اخبار داغ

مدیرکل راهداری استان قزوین:

شهروندان از سفرهای غیرضرور در زمان بارش‌های زمستانی خودداری کنند

شهروندان از سفرهای غیرضرور در زمان بارش‌های زمستانی خودداری کنند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: رعایت و آگاهی از نکات ایمنی قبل از آغاز سفر و حین رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقاء ایمنی خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشین پیرنون در گفت‌وگو با  صبح قزوین در خصوص بارش‌های پیش رو در استان قزوین اظهار کرد: بارش برف و باران به عنوان نعمت الهی موجب خیر و برکت است؛ اما بی توجهی به نکات ایمنی بعضا موجب بروز حوادث ناگواری مانند سوانح رانندگی ناشی از لغزنده بودن جاده‌ها می‌شود که همه ساله صدمات جانی و خسارت‌های مالی فراوانی را به جا می‌گذارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی تاکید کرد: آگاهی از نکات ایمنی قبل از شروع سفر و حین رانندگی در شرایط جوی برفی و بارانی کمک بسزایی به ارتقاء ایمنی راننده و همراهان خواهد کرد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در مورد تاثیر خودداری هموطنان از سفرهای غیر ضروری در ایام بارش‌های زمستانی گفت: هموطنان عزیز می‌توانند با خودداری از سفرهای غیر ضروری از سوانح پیش آمده در جاده‌ها در هنگام بارش برف جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در صورت ضرورت سفر می‌توانند با همراه داشتن زنجیر چرخ و آگاهی از نحوه بستن آن، بررسی وضعیت باد لاستیک‌های وسیله نقلیه و همچنین لاستیک یدک، همراه داشتن آب و غذای کافی، لباس گرم و راحت، همکاری و توجه به هشدارهای ماموران پلیس راه و راهداران سفری ایمن و با برنامه داشته باشند. 

پیرنون عنوان کرد: ضروری است که رانندگان و هموطنان پیش از آغاز سفر از پر بودن مخزن سوخت خودرو اطمینان حاصل کرده و همچنین از سیستم گرمایشی خودروی خود بازدید کرده و در صورت وجود نقص حتما در جهت رفع آن اقدام کنند. 

وی تصریح کرد: چنانچه شهروندان عزیز در روزهای برفی مجبور به سفر با خودروهای شخصی یا اتوبوس هستند بهتر است در چنین مواقعی با برنامه ریزی و رعایت نکات ایمنی و آگاهی از وضعیت راه‌ها و پیش بینی هوای ساعات و روزهای آینده سفر خود را آغاز کنند. 

این مسئول بیان کرد: شهروندان عزیز قبل از آغاز سفر به منظور مدیریت سفر خود با بهره گیری از سامانه پیام کوتاه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه