اخبار داغ

امام جمعه شهرستان صحنه:

قتل جوان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا آتش اعتراضات این کشور را شعله ور کرده است/ گسترش شدید فقر در حومه شهرهای آمریکا

قتل جوان سیاه پوست توسط پلیس آمریکا آتش اعتراضات این کشور را شعله ور کرده است/ گسترش شدید فقر در حومه شهرهای آمریکا
امام جمعه شهرستان صحنه گفت: آنچه که مسلم است این است که پلیس آمریکا برای قتل جوان سیاه پوست هیچ دلیل قانع کننده ای ندارد و مردم آمریکا با موج اعتراضات خود خواهان توقف کشتار رنگین پوستان در این کشور می باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از امروله حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در نماز جمعه این هفته شهرستان صحنه گفت: قتل جوان سیاه پوستی به نام براون توسط پلیس شهر فرگوسن آتش اعتراضات را در صد شهر آمریکا شعله ور کرده است. این اعتراضات در ایالت میسوری و شهرهایی مثل نیویورک، بوستون، فیلادلفیا و... بر ضد فقر و تبعیض نژادی شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
وی در ادامه با بیان اینکه در حومه اکثر شهرهای آمریکا فقر به شدت در حال گسترش است، تاکید کرد: آنچه که مسلم است این است که پلیس آمریکا برای قتل جوان سیاه پوست هیچ دلیل قانع کننده ای ندارد و مردم آمریکا با موج اعتراضات خود خواهان توقف کشتار رنگین پوستان در این کشور می باشند.
,

زارعی تصریح کرد: در نیمه نخست قرن نوزدهم، تفاوت زندگی اقتصادی شمال و جنوب آمریکا را به دو گروه تقسیم کرد و شمال آمریکا نتوانست به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی مزارع بزرگ و وسیع جنوب را ایجاد کند در حالی که ثروت جنوب حاصل میلیون ها هتکار زمین کشاورزی بود که در آن صد هزار برده سیاه پوست در بدترین شرایط زندگی به کشت توتون و پنبه مشغول بودند. شمالی ها صنعت گر و تاجر، سیاه پوستان را افرادی دست و پا گیر و زائد می دانستند که این اختلاف بین شمالی ها و جنوبی ها با یک جنگ خونین چهار ساله پایان یافت.
,
,

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان گفت: با پایان جنگ داخلی و آزادی میلیون ها برده رهایی یافته از نظام برده داری، جامعه آمریکا وارد نبرد بی وقفه نژادی شد و در آن زمان سیاه پوستان با مشکلات بزرگی همچون فقر و بیکاری مواجه شدند.
,
,
انتهای پیام
 
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه