اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

انجام طرح باروری ابرها از اسفندماه/ سیستم اجرایی استان نیازمند ایجاد تحول

انجام طرح باروری ابرها از اسفندماه/ سیستم اجرایی استان نیازمند ایجاد تحول
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری دولت و همچنین نبود ابر مناسب باروری ابرها در هیچ استان کشور انجام نشده است اما قطعا این موضوع در اسفندماه انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهارکرد: مردم خراسان جنوبی روز گذشته در راهپیمایی 22 بهمن، حضوری تماشایی داشتند که قلب مقام معظم رهبری را شاد و دشمنان را نا امید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
وی افزود: این حضور مردم سبب جلب منافع ملی، افزایش اقتدار کشور در سطح جهان، نابودی دشمنان ، افزایش قدرت دیپلماسی کشور در عرصه بین الملل و افزایش امنیت می شود که قطعا نوعی جهاد فی سبیل الله بود.
,

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یک سری ظرفیت هایی دارد که که باید با همدلی و وحدت مسئولان پیگیری و به انجام برسد و مطالبات مردم مورد توجه باشد گفت: با توجه به نقشه سازمان سیا و موساد برای سیاه نمایی اوضاع کشور و ارائه آمارهای دروغین برای ایجاد فضایی تاریک و ناامیدی مردم، باید همه مسئولان، احزاب و رسانه ها با این طرح دشمن معقولانه برخورد و آن را خنثی کنند.

 

عبادی با اشاره به اینکه در کنار بیان مشکلات، باید اقدامات مثبت دولت را هم بیان کنیم تا مردم احساس نکنند که هیچ کس به فکر آنها نیست، مشکلاتشان را نمی داند و به دنبال حل آن نمی رود.

 

وی ادامه داد: اینکه به سرعت نام اختلاس گران را در رسانه ها مطرح کردیم درخواست به حق مردم بود و باید محکم تر از این هم با آنها برخورد می شد، اما آیا مسئولینی را که سالم زندگی و خدمت کردند را هم بزرگ کرده ایم؟ در سطح استان و کشور افرادی از جناح های مختلف سیاسی هستند که واقعا افراد سالم و صالحی هستند اما متاسفانه به مردم معرفی نشدند که این کم کاری به اهداف کسانی که امنیت ملی ما و امید جوانان را نشانه گرفته اند، دامن می زند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسانه ها باید در این خصوص دقت داشته باشند و از تیترهایی که کارشناسی نشده و صحت ندارد خودداری کنند، حتی در خصوص رقابت های سیاسی هم نباید بنا بر سیاه نمایی باشد، چرا که بازی در زمین دشمن خواهد بود.

 

عبادی در خصوص طرح انتقال آب به خراسان جنوبی اظهارکرد: قرار است بحث انتقال آب به سه استان کشور که خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان است توسط یک تیم انجام شود و تاکنون این موضوع بارها از طریق نمایندگان این استان ها در مجلس مورد پیگیری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم بحران آب در شرق و نوار مرزی مهم تر از مرکز کشور است چرا که در صورت تخلیه نیروی انسانی، مرزها دچار ناامنی خواهد شد افزود: در این خصوص با دبیرشورای عالی امنیت ملی هم مسائل را درمیان گذاشته ایم.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو برای انتقال آب از دریای عمان چنین اعتباری را ندارد و باید بخش خصوصی در این زمینه اقدام کند، گفت: شروع این پروژه کار سختی نیست، اما جذب سرمایه گذار و صرفه اقتصادی در این زمینه از مشکلات است، این در حالی است که نمایندگان در این خصوص تنها می توانند پیگیری و مطالبه گری داشته باشند و اجرای این طرح به دست دولت و بخش خصوصی است.

 

عبادی بیان کرد: در این زمینه تاکنون در حوزه نرم افزاری و پیشرفت هایی حاصل شده و پیگیری هایی برای جذب فاینانس انجام شده، اما این نتیجه ها تاکنون به اقدام در حوزه سخت افزار نیانجامیده است.

 

وی ادامه داد: وظیفه نمایندگان مجلس این است که این موضوع را مطالبه گری و فریاد کنند تا به فراموشی سپرده نشود، اما حل این مشکل به دست دولتی ها است، حالا از هر طریقی که می خواهند آب انتقال دهند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا انتقال آب به استان جایگزین خوبی برای تامین آب های زیرزمینی نخواهد بود و نباید این موضوع بهانه ای برای مصرف بالا و هدررفت آب شود، در واقع این آب گران خواهد بود و برای مصارف خانگی، صنعت و معدن مناسب است نه کشاورزی، آبیاری مزارع کشاورزی به صورت غرقابی؛ همانند ریختن طلا برای گندم درو کردن است.

 

عبادی با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که انجام دادیم سال گذشته باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام شد گفت: در این خصوص قبل از اینکه وزیر فعلی نیرو رأی بگیرد، با وی اتمام حجت کردیم و وی قول داد که اگر قرار باشد باروری ابرها انجام شود، اولین مکان، خراسان جنوبی است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری دولت و همچنین نبود ابر مناسب باروری ابرها در هیچ استان کشور انجام نشده است افزود: اما قطعا این موضوع در اسفندماه انجام خواهد شد که طبق قول وزارت نیرو اولین استان مورد اجرای طرح؛ خراسان جنوبی خواهد بود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدررفت آبهای سطحی و نبود آب خوردن در روستاها بیان کرد: موضوع دیگری را که از طریق رئیس مجلس پیگیری کردم و از طریق ارائه به مقام معظم رهبری به نتیجه رسید، موضوع کمبود آب در سطح استان و هدررفت آبهای سطحی و بارندگی ها به میزان چند برابر کمبود آب های زیرزمنی بود که در این خصوص متخصصان استان طرحی را آماده کردند و ارائه دادم.

 

عبادی افزود: در این زمینه مقام معظم رهبری  500 میلیون دلار برای اجرای طرح های آبخیزداری و انتقال آب به روستاهای کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص دادند که این اعتبار در قالب بودجه سال 97 دیده شده است.

 

وی تاکید کرد: اجرای طرح فوری آبخیزداری جزو ضروریات است که اهمیت آن کمتر از اهمیت موضوع انتقال آب به استان نیست و قطعا خراسان جنوبی در این خصوص سهم قابل توجهی از این بودجه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری به خراسان جنوبی گفت: بسیاری از روستاهای استان و بخصوص شهرک های اقماری اطراف بیرجند، در حوزه مخابرات و اینترنت مشکلاتی دارند که وزیر در این سفر برای رفع این مشکلات و رونق زیرساخت های مخابراتی قول داد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از وزیر کار برای وفای به عهدش و سفر به استان در حالی که بیمار بود گفت: برای بهره مندی اقشار متوسط به پایین بیرجند، موضوع ایجاد درمانگاه در منطقه شمال شهر را از دو ماه قبل پیگیری کردم که وزیر در این خصوص موافقت کرد و در بودجه سال آینده تامین اجتماعی ساخت درمانگاهی در مهرشهر مصوب شد.

 

عبادی افزود: همچنین در پیگیری دیگری از طریق دانشگاه علوم پزشکی، هم اکنون درمانگاهی در کنار مسجد الحسین(ع) جوادیه راه اندازی شده و با فعالیت چندین پزشک متخصص از صبح تا پایان شب به  بیماران خدمات دهی می کند.

 

وی با اشاره به پیگیری ها در حوزه افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند گفت: طی سه سال قبل تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند به حدود دو برابر افزایش یافته است، همچنین در خصوص پرواز بیرجند- کیش هم پیگیری هایی انجام دادیم که محقق شد اما به دلیل عدم استقبال مردم و صرفه اقتصادی، کنسل شد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع جاده بیرجند – قاین هم گفت: عملیات ساخت این جاده طی دو سال گذشته با بیشترین سرعت انجام و تمام طول محور به پیمانکاران واگذار شده است و اکنون در دو شیفت کاری در حال ساخت است.

 

عبادی با اشاره به اینکه چون عملیات ساخت دوبانده سازی است، و طرف دیگر جاده در حال استفاده است؛ انجام کار مقداری سخت شده است افزود: هم اکنون پیمانکاران این طرح از دولت طلب دارند که در این خصوص پیگیری کرده ایم، البته وجود حدی از طلب طبیعی است، اما اکنون طلب پیمانکاران از میزان استاندارد خارج شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی راه آهن اقدام مثبت و رو به جلویی بود اظهارکرد: در این خصوص چشم انداز بالاتر و بهتر از طرح انتقال آب به استان است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن زیرساخت مهمی است که در فعال کردن بخش صنعت و معدن استان نقش مهمی دارد، اما دولت برای این پروژه پول ندارد و باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

 

عبادی اظهارکرد: برای بودجه امسال راه آهن، یکی از طرح های خوبی که مجلس مصوب کرده است، این است که اگر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد شود، باید 85 درصد اعتبارات توسط بخش خصوصی و 15 درصد هم توسط دولت تامین شود، اما با توجه به طولانی بودن مسیر راه آهن و همچنین وضعیت مالی دولت؛ دولت می تواند برای تامین اعتبارات در این خصوص از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند که این موضوع مانع بزرگی بود که در بودجه امسال رفع شد.

 

وی با اشاره به افزایش 65 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی استان توسط نمایندگان استان در مجلس بیان کرد: دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرد و ما هم با مطالبه گری به آن افزودیم، اما متاسفانه برخی ها بودجه خروجی سال گذشته از مجلس را با بودجه ورودی امسال به مجلس یا هم بودجه استان را با استان های پرجمعیت مقایسه می کنند که این موجب ایجاد ناامیدی در مردم می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه بر اساس سرانه جمعیت اختصاص می یابد و امسال استان اصفهان کمترین سرانه را دریافت کرد گفت: امسال بودجه همه استان ها کاهش داشت که دلیل دولت در این خصوص هم، نزدیک کردن مبلغ بودجه به واقعیت و افزایش درصد تخصیص ها بود، اما کاهش بودجه خراسان جنوبی از متوسط کاهش بودجه ها، بیشتر بود.

 

عبادی بیان کرد: سال گذشته خراسان جنوبی در افزایش بودجه در مجلس، رتبه اول را داشت که این موضوع مربوط به جابجایی بودجه در مجلس دارد و شاید چنین اتفاقی دوباره قابل تکرار نباشد.

 

وی در خصوص بیمارستان خوسف هم گفت: مرحله اول این بیمارستان در قرارداد با پیمانکار انجام شده و بنا به قول وزارت بهداشت، قرار است ساخت مرحله دوم بیمارستان هم به مناقصه برود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از بنیاد برکت و اخذ مجوزهایی برای ساخت مدرسه، مسجد و خانه های عالم، همچنین به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای این سفر صدور سند برای اراضی موسوی و کلنگ زنی یک سالن ورزشی در حد استانداردهای آسیایی بود که قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد و از سوی بنیاد به یکی از نهادها هدیه شود.

 

عبادی همچنین به تسهیلات اشتغال بنیاد مستضعفان در استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص تسهیلات 18 درصدی برای اشتغال به متقاضیان ارائه می شود که مقرر شده 5 درصد سود توسط بنیاد و 5 درصد هم توسط دولت پرداخت شود و متقاضیان تسهیلات را با سود 8 درصدی دریافت کنند که طرح بسیار خوبی است بطوری که سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول را در جذب تسهیلات اشتغال بنیاد مستضعفان داشته است.

 

وی همچنین با اشاره به پیگیری ها و جذب آنتن های دیجیتال بیان کرد: در این خصوص باید فرمانداران و همچنین مردم برای ایجاد زیرساخت ها اقدام کنند تا آنتن های دیجیتال نصب و مردم از شبکه های دیجیتالی بهره مند شوند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، فرهنگ احتیاط آمیزی در سیستم اداری و بدنه کارمندی استان وجود دارد که از قانون به نفع دولت بهره برداری می کنند؛ در حالی که قانون برای خدمت به مردم ایجاد شده و نباید برخورد با آن در استان های مختلف متفاوت باشد.

 

عبادی با اشاره به اینکه مدیران غیر بومی استان هم وجود احتیاط در برخورد با قانون را تایید می کنند تصریح کرد: باید این فرهنگ در استان اصلاح و مدیران شهامت داشته باشند، در واقع سیستم اجرایی استان نیازمند ایجاد تحول فکری و فرهنگی است که این موضوع با کمک رسانه ها و استانداری قابل حل است.

 

انتهای پیام/7

,

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یک سری ظرفیت هایی دارد که که باید با همدلی و وحدت مسئولان پیگیری و به انجام برسد و مطالبات مردم مورد توجه باشد گفت: با توجه به نقشه سازمان سیا و موساد برای سیاه نمایی اوضاع کشور و ارائه آمارهای دروغین برای ایجاد فضایی تاریک و ناامیدی مردم، باید همه مسئولان، احزاب و رسانه ها با این طرح دشمن معقولانه برخورد و آن را خنثی کنند.

 

عبادی با اشاره به اینکه در کنار بیان مشکلات، باید اقدامات مثبت دولت را هم بیان کنیم تا مردم احساس نکنند که هیچ کس به فکر آنها نیست، مشکلاتشان را نمی داند و به دنبال حل آن نمی رود.

 

وی ادامه داد: اینکه به سرعت نام اختلاس گران را در رسانه ها مطرح کردیم درخواست به حق مردم بود و باید محکم تر از این هم با آنها برخورد می شد، اما آیا مسئولینی را که سالم زندگی و خدمت کردند را هم بزرگ کرده ایم؟ در سطح استان و کشور افرادی از جناح های مختلف سیاسی هستند که واقعا افراد سالم و صالحی هستند اما متاسفانه به مردم معرفی نشدند که این کم کاری به اهداف کسانی که امنیت ملی ما و امید جوانان را نشانه گرفته اند، دامن می زند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسانه ها باید در این خصوص دقت داشته باشند و از تیترهایی که کارشناسی نشده و صحت ندارد خودداری کنند، حتی در خصوص رقابت های سیاسی هم نباید بنا بر سیاه نمایی باشد، چرا که بازی در زمین دشمن خواهد بود.

 

عبادی در خصوص طرح انتقال آب به خراسان جنوبی اظهارکرد: قرار است بحث انتقال آب به سه استان کشور که خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان است توسط یک تیم انجام شود و تاکنون این موضوع بارها از طریق نمایندگان این استان ها در مجلس مورد پیگیری قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم بحران آب در شرق و نوار مرزی مهم تر از مرکز کشور است چرا که در صورت تخلیه نیروی انسانی، مرزها دچار ناامنی خواهد شد افزود: در این خصوص با دبیرشورای عالی امنیت ملی هم مسائل را درمیان گذاشته ایم.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو برای انتقال آب از دریای عمان چنین اعتباری را ندارد و باید بخش خصوصی در این زمینه اقدام کند، گفت: شروع این پروژه کار سختی نیست، اما جذب سرمایه گذار و صرفه اقتصادی در این زمینه از مشکلات است، این در حالی است که نمایندگان در این خصوص تنها می توانند پیگیری و مطالبه گری داشته باشند و اجرای این طرح به دست دولت و بخش خصوصی است.

 

عبادی بیان کرد: در این زمینه تاکنون در حوزه نرم افزاری و پیشرفت هایی حاصل شده و پیگیری هایی برای جذب فاینانس انجام شده، اما این نتیجه ها تاکنون به اقدام در حوزه سخت افزار نیانجامیده است.

 

وی ادامه داد: وظیفه نمایندگان مجلس این است که این موضوع را مطالبه گری و فریاد کنند تا به فراموشی سپرده نشود، اما حل این مشکل به دست دولتی ها است، حالا از هر طریقی که می خواهند آب انتقال دهند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا انتقال آب به استان جایگزین خوبی برای تامین آب های زیرزمینی نخواهد بود و نباید این موضوع بهانه ای برای مصرف بالا و هدررفت آب شود، در واقع این آب گران خواهد بود و برای مصارف خانگی، صنعت و معدن مناسب است نه کشاورزی، آبیاری مزارع کشاورزی به صورت غرقابی؛ همانند ریختن طلا برای گندم درو کردن است.

 

عبادی با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که انجام دادیم سال گذشته باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام شد گفت: در این خصوص قبل از اینکه وزیر فعلی نیرو رأی بگیرد، با وی اتمام حجت کردیم و وی قول داد که اگر قرار باشد باروری ابرها انجام شود، اولین مکان، خراسان جنوبی است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری دولت و همچنین نبود ابر مناسب باروری ابرها در هیچ استان کشور انجام نشده است افزود: اما قطعا این موضوع در اسفندماه انجام خواهد شد که طبق قول وزارت نیرو اولین استان مورد اجرای طرح؛ خراسان جنوبی خواهد بود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدررفت آبهای سطحی و نبود آب خوردن در روستاها بیان کرد: موضوع دیگری را که از طریق رئیس مجلس پیگیری کردم و از طریق ارائه به مقام معظم رهبری به نتیجه رسید، موضوع کمبود آب در سطح استان و هدررفت آبهای سطحی و بارندگی ها به میزان چند برابر کمبود آب های زیرزمنی بود که در این خصوص متخصصان استان طرحی را آماده کردند و ارائه دادم.

 

عبادی افزود: در این زمینه مقام معظم رهبری  500 میلیون دلار برای اجرای طرح های آبخیزداری و انتقال آب به روستاهای کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص دادند که این اعتبار در قالب بودجه سال 97 دیده شده است.

 

وی تاکید کرد: اجرای طرح فوری آبخیزداری جزو ضروریات است که اهمیت آن کمتر از اهمیت موضوع انتقال آب به استان نیست و قطعا خراسان جنوبی در این خصوص سهم قابل توجهی از این بودجه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری به خراسان جنوبی گفت: بسیاری از روستاهای استان و بخصوص شهرک های اقماری اطراف بیرجند، در حوزه مخابرات و اینترنت مشکلاتی دارند که وزیر در این سفر برای رفع این مشکلات و رونق زیرساخت های مخابراتی قول داد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از وزیر کار برای وفای به عهدش و سفر به استان در حالی که بیمار بود گفت: برای بهره مندی اقشار متوسط به پایین بیرجند، موضوع ایجاد درمانگاه در منطقه شمال شهر را از دو ماه قبل پیگیری کردم که وزیر در این خصوص موافقت کرد و در بودجه سال آینده تامین اجتماعی ساخت درمانگاهی در مهرشهر مصوب شد.

 

عبادی افزود: همچنین در پیگیری دیگری از طریق دانشگاه علوم پزشکی، هم اکنون درمانگاهی در کنار مسجد الحسین(ع) جوادیه راه اندازی شده و با فعالیت چندین پزشک متخصص از صبح تا پایان شب به  بیماران خدمات دهی می کند.

 

وی با اشاره به پیگیری ها در حوزه افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند گفت: طی سه سال قبل تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند به حدود دو برابر افزایش یافته است، همچنین در خصوص پرواز بیرجند- کیش هم پیگیری هایی انجام دادیم که محقق شد اما به دلیل عدم استقبال مردم و صرفه اقتصادی، کنسل شد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع جاده بیرجند – قاین هم گفت: عملیات ساخت این جاده طی دو سال گذشته با بیشترین سرعت انجام و تمام طول محور به پیمانکاران واگذار شده است و اکنون در دو شیفت کاری در حال ساخت است.

 

عبادی با اشاره به اینکه چون عملیات ساخت دوبانده سازی است، و طرف دیگر جاده در حال استفاده است؛ انجام کار مقداری سخت شده است افزود: هم اکنون پیمانکاران این طرح از دولت طلب دارند که در این خصوص پیگیری کرده ایم، البته وجود حدی از طلب طبیعی است، اما اکنون طلب پیمانکاران از میزان استاندارد خارج شده است.

 

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی راه آهن اقدام مثبت و رو به جلویی بود اظهارکرد: در این خصوص چشم انداز بالاتر و بهتر از طرح انتقال آب به استان است.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن زیرساخت مهمی است که در فعال کردن بخش صنعت و معدن استان نقش مهمی دارد، اما دولت برای این پروژه پول ندارد و باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

 

عبادی اظهارکرد: برای بودجه امسال راه آهن، یکی از طرح های خوبی که مجلس مصوب کرده است، این است که اگر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد شود، باید 85 درصد اعتبارات توسط بخش خصوصی و 15 درصد هم توسط دولت تامین شود، اما با توجه به طولانی بودن مسیر راه آهن و همچنین وضعیت مالی دولت؛ دولت می تواند برای تامین اعتبارات در این خصوص از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند که این موضوع مانع بزرگی بود که در بودجه امسال رفع شد.

 

وی با اشاره به افزایش 65 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی استان توسط نمایندگان استان در مجلس بیان کرد: دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرد و ما هم با مطالبه گری به آن افزودیم، اما متاسفانه برخی ها بودجه خروجی سال گذشته از مجلس را با بودجه ورودی امسال به مجلس یا هم بودجه استان را با استان های پرجمعیت مقایسه می کنند که این موجب ایجاد ناامیدی در مردم می شود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه بر اساس سرانه جمعیت اختصاص می یابد و امسال استان اصفهان کمترین سرانه را دریافت کرد گفت: امسال بودجه همه استان ها کاهش داشت که دلیل دولت در این خصوص هم، نزدیک کردن مبلغ بودجه به واقعیت و افزایش درصد تخصیص ها بود، اما کاهش بودجه خراسان جنوبی از متوسط کاهش بودجه ها، بیشتر بود.

 

عبادی بیان کرد: سال گذشته خراسان جنوبی در افزایش بودجه در مجلس، رتبه اول را داشت که این موضوع مربوط به جابجایی بودجه در مجلس دارد و شاید چنین اتفاقی دوباره قابل تکرار نباشد.

 

وی در خصوص بیمارستان خوسف هم گفت: مرحله اول این بیمارستان در قرارداد با پیمانکار انجام شده و بنا به قول وزارت بهداشت، قرار است ساخت مرحله دوم بیمارستان هم به مناقصه برود.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از بنیاد برکت و اخذ مجوزهایی برای ساخت مدرسه، مسجد و خانه های عالم، همچنین به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای این سفر صدور سند برای اراضی موسوی و کلنگ زنی یک سالن ورزشی در حد استانداردهای آسیایی بود که قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد و از سوی بنیاد به یکی از نهادها هدیه شود.

 

عبادی همچنین به تسهیلات اشتغال بنیاد مستضعفان در استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص تسهیلات 18 درصدی برای اشتغال به متقاضیان ارائه می شود که مقرر شده 5 درصد سود توسط بنیاد و 5 درصد هم توسط دولت پرداخت شود و متقاضیان تسهیلات را با سود 8 درصدی دریافت کنند که طرح بسیار خوبی است بطوری که سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول را در جذب تسهیلات اشتغال بنیاد مستضعفان داشته است.

 

وی همچنین با اشاره به پیگیری ها و جذب آنتن های دیجیتال بیان کرد: در این خصوص باید فرمانداران و همچنین مردم برای ایجاد زیرساخت ها اقدام کنند تا آنتن های دیجیتال نصب و مردم از شبکه های دیجیتالی بهره مند شوند.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، فرهنگ احتیاط آمیزی در سیستم اداری و بدنه کارمندی استان وجود دارد که از قانون به نفع دولت بهره برداری می کنند؛ در حالی که قانون برای خدمت به مردم ایجاد شده و نباید برخورد با آن در استان های مختلف متفاوت باشد.

 

عبادی با اشاره به اینکه مدیران غیر بومی استان هم وجود احتیاط در برخورد با قانون را تایید می کنند تصریح کرد: باید این فرهنگ در استان اصلاح و مدیران شهامت داشته باشند، در واقع سیستم اجرایی استان نیازمند ایجاد تحول فکری و فرهنگی است که این موضوع با کمک رسانه ها و استانداری قابل حل است.

 

انتهای پیام/7

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یک سری ظرفیت هایی دارد که که باید با همدلی و وحدت مسئولان پیگیری و به انجام برسد و مطالبات مردم مورد توجه باشد گفت: با توجه به نقشه سازمان سیا و موساد برای سیاه نمایی اوضاع کشور و ارائه آمارهای دروغین برای ایجاد فضایی تاریک و ناامیدی مردم، باید همه مسئولان، احزاب و رسانه ها با این طرح دشمن معقولانه برخورد و آن را خنثی کنند.

,

 

,

عبادی با اشاره به اینکه در کنار بیان مشکلات، باید اقدامات مثبت دولت را هم بیان کنیم تا مردم احساس نکنند که هیچ کس به فکر آنها نیست، مشکلاتشان را نمی داند و به دنبال حل آن نمی رود.

,

 

,

وی ادامه داد: اینکه به سرعت نام اختلاس گران را در رسانه ها مطرح کردیم درخواست به حق مردم بود و باید محکم تر از این هم با آنها برخورد می شد، اما آیا مسئولینی را که سالم زندگی و خدمت کردند را هم بزرگ کرده ایم؟ در سطح استان و کشور افرادی از جناح های مختلف سیاسی هستند که واقعا افراد سالم و صالحی هستند اما متاسفانه به مردم معرفی نشدند که این کم کاری به اهداف کسانی که امنیت ملی ما و امید جوانان را نشانه گرفته اند، دامن می زند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رسانه ها باید در این خصوص دقت داشته باشند و از تیترهایی که کارشناسی نشده و صحت ندارد خودداری کنند، حتی در خصوص رقابت های سیاسی هم نباید بنا بر سیاه نمایی باشد، چرا که بازی در زمین دشمن خواهد بود.

,

 

,

عبادی در خصوص طرح انتقال آب به خراسان جنوبی اظهارکرد: قرار است بحث انتقال آب به سه استان کشور که خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان است توسط یک تیم انجام شود و تاکنون این موضوع بارها از طریق نمایندگان این استان ها در مجلس مورد پیگیری قرار گرفته است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم بحران آب در شرق و نوار مرزی مهم تر از مرکز کشور است چرا که در صورت تخلیه نیروی انسانی، مرزها دچار ناامنی خواهد شد افزود: در این خصوص با دبیرشورای عالی امنیت ملی هم مسائل را درمیان گذاشته ایم.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو برای انتقال آب از دریای عمان چنین اعتباری را ندارد و باید بخش خصوصی در این زمینه اقدام کند، گفت: شروع این پروژه کار سختی نیست، اما جذب سرمایه گذار و صرفه اقتصادی در این زمینه از مشکلات است، این در حالی است که نمایندگان در این خصوص تنها می توانند پیگیری و مطالبه گری داشته باشند و اجرای این طرح به دست دولت و بخش خصوصی است.

,

 

,

عبادی بیان کرد: در این زمینه تاکنون در حوزه نرم افزاری و پیشرفت هایی حاصل شده و پیگیری هایی برای جذب فاینانس انجام شده، اما این نتیجه ها تاکنون به اقدام در حوزه سخت افزار نیانجامیده است.

,

 

,

وی ادامه داد: وظیفه نمایندگان مجلس این است که این موضوع را مطالبه گری و فریاد کنند تا به فراموشی سپرده نشود، اما حل این مشکل به دست دولتی ها است، حالا از هر طریقی که می خواهند آب انتقال دهند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا انتقال آب به استان جایگزین خوبی برای تامین آب های زیرزمینی نخواهد بود و نباید این موضوع بهانه ای برای مصرف بالا و هدررفت آب شود، در واقع این آب گران خواهد بود و برای مصارف خانگی، صنعت و معدن مناسب است نه کشاورزی، آبیاری مزارع کشاورزی به صورت غرقابی؛ همانند ریختن طلا برای گندم درو کردن است.

,

 

,

عبادی با اشاره به اینکه با پیگیری هایی که انجام دادیم سال گذشته باروری ابرها در خراسان جنوبی انجام شد گفت: در این خصوص قبل از اینکه وزیر فعلی نیرو رأی بگیرد، با وی اتمام حجت کردیم و وی قول داد که اگر قرار باشد باروری ابرها انجام شود، اولین مکان، خراسان جنوبی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه تاکنون به دلیل مشکلات اعتباری دولت و همچنین نبود ابر مناسب باروری ابرها در هیچ استان کشور انجام نشده است افزود: اما قطعا این موضوع در اسفندماه انجام خواهد شد که طبق قول وزارت نیرو اولین استان مورد اجرای طرح؛ خراسان جنوبی خواهد بود.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدررفت آبهای سطحی و نبود آب خوردن در روستاها بیان کرد: موضوع دیگری را که از طریق رئیس مجلس پیگیری کردم و از طریق ارائه به مقام معظم رهبری به نتیجه رسید، موضوع کمبود آب در سطح استان و هدررفت آبهای سطحی و بارندگی ها به میزان چند برابر کمبود آب های زیرزمنی بود که در این خصوص متخصصان استان طرحی را آماده کردند و ارائه دادم.

,

 

,

عبادی افزود: در این زمینه مقام معظم رهبری  500 میلیون دلار برای اجرای طرح های آبخیزداری و انتقال آب به روستاهای کشور از محل صندوق توسعه ملی اختصاص دادند که این اعتبار در قالب بودجه سال 97 دیده شده است.

,

 

,

وی تاکید کرد: اجرای طرح فوری آبخیزداری جزو ضروریات است که اهمیت آن کمتر از اهمیت موضوع انتقال آب به استان نیست و قطعا خراسان جنوبی در این خصوص سهم قابل توجهی از این بودجه خواهد داشت.

,

 

,

وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و فناوری به خراسان جنوبی گفت: بسیاری از روستاهای استان و بخصوص شهرک های اقماری اطراف بیرجند، در حوزه مخابرات و اینترنت مشکلاتی دارند که وزیر در این سفر برای رفع این مشکلات و رونق زیرساخت های مخابراتی قول داد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین با تشکر از وزیر کار برای وفای به عهدش و سفر به استان در حالی که بیمار بود گفت: برای بهره مندی اقشار متوسط به پایین بیرجند، موضوع ایجاد درمانگاه در منطقه شمال شهر را از دو ماه قبل پیگیری کردم که وزیر در این خصوص موافقت کرد و در بودجه سال آینده تامین اجتماعی ساخت درمانگاهی در مهرشهر مصوب شد.

,

 

,

عبادی افزود: همچنین در پیگیری دیگری از طریق دانشگاه علوم پزشکی، هم اکنون درمانگاهی در کنار مسجد الحسین(ع) جوادیه راه اندازی شده و با فعالیت چندین پزشک متخصص از صبح تا پایان شب به  بیماران خدمات دهی می کند.

,

 

,

وی با اشاره به پیگیری ها در حوزه افزایش پروازهای فرودگاه بیرجند گفت: طی سه سال قبل تعداد پروازهای فرودگاه بیرجند به حدود دو برابر افزایش یافته است، همچنین در خصوص پرواز بیرجند- کیش هم پیگیری هایی انجام دادیم که محقق شد اما به دلیل عدم استقبال مردم و صرفه اقتصادی، کنسل شد.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع جاده بیرجند – قاین هم گفت: عملیات ساخت این جاده طی دو سال گذشته با بیشترین سرعت انجام و تمام طول محور به پیمانکاران واگذار شده است و اکنون در دو شیفت کاری در حال ساخت است.

,

 

,

عبادی با اشاره به اینکه چون عملیات ساخت دوبانده سازی است، و طرف دیگر جاده در حال استفاده است؛ انجام کار مقداری سخت شده است افزود: هم اکنون پیمانکاران این طرح از دولت طلب دارند که در این خصوص پیگیری کرده ایم، البته وجود حدی از طلب طبیعی است، اما اکنون طلب پیمانکاران از میزان استاندارد خارج شده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی راه آهن اقدام مثبت و رو به جلویی بود اظهارکرد: در این خصوص چشم انداز بالاتر و بهتر از طرح انتقال آب به استان است.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: راه آهن زیرساخت مهمی است که در فعال کردن بخش صنعت و معدن استان نقش مهمی دارد، اما دولت برای این پروژه پول ندارد و باید بخش خصوصی سرمایه گذاری کند.

,

 

,

عبادی اظهارکرد: برای بودجه امسال راه آهن، یکی از طرح های خوبی که مجلس مصوب کرده است، این است که اگر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری وارد شود، باید 85 درصد اعتبارات توسط بخش خصوصی و 15 درصد هم توسط دولت تامین شود، اما با توجه به طولانی بودن مسیر راه آهن و همچنین وضعیت مالی دولت؛ دولت می تواند برای تامین اعتبارات در این خصوص از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند که این موضوع مانع بزرگی بود که در بودجه امسال رفع شد.

,

 

,

وی با اشاره به افزایش 65 میلیارد تومان بودجه تملک دارایی استان توسط نمایندگان استان در مجلس بیان کرد: دولت لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرد و ما هم با مطالبه گری به آن افزودیم، اما متاسفانه برخی ها بودجه خروجی سال گذشته از مجلس را با بودجه ورودی امسال به مجلس یا هم بودجه استان را با استان های پرجمعیت مقایسه می کنند که این موجب ایجاد ناامیدی در مردم می شود.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه بر اساس سرانه جمعیت اختصاص می یابد و امسال استان اصفهان کمترین سرانه را دریافت کرد گفت: امسال بودجه همه استان ها کاهش داشت که دلیل دولت در این خصوص هم، نزدیک کردن مبلغ بودجه به واقعیت و افزایش درصد تخصیص ها بود، اما کاهش بودجه خراسان جنوبی از متوسط کاهش بودجه ها، بیشتر بود.

,

 

,

عبادی بیان کرد: سال گذشته خراسان جنوبی در افزایش بودجه در مجلس، رتبه اول را داشت که این موضوع مربوط به جابجایی بودجه در مجلس دارد و شاید چنین اتفاقی دوباره قابل تکرار نباشد.

,

 

,

وی در خصوص بیمارستان خوسف هم گفت: مرحله اول این بیمارستان در قرارداد با پیمانکار انجام شده و بنا به قول وزارت بهداشت، قرار است ساخت مرحله دوم بیمارستان هم به مناقصه برود.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از بنیاد برکت و اخذ مجوزهایی برای ساخت مدرسه، مسجد و خانه های عالم، همچنین به سفر رئیس بنیاد مستضعفان به استان اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای این سفر صدور سند برای اراضی موسوی و کلنگ زنی یک سالن ورزشی در حد استانداردهای آسیایی بود که قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد و از سوی بنیاد به یکی از نهادها هدیه شود.

,

 

,

عبادی همچنین به تسهیلات اشتغال بنیاد مستضعفان در استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص تسهیلات 18 درصدی برای اشتغال به متقاضیان ارائه می شود که مقرر شده 5 درصد سود توسط بنیاد و 5 درصد هم توسط دولت پرداخت شود و متقاضیان تسهیلات را با سود 8 درصدی دریافت کنند که طرح بسیار خوبی است بطوری که سال گذشته خراسان جنوبی رتبه اول را در جذب تسهیلات اشتغال بنیاد مستضعفان داشته است.

,

 

,

وی همچنین با اشاره به پیگیری ها و جذب آنتن های دیجیتال بیان کرد: در این خصوص باید فرمانداران و همچنین مردم برای ایجاد زیرساخت ها اقدام کنند تا آنتن های دیجیتال نصب و مردم از شبکه های دیجیتالی بهره مند شوند.

,

 

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه در حوزه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، فرهنگ احتیاط آمیزی در سیستم اداری و بدنه کارمندی استان وجود دارد که از قانون به نفع دولت بهره برداری می کنند؛ در حالی که قانون برای خدمت به مردم ایجاد شده و نباید برخورد با آن در استان های مختلف متفاوت باشد.

,

 

,

عبادی با اشاره به اینکه مدیران غیر بومی استان هم وجود احتیاط در برخورد با قانون را تایید می کنند تصریح کرد: باید این فرهنگ در استان اصلاح و مدیران شهامت داشته باشند، در واقع سیستم اجرایی استان نیازمند ایجاد تحول فکری و فرهنگی است که این موضوع با کمک رسانه ها و استانداری قابل حل است.

,

 

,

انتهای پیام/7

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه