اخبار داغ

نبود پزشک متخصص زنان موجب نگرانی بانوان رودباری شده است

نبود پزشک متخصص زنان موجب نگرانی بانوان رودباری شده است
دوران بارداری برای هر مادر و خانواده ای با خاطره های تلخ وشیرین فراوانی همراه است،اما تجربه بارداری برای بانوان شهرستان رودبارجنوب با نگرانی قابل لمس نبود پزشک زنان و زایمان همراه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،به نقل از"رودبارما"؛ دوران بارداری برای هر مادر و خانواده ای با خاطره های تلخ وشیرین فراوانی همراه است،اما تجربه بارداری برای بانوان شهرستان رودبارجنوب با نگرانی قابل لمس نبودپزشک زنان و زایمان همراه است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, رودبارما,

چند تن از بانوان رودبارجنوب، در گفت و گو با خبرنگاررودبارما خواستار رفع این مشکل شدند و افزودند: نبود پزشک متخصص زنان به عنوان یک معضل جدی در سلامت زنان این شهرستان خود نمایی می کند و مسئولان باید برای رفع این معضل هرچه سریع تر اقدام کنند.
آنان بر این باورند که برخورداری از امکانات مناسب بهداشتی و درمانی حق هر زن باردار است و مهیا نبودن این شرایط در شهرستان رودبارجنوب نگرانی های بانوان باردار را افزایش داده و بر روند سلامت دوران بارداری و وضعیت روحی و جسمی مادر و نوزاد اثر گذار است.

, رودبارما , رودبارما ,
,

یکی از بانوان این شهرستان اظهار داشت: تجمع خدمات پزشکی در مراکز استان ها عادلانه نیست و مردم ساکن شهرستانها از دسترسی به بسیاری از خدمات پزشکی مناسب محروم هستند.
وی افزود: کمبود پزشک متخصص زنان باعث شده تا بسیاری از بانوان این شهرستان برای درمان به مرکز استان یا شهرهای مجاور سفر کنند که این مسأله علاوه بر خطراتی که برای سلامت مادر و نوزاد دارد با هزینه های زیادی نیز همراه است.
یک زن باردار رودباری گفت: در ماههای آخر بارداری باید هفته ای یک بار به پزشک متخصص زنان برای معالجه مراجعه کنم ولی ازدحام بیماران و ساعت ها انتظار موجب افزایش استرس، بالا رفتن فشارخون و تپش قلبم می شود.
وی افزود: علی رغم اطلاع از همه مشکلاتی که مادر و نوزاد را ممکن است تهدید کند اما به دلیل سطح پایین درآمد خانواده و بالا بودن هزینه های رفت و آمد توان مراجعه مستمر برای پیگیری امور بارداری را ندارم.وی افزود: شرایط و زمان وضع حمل در بیشتر مواقع قابل پیش بینی نیست و خانواده زنان باردار همواره استرس و فشار شدیدی را در خصوص مواجهه با مشکلات احتمالی بارداری و شرایط اورژانسی و نبود پزشک دارند.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه