اخبار داغ

آیا ۳۶۸۲ جوان بلاتکلیف می‌مانند؟!

آیا ۳۶۸۲ جوان بلاتکلیف می‌مانند؟!
بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور پس از گذشت ماه ها بلاتکلیف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از جوان آنلاین، بیش از یک سال از از عمر دولت یازدهم می گذرد .دراین فاصله هستند افرادی که تکلیفشان در دولت دهم نوشته شد و در دولت یازدهم نخوانده ماند.این موضوع حکایت بیش از ۱۲۹ هزار تن از فارغ‌التحصیلان رشته‌های گوناگون تحصیلی است که با آرزوهای بزرگ در ذهنشان در بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور شرکت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی وزارت نفت ـ که در واپسین روزهای عمر دولت دهم، خود را در آستانه استخدام و آینده خود را در شرف شکوفایی می‌دیدند ـ اکنون مدت‌هاست ‌از بلاتکلیفی به ستوه آمده‌ و آنقدر در پیگیری به در بسته خورده‌اند که تنها چاره را در نامه‌نگاری به رهبر انقلاب یافته‌اند.
,
 
,

انگار همین دیروز بود که شرکت ملی نفت ایران، در پی انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و رسانه ملی، در روزهای 5 و 6 اردیبهشت‌ماه سال گذشته، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی برای تصدی ۲۶۷۶ رشته شغلی کرد.
,
,
 
,

همه‌ مراحل بزرگ‌ترین آزمون استخدامی کشور اعم از آزمون کتبی، مصاحبه فنی و روان‌شناختی، طب صنعتی و گزینش باید تا قبل از پاییز ۹۲ انجام می‌پذیرفت، ولی ... .
در این میان دولتمردان یازدهم ، نتایج آزمون را در ۲۶ تیر ۹۲ اعلام کردند و ۳۶۸۲ نفر به مرحله مصاحبه فنی و روان‌شناختی فرا خوانده شدند . نور امید که انگار سرابی بیش نبود در دل جوانان کشور روشن و مصاحبه‌ها ‌انجام ‌شد اما اعلام نتایج نهایی به اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه ۹۲ موکول شد.
,
,
,
 
,
 
,
هنوز داستان این استخدام‌ها ادامه دارد… !
اوایل دی ماه، اطلاعیه‌ای روی سامانه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران منتشر شد که نوید سراب بودن امید جوانان را بیشتر می کرد و حکایت از به تعویق افتادن انتشار نام برگزیدگان داشت؛ «نتایج نهایی مصاحبه‌های استخدامی، نیمه اول بهمن ماه صرفاً از طریق همین پایگاه اینترنتی اعلام خواهد شد‌».
 
,
,
,
 
,
, ,
 
,
 
,
حرف و حدیث های زیادی مبنی بر پایه و اساس این آزمون آن هم به جهت برگزاریش در دولت قبل بود ولی غافل از آنکه برخی مراحل آن در دولت یازدهم انجام شد و نمی‌توان اشکالات بر جای مانده از دولت پیش را برای ابهاماتی که امروز بروز می‌کند، دستاویز قرار داد.
,
 
,
 
,
بهمن ماه هم رسید و خبری در راه نبود و عید هم آمد تا آنکه سلحشور، معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت در اردیبهشت ماه ۹۳، شرکت کنندگان در این آزمون را به این نقطه رساند که فراموش نشده‌اند، ولی وعده این مقام هم فرقی با وعده پیشینیان نداشت و نه چند هفته بعد، که چند ماه پس از آن هم خبری از اعلام نتایج نشده است.
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
حال با توجه به حضور وزیر نفت در برنامه اخیر پایش و اراسل پیامک های متعدد از سوی افراد داوطلب و شرکت کننده در آزمون ، بیژن زنگنه گفت : ما درخواست خود را برای جذب تعدادی از افراد یادشده به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری ارسال کرده ایم تا پس از تایید آن، استخدام این افراد صورت گیرد به طوری که تا ۱۰ روز آینده وضیعت آنها مشخص می‌شود. و حالا کریم سلحشور معاون منابع انسانی وزارت نفت مجدد همان موضوع تکراری قبل را مطرح کرد.
,
 
,
 
,
وی درباره آخرین وضعیت اعلام نتایج آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، گفت: به دنبال درخواست بیژن زنگنه، وزیر نفت از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری برای موافقت با استخدام پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت ایران، "اسامی پذیرفته شدگان به زودی اعلام می شود" و این همان جمله تاریخی است که قبلا هم تکرار شده بود.
,
 
,

جوانان این سرزمین می خواهند بدانند اگر قرار است این استخدام‌ها کان‌لم‌یکن شود، چرا چنین چیزی اعلام نمی‌شود تا از بلاتکلیفی به در آیند و اگر قرار است به ثمر بنشیند، چرا این همه در انجام آن تعلل ‌شده و برای کشور هزینه‌تراشی می‌شود؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه