اخبار داغ

گزارش دانا از ورود زنان به ورزشگاهها/

حضور بانوان در ورزشگاه؛ از حرف تا عمل / آیا بانوان مجوز ورود به ورزشگاه‌ها را می‌گیرند؟

حضور بانوان در ورزشگاه؛ از حرف تا عمل / آیا بانوان مجوز ورود به ورزشگاه‌ها را می‌گیرند؟
حضور بانوان در ورزشگاهها چند سالی است که با حرف و حدیثهای فروانی روبه رو شده است در حالی که مسئولان وزارت ورزش به راحتی از ورود خانمها به ورزشگاها حمایت می‌کنندولی هنوز بستر و فرهنگ سازی مناسب برای حضور آنها وجود ندارد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی دانا، بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها چند سالی است داغ شده است و مسئولان با اظهار نظرهایی قصد دارند تا به نوعی این مشکل را حل کنند؛ اما با وجود بحث‌های بسیار بر سر ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هنوز هیچ نتیجه‌ای از این بحث‌ها گرفته نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

در جوامع امروز اروپایی ورود بانوان به ورزشگاهها آزاد است و به راحتی همراه خانواده به دیدن مسابقات ورزشی می‌روند؛ اما در ایران برای حضور خانم‌ها در استادیوم‌های ورزشی هنوز آن زیر ساخت‌های لازم و فرهنگ سازی مناسب محیا نشده است.

,

به عنوان مثال برای دیدن یک مسابقه والیبال در ایران حضور بانوان در ورزشگاه بسیار سخت است؛ شاید حضور خانم‌ها  بتواند به خاطر شور و نشاط بیشتر به جذاب شدن مسابقات کمک کند؛ اما آیا واقعا فرهنگ و بستر مناسب برای حضور مفید  و بدون حاشیه آنها در ورزشگاه‌ها وجود دارد؟

,

زمانی می‌توان با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها موافق بود که استادیوم های ورزشی مغایرتی با ارزشهای فرهنگی و اسلامی نداشته باشند؛ در حال حاضر ورود خانم ها به یک ورزشگاهی که مسابقه فوتبال در آن برگزار می‌شود امکان پذیر نیست؛ در واقع انواع و اقسام فحش های رکیک در میان بازی که توسط تماشاگران رد و بدل می شود و همچنین ناهنجاریهای فرهنگی که در استادیوم ها دیده می شود کار  را برای حضور بانوان سخت تر می‌کند.

,

اظهار نظر مسئولان هم در این رابطه می‌تواند تاحدودی مفید باشد مثلا احمدرضا دستغیب عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره حضور بانوان در ورزشگاه می‌گوید: ورزش و تیمهای ملی ایران متعلق به همه مردم ایران است و این همگان شامل زنان کشور می‌شود.

,

در علاقه بانوان به ورزش و دیدن مسابقات هیچ شکی نیست اما در ابتدای کار باید بستر و فرهنگ سازی مناسب انجام شود تا روزی برسد که خانواده ها هم با خیال راحت از دیدن مسابقات ورزشی در ورزشگاها لذت برند.

,

به گزارش دانا، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان از رایزنی با سازمان های مسئول برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر پیگیر آن هستیم که بتوانیم قوانین مربوط به حضور زنان در مکان های ورزشی را تدوین کنیم.

, دانا,

به نظر می‌رسد مسئولین وزارت ورزش به طور جدی به دنبال راهکارهایی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هستند تا شاید بتوانند با تجهیز ورزشگاه‌ها، راه را برای حضور خانم ها در استادیوم های ورزشی باز کنند؛ اگرچه بازهم به خاطر چهارچوب های دین اسلام بانوان نمی توانند در همه ورزش‌ها به عنوان تماشاگر مستقیم حضور داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه