام خمینی (ره) و پدران و مادران شما اثبات کردند که می توان اصل نه شرقی و نه غربی بودن را عملیاتی و اجرایی کرد و امسال در آستانه 40 سالگرد انقلاب اسلامی، می بینیم که 4 دهه است که  این تز اثبات شده است.

,

 

,

آیت الله رئیسی تاکید کرد: آنجا که  دست اندرکاران زوایه گرفتندجایگاه مشکل ما بود، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام و رهبری است،مشکلات ما به خاطر زاویه داشتن مسئولین با انقلاب ایجاد شده است.

,

 

,

وی ضمن اشاره به اینکه امام راحل فرمودند "انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای عدالت اجتماعی بوده است" گفت:  امام راحل بر عدالت اجتماعی تاکید داشتند و تلاش برای تحقق جامعه اسلامی از دیدگاه و نظرات ایشان بود.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ممکن است برای جوان ها و مردم این سوال مطرح باشد که به راستی برخی کاستی برای چی است؛ این گشایش‌ها و عزت آفرینی‌ها بسیار گران قدر است اما چرا در گوشه و کنار مسائلی مشکلاتی چون اقتصادی و معیشتی داریم.

,

 

,

هرجا به گفتمان امام و انقلاب عمل کردیم موفق بوده ایم

,

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر این‌که از ابتدای انقلاب اسلامی هر جا به گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب و بسیجی عمل کرده ایم موفق بوده ایم اما آنجا که دست اندرکاران زوایه گرفتند جایگاه مشکل ما بود، گفت: طبق نگاه یک کارشناس و مدیر، همه مشکلات ما مربوط به زاویه داشتن با گفتمان امام خمینی (ره) و رهبری است.

,

 

,

همسو بودن با نگاه امام ورهبر نجات دهنده کشور است

,

وی گفت: آنچه می تواند نجات دهنده باشد همسو بودن با نگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در همه شئون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مسئولان و جوان ها، بیان کرد: وقتی می گوئیم جایگاه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای جایگاه ولایت است به این معنا است که سخنانشان سخن دین و خواسته آنها خواست مردم است؛ از حلقوم آنها سخن خدا و پیامبر (ص) و خواسته عموم ملت و رفع مشکلات مردم بیرون می آید.

,

 

,

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز بصیرترین، آگاه ترین و دلسوزترین فرد به این ملت رهبر معظم انقلاب است و سخن او سخن همه ملت ایران است.

,

 

,

وی افزود: آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی مطرح است پایندی به گفتمان انقلاب، حفظ وحدت و انسجام ملی است چراکه دشمن می خواهد در این کشور اختلاف افکنی کند.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد ما، راهبرد انسجام هم در درون و هم در امت اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است که باید آنها را نقش برآب کرد.

,

 

,

آیت الله رئیسی اظهارکرد: آنچه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را باید تنظیم کرد مفاهیم اسلامی است که باید در قالب اجرای دینی و ارزش های دینی عرضه شود کاری که رهبر معظم انقلاب در شش جلسه کاری القا کردند.

,

 

,

در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی وفقر پذیرفته نیست

,

وی ضمن تاکید بر اینکه در گفتمان انقلاب اسلامی، آسیب‌های اجتماعی پذیرفته نیست، گفت: این آسیبها زیبنده نظام اسلامی نیست مبارزه با فقر و فساد سر لوحه کار انقلاب وگفتمان رهبری است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این سوال که آیا خواسته اینکه فقر زیبنده نظام و مردم نیست حرف پوپولیستی است؛ این که مردم نباید در سفره خود مشکل داشته باشد این یک حرف آرمانی است یا حرف دست یافتنی است، گفت: این خواسته ها با این حجم نیروی کاری و انقلاب ایا با این حجم و نیرودست یافتنی است.

,

 

,

مبارزه با فساد از بهمن 57 رقم خورد

,

آیت الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه فساد زیبنده ادارات و کشور ما نیست؛ مبارزه با فساد در دستور کار اصل نظام و انقلاب است، گفت: در 22 بهمن سال 57 مردم خواسته مهم مبارزه با فساد را داشتند و جامعه ای می خواهند که در آن عدالت اجتماعی باشد و فساد نباشد؛ این ضدیت مبارزه با فساد از همان ابتدا سال 57 آهنگ آن را بلند کردند و امروز بر آن تاکید می کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: مردم ما امروز خواهان آن هستند که پیگیری‌ها، پیش بینی ها و برخورد متناسب به موقع با انچه اخلال در جامعه ایجاد می کند انجام شود.

,

 

,

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دانشجویان و جوانان امروز در راهپیمایی حضور بسیار چشمگیری داشتند.

,

 

,

آیت الله رئیسی گفت: پیشرفت کشور در گرو آن است که زندگی با علم و دانش همراه باشد امروز استفاده از تکنیک کشور ما را به پیش می برد؛ امروز بشر به اینترنت در لایه های زندگی دست پیدا کرده است که باید از آن استفاده کرد.

,

 

,

ایجاد شبکه ملی برای فضای مجازی امری ضروری است

,

وی یادآورشد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند شبکه ملی در این رابطه باید ایجاد کرد و این شبکه ملی می تواند ما را در مقابل هر هجمه ای مصون کند و امری ضروری برای مصون سازی جامعه برای تهدیدات است و کار برای آن امری شدنی است.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی  ضمن اشاره به اینکه امروز اقتصاد فضای مجازی اشتغال بسیاری ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت ها به نفع جامعه بهره گرفت و این فضاها مدیریت شوند.

,

 

,

رئیسی ضمن بیان اینکه بهره گیری از  صنایع تبدیلی، ارزش افزوده برای کالاها و اشتغال ایجاد می کند؛ گفت: باید از خام فروشی محصولات خراسان جنوبی جلوگیری کرد؛ زعفران، عناب و زرشک محصولات استان است که می توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و در صنایع تبدیلی به ده ها محصول تبدیل شوند که این ها به دست جوان‌های ایرانی شدنی است؛ ملت بزرگ ایران ملت توانمندی است و شعار ما همیشه "ما میتوانیم" است.

,

ایجاد چندقطبی در جامعه کارسازی ندارد

,

وی خاطرنشان کرد: امروز باید همه نهادها، مسئولان، احزاب، گروه های سیاسی و همه سلایق دست به دست هم بدهند تا کشور به پیش برود؛ ایجاد دو قطبی و چند قطبی شدن کارسازی ندارد؛ ایجاد جامعه ای منسجم و با سیاست و واگذار کردن کار مردم به مردم، نیاز امروز است.

,

 

,

با واگذار کردن کار مردم به مردم می‌توان گره های کشور را گشود

,

تولیت آستان قدس رضوی  یادآورشد: در جبهه‌، بسیجی‌ها و جبهه های مردمی در کنار نیروهای مسلح به میدان رفتند؛ همه کشور مزین به مردم است با واگذار کردن کار مردم به مردم گره های کشور گشوده می شود.

,

 

,

دشمن به دنبال ایجاد پیمانی است که تاثیر ایران را در جهان کم کند

,

رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که هر معاهده و پیمانی که تاثیر ملت بزرگ ایران و نام مقدس آن را در منطقه کم کند ایجاد کرده و حوزه تاثیرگذاری نظام را با برخی معاهده ها در منطقه و جهان محدود کند.

,

 

,

وی توصیه کرد: کارشناسان و دست اندرکاران با هوشیاری نظارت کنند تا از هر گونه معاهده ها که تاثیر نظام را در منطقه کم می کند پرهیز شود.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ جای استان خراسان جنوبی با قبل از 40 سالگی انقلاب قابل مقایسه نیست؛ کار بسیار شده است؛ در این استان چهره هیچ شهر و روستا با قبل قابل مقایسته نیست اما وضع موجود با مطلوب فاصله داریم.

,

 

,

رئیسی اظهارکرد: طی این سفر به خراسان جنوبی در خدمت استاندار، نماینده ولی فقیه و مسئولان بوده ام؛ برنامه و نشست‌هایی داشتیم، خداوند به دولت و مسئولان کمک کند؛ کارهایی شده است و برنامه هایی در دستور کار است و همه باید هماهنگی داشته باشد تا گره ها گشوده شود.

,

 

,

وی گفت: نزولات آسمانی در این استان کم شده است؛ همه مشکلات نسبت به منطقه وجود دارد که می توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.

,

 

,

تولیت آستان قدس رضوی افزود: کارهایی در منطقه در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت به جامعه اسلامی و این استان شده که نشان داده این است مسئولان پای هستند.

,

 

,

رئیسی ضمن بیان اینکه جمعیت بی نظیر و حضوری تماشایی در بیرجند رقم خورد، گفت: ان شاء الله مسئولان و مدیران ما برای کار بیشتر و برتر خود را متعهدتر از گذشته برای رفع مشکلات مردم و معیشتی مردم داشته باشد و این دغدغه ها را با حساسیت بیشتر دنبال کنند.

,

 

,

وی بیان کرد: در مسیر سفر به این استان، عده‌ای می‌گفتند ما مشکل بیکاری داریم و این دغدغه جدی است که دولتمردان با همت دنبال خواهند کرد.

,

 

,

وی ضمن بیان اینکه مردم خراسان جنوبی مجاورین امام رضا (ع) هستند، گفت: اولویت ما این منطقه است و خراسان بزرگ در راس برنامه های آستان قدس است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه