اخبار داغ

دعواهای خانوادگی این بار در فضای مجازی

دعواهای خانوادگی این بار در فضای مجازی
رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که با انتشار مطالب و تصاویر ناهنجار در یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد تهدید و زیر سئوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی همسر سابقش را داشت شناسایی و دستگیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا،  سرهنگ محمد قاسملو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خانمی به هویت معلوم، هراسان و دل‌نگران به این پلیس مراجعه و اعلام کرد تعدادی از عکس‌های شخصی وی توسط فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با هدف تهدید و زیرسئوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی منتشر شده است لذا با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار یکی از کاراگاهان تیم اجتماعی این پلیس قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: در بررسی‌های اولیه و به منظور استخراج مستندات فنی موارد اعلامی شاکیه نسبت به مستندبرداری از آنها اقدام شد و با هماهنگی مقام قضایی، سیستم‌های رایانه‌ای مظنون جمع‌آوری و مشخص شد متهم چند ماه پیش شوهر شاکیه بوده و بنا به دلایلی از همدیگر جدا شده و بعد از چند ماه عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی منتشر شده است درنتیجه متهم جهت تحقیقات لازم به این پلیس دعوت شد.

,

 

,

این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه اتهامی بوده و ادعا کرد شاکیه قصد تهمت زدن به وی را دارد ولی در توضیحات بعدی بیان کرد صفحه مذکور زمانی که با هم زندگی می‌کردند باز شده و فقط جهت ارتباط با فامیل‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.

,

 

,

وی گفت: سیستم‌های ضبط شده از متهم مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد عکس‌های مذکور از طریق سیستم رایانه‌ای متهم و بعد از جدایی منتشر شده است که نتیجه تحقیقات تکمیلی به عرض مقام قضایی رسید و پرونده جهت سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.

,

 

,

قاسملو تشریح کرد: اخیرا مشاهده شده بعضی از شهروندان و بخصوص زن و شوهرهای طلاق گرفته با بهره‌مندی از فضای مجازی قصد آزار و اذیت همدیگر را داشته و با انتشار عکس و یا درج مطالب خلاف واقع، امنیت این فضا را مخدوش می‌کنند.

,

 

,

رئیس پلیس فتای استان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم برابر ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای در صورت اثبات اتهام، موضوع جرم تلقی شده و برخورد قانونی با فرد متخلف انجام خواهد پذیرفت لذا شهروندان با رعایت قوانین جرائم رایانه‌ای از به خطر افتادن امنیت این فضا و هتک حیثیت دیگران جلوگیری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه