اخبار داغ

در گفت‌وگو با دانا عنوان شد/

نوباوه:برخی رسانه‌ها همچون ایلنا و ایسنا در جریان استیضاح وزیر علوم دروغ‌پراکنی کردند/نادران:استیضاح قدم اول بود

نوباوه:برخی رسانه‌ها همچون ایلنا و ایسنا در جریان استیضاح وزیر علوم دروغ‌پراکنی کردند/نادران:استیضاح قدم اول بود
یکی از نمایندگان مجلس پس از استیضاح فرجی دانا از فشارهای رسانه های داخلی و خارجی برای باز پس گرفتن استیضاح توسط نمایندگان خبر داد.
[

بیژن نوباوه، نماینده مردم ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، در خصوص استیضاح فرجی دانا اظهار داشت: همیشه در مجلس اتفاقات غیر اخلاقی می افتد و حتی روز گذشته درباره پخش فیلم من در مجلس اعلام شد که دستگاه خراب شده است اما در واقع این‌گونه نبود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: برخی مخصوصا نمی‌خواستند فیلم من پخش شود و افرادی در مجلس نخواستند این اتفاق بیفتد که این کار ها غیر اخلاقی است ولی بالاخره توانستیم دلایل خود را برای استیضاح مطرح کنیم.

,

نماینده مردم ری و شمیرانات افزود: اظهارت آخر آقای لاریجانی که مطرح شد کاملاً جانب‌دارانه بود و تأثیر منفی روی نمایندگان گذاشت؛ به طوری‌که نمایندگان را طوری تصور کرد که با یک جمله بخواهد رأی نمایندگانی را که ساعت‌ها به پای صحبت‌ها نشسته‌اند و تصمیم خود را گرفته اند، عوض کند.

,

نوباوه خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که امروز افتاد در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت می شود و هرکس بالاخره در جایی شخصیت خود را نشان می دهد و ماجرای امروز برای همه قابل درک بود.

,

عضو کمیسیون فرهنگی ضمن تشکر از فرجی دانا و دیگر نمایندگان که به صحبت های همدیگر گوش دادند و همه حرف ها زده شد نسبت به رفتار غیر اخلاقی برخی که در میان صحبت ها اختلال ایجاد کردند و رفتار غیر نمایندگی را نشان می دادند و نشان دادند که تحملشان بسیار پایین است ابراز گلایه کرد.

,

وی ضمن تشکر از استیضاح کنندگان که با برنامه منسجم توانستند این استیضاح را رقم بزنند گفت: مجلس حدود 10 جلسه با فرجی‌دانا داشت که صحبت‌های زیادی شد و خود آقای لاریجانی هم حضور داشت اما متاسفانه فرجی دانا به هیچ یک از قول های خود عمل نکرد و استیضاح آخرین مرحله بود.

,

نوباوه یادآور شد: فرجی دانا تصمیم گیرنده نبود و از یک اتاق فکری دستور می گرفت که این اتاق فکر همان جریان ایجاد مشکلات دانشگاه ها در گذشته بود که این افراد در حال حاضر شناسایی شده اند که عامل بسیاری از آشوب های دانشگاهی هستند.

,

وی با بیان اینکه ما در گذشته بر اساس قانون، استیضاح را مطرح کردیم و طبق قانون این استیضاح انجام گرفته بود اما باز به خاطر حل شدن مشکلات فرصت جدیدی را به آقای فرجی دانا دادیم اما این اتفاق نیفتاد و مشکلات حل نشد تأکید کرد: نمایندگان مجلس به دانشگاه ها حساس هستند بر اساس تاکیدات امام خمینی و رهبری به دنبال آن بودیم که دانشگاه ها به یک باشگاه سیاسی تبدیل نشود و جریان علمی بر دانشگاه ها حاکم باشد.

,

نماینده مردم تهران افزود: مهمترین فشارهایی که بود بر روی نمایندگان فشارهای تبلیغاتی بود که برخی از آنها از داخل وزارت علوم ناشی می شد و اطلاعات را به بیرون از دانشگاه ها و کشور می داد و برخی از خبرگزاری ها مانند ایلنا و ایسنا اطلاعاتی را منتشر کردند که فقط دروغ پراکنی بود.

,

نوباوه در پایان گفت: بسیاری از این دروغ ها درباره نمایندگان بود که به عنوان مثال یکی از نمایندگان در حالی که برادری نداشت اعلام کردند که 2 برادر وی از بورسیه استفاده کرده اند.

,

 

,

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم ضمن انتقاد از فشارهایی که برای پس گرفتن استیضاح بر روی نمایندگان بود اظهار داشت: در حال حاضر استیضاح قدم اول بود و امیدواریم فردی که دلسوز نظام باشد و بتواند اوضاع دانشگاه‌ها را سامان دهد به کرسی وزارت علوم دست پیدا کند.

,

وی افزود: از زمان قبلی که بحث استیضاح فرجی دانا مطرح شد تا کنون، فرصت خوبی بود تا نمایندگانی که نسبت به عملکرد وزیر علوم شک داشتند، شک آنها بر طرف شود و امروز بتوانند به درستی تصمیم بگیرند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی افزود: در این چند روز بی اخلاقی های زیادی از سوی برخی از اشخاص و رسانه ها صورت گرفت که هیچ کدام نتوانست تأثیری بر روند استیضاح داشته باشد و خوشبختانه در این استیضاح عملکرد هر کس مشخص بود.

,

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه برای حکمیت رییس مجلس درباره استیضاح فرجی دانا کمی دیر شده بود، گفت: انشاء الله نظام از وجود فرجی دانا در کرسی های دیگر به نحو احسن استفاده کند.

,

همچنین 2 تن از نمایندگان دیگر مجلس در گفتگو با دانا اظهار داشتند که فشارهای داخل مجلس بر روی نمایندگان استیضاح کنندگان کمتر از فشار های خارجی نبوده است.

, همچنین 2 تن از نمایندگان دیگر مجلس در گفتگو با دانا اظهار داشتند که فشارهای داخل مجلس بر روی نمایندگان استیضاح کنندگان کمتر از فشار های خارجی نبوده است.,

یکی از این نمایندگان با اشاره به تلاش های زیاد برخی از نمایندگان برای برگرداندن نظر استیضاح کنندگان گفت: برخی از نمایندگان به شدت حامی فرجی دانا بودند و تا آخرین لحظات هم تمام تلاش خود را کردند تا این استیضاح صورت نگیرد.

,

این نماینده افزود: پخش زنده جلس استیضاح وزیر علوم از رسانه ها به خوبی نشان داد که چه کسانی نمی خواهند مجلس کارهای خود را جلو ببرد و سنگ اندازان در روند این استیضاح امروز مشخص شدند.

,

اگرچه استیضاح به پایان رسید اما جلسه امروز مجلس درس عبرتی بود برای سایر وزرا که بدانند نمایندگان مجلس وامدار کسی نبوده و تنها در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه