اخبار داغ

آب پاکی که مشاور رسانه ای دولت بر سر شغل روزنامه نگاری ریخت!

آب پاکی که مشاور رسانه ای دولت بر سر شغل روزنامه نگاری ریخت!
مشاور رسانه ای دولت در اظهارنظر عجیبی گفت: در حال حاضر در قوانین کشوری هیچ موردی در زمینه زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری دیده نشده و در این زمینه نمی‌توانیم اقدام خاصی را انجام دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سبلانه محمد رضا صادق ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: آنچه دولت تدبیر و امید دنبال می کند ایجاد فضای نقد عالمانه و منصفانه با رسانه ها، تحقق شعار ها و وعده هایی است که قبل از انتخابات قول داده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سبلانه,

وی افزود: دولت بنا ندارد از روش عملیات روانی به جای اقدامات اجرایی استفاده کند ممکن است کسانی باشند به جای نقد تخریب را در پیش گیرند در این صورت رسانه ها باید روشنگری کرده و موانع را از سر راه بردارند؛ دولت برآمده از مردم است و رسانه ها باید راه را نشان دهند.

,

مشاور رسانه ای دولت، افزود: دولت خود را عقل کل نمی داند و بنا دارد با استفاده از خرد جمعی و عقلا به اهداف خود برسد .

,

صادق در ادامه صحبت های خود در خصوص نیمه کاره ماندن وعده های مطرح شده در سایت ساماندهی خبرنگاران موسوم به سامان تصریح کرد: در خصوص وضعیت فعالیت سایت ها اظهار نظری نمی کنم اما امکانات دولت تمایل به افزایش جهت حمایت از رسانه دارد.

,

محمد رضا صادق، اظهار کرد: ما در نظامات جدید و قانون سازمان نظام صنفی تلاش می‌کنیم تا سختی شغل خبرنگار را به نحوی بگنجانیم و کمبودهایی که در این زمینه وجود دارد رفع کنیم اما در حال حاضر در قوانین کشوری هیچ موردی در زمینه زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری دیده نشده و در این زمینه نمی‌توانیم اقدام خاصی را انجام دهیم.

,

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور با یادآوری اینکه بهترین هدیه برای خبرنگاران بیمه تکمیلی آن‌ها است، گفت: دولت در تلاش است تا با حمایت از حرفه خبرنگاری نسبت به پوشش بیمه تکمیلی آن‌ها اقدام کند.

,

وی تاکید کرد: اگر تعهداتی در گذشته برای خبرنگاران به ویژه خبرنگاران استان ها در سایت های ساماندهی مطرح شده جمع بندی کرده و مورد بررسی قرار خواهیم داد.

,

صادق در ادامه از دنبال کردن طرح افزایش یارانه مطبوعات محلی خبر داد و افزود: طبق تصمیم گیری ها تا شنبه هفته بعد یارانه روزنامه ها و تا پایان هفته یارانه سایر مطبوعات پرداخت خواهد شد.

,

مشاور رسانه ای رئیس جمهور در عین حال به ارایه تسهیلات ویژه به رسانه های استان های مرزی تاکید کرد و افزود: تسهیلاتی برای استان های مرزی از جمله استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

,

وی در پایان صحبت های خود خواستار فعال سازی تشکل های صنفی مطبوعات شد و اضافه کرد: خبرنگاران، آموزش دهندگان و فعالان مطبوعاتی می توانند در تشکیل تشکل صنفی مشارکت داشته باشند.

,

مشاور رسانه ای رئیس جمهور گفت: 70 درصد آگهی ها از نشریات محلی منتشر خواهد شد و برمسئولان استانی تاکید خواهیم کرد رسانه های بومی و استان را تقویت کنند با این حال نشریات هنوز به مرحله تولید هشت صفحه ای و حرفه ای شدن نرسیده است.

,

صادق در پاسخ به سوال آزادی شبکه فیس بوک گفت: 13 نماینده متشکل از قوه  قضاییه و دولت در یک کارگروه تخصصی زیر نظر دادستان کل کشور در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد برای خبرنگارانی که بیمه هستند بیمه تکمیلی ارائه می شود.

,

وی گفت :خبرنگاری در قانون جزو مشاغل سخت بوده ولی زیان آور نیست با این حال می توان طرح هایی در این خصوص ارائه داد .

,

وی در پاسخ به سوال نماینده پایگاههای خبری استان مبنی بر ظرفیت نقد پذیری دولت یازدهم نسبت به دولت قبلی با توجه به پاسخ به انتقادات اخیر پاسخ نداد.

,

صادق بیان کرد: مجموعه نظام صنفی رسانه ای و مکانیزم های پیش بینی شده در آن فرصتی ساخته تا دیدگاهها مطرح شوند؛ البته این مجموعه نواقصاتی دارد که با نظرات کارشناسان رفع خواهد شد و مسلما دیدگاه نقد و انتقادی که از این مجموعه می شود به قوام نظام رسانه ای منجر خواهد شد .

,

بنای دولت براین است که با واگذار کردن امورات به خود صنوف کارشناسان  این حرفه بتوانند اموراتشان را کارشناسی کنند به این ترتیب به اهدافی که در قانون اساسی و اصل 44 آمده است جامعه عمل پوشیده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه