اخبار داغ

سفیر پیشین ایران در عربستان در گفتگو با دانا:

نیروی هوایی صهیونیست ها دست برتر آنها در منطقه بود/ امروز قدرت هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به محاق رفت

نیروی هوایی صهیونیست ها دست برتر آنها در منطقه بود/ امروز قدرت هوایی رژیم غاصب صهیونیستی به محاق رفت
سفیر پیشین ایران در عربستان با اشاره به این که پدافند هوایی سوریه توانست در یک روز دو جنگنده اسرائیل را سرنگون کند گفت: این اقدام سوریه موازنه قدرت و معادلات اسرائیل را به هم زد به طوری که مهم ترین اهرم فشار و بازوی قدرت رژیم غاصب صهیونیستی به چالش کشیده شده است.
[

احمد دستمالچیان کارشناس مسائل بین الملل و سفیر پیشین ایران در عربستان در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص ساقط شدن دو جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه در روزهای گذشته گفت: رژیم غاصب صهیونیستی تا کنون به موضوع برتری هوایی خود در سطح دنیا بسیار تکیه داشته و نیروی هوایی خود را نقطه قوت خود می دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه صهیونیست ها در چند سال گذشته هرگاه می خواستند هواپیماهای خود را بلند کرده و هرکجا را می خواستند بمباران می کردند عنوان کرد: صهیونیست ها همواره موضع برتری خود را نیروی هوایی خود می دانستند و خودشان را از همین جهت دست برتر منطقه می دانستند.

,

سفیر پیشین ایران در عربستان با اشاره به این که پدافند هوایی سوریه توانست در یک روز دو جنگنده اسرائیل را سرنگون کند عنوان کرد: این اقدام سوریه موازنه قدرت و معادلات اسرائیل را به هم زد به طوری که مهم ترین اهرم فشار و بازوی قدرت رژیم غاصب صهیونیستی به چالش کشیده شده است.

,

دستمالچیان در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی بعد از سرنگون شدن دو جنگنده خود با شک و تردید زیادی مواجه شده است و قدرت هوایی خود را در محاق می بیند، این رژیم حتی فکر نمی کرد که سوریه بتواند مجهز به چنین سیستم پدافند هوایی باشد. از همین رو از امروز صهیونیست ها به این موضوع فکر می کنند که اگر هواپیماهایشان بلند شدند سرنگون می شوند یا خیر.

,

وی با اشاره به سابقه تجاوزهای صهیونیست ها عنوان کرد: در سال 2006 هنگامی که صهیونیست‌ها به صورت زمینی به حزب الله حمله کردند، به لحاظ زمینی شکست سنگینی از حزب الله خورده و از همین جهت سرمایه گذاری خود را در بخش هوایی ادامه دادند.

,

سفیر پیشین ایران در عربستان در ادامه افزود: بعد از به هم خوردن معادله زمینی حزب الله، از سال 2006 به بعد هیچ عملیات زمینی توسط این رژیم انجام نگرفت و آنها به راحتی نتوانستند ابراز قدرت کنند در همین راستا سرنگونی دو جنگنده اسرائیل از آن جهت که معادلات آنها را در منطقه و نمایش قدرت به هم ریخته حائز اهمیت است.

,

دستمالچیان با تاکید بر اینکه صهیونیست ها قطعاً در پی تجهیز سیستم هوایی خود اقداماتی انجام می دهند بیان داشت: هر چقدر هم که صهیونیست ها به این سمت پیش بروند در نهایت در قبال پدافند هوایی سوریه زمین گیر می شود چرا که موشک هایی که سوریه در اختیار دارد بسیار پیشرفته و مجهز هستند.

,

وی ضمن اشاره به فعالیت ها و فجایعی که مثلث عربی، عبری و اسرائیلی در منطقه رقم زدند گفت: به خاطر اینکه افکار عمومی از جنگ های صهیونیست‌ها منحرف شود تنش‌هایی را در سال های اخیر در منطقه داشتیم اما با فروکش کردن تب حضور داعش و تروریست ها در منطقه فرصت مناسبی برای به انزوا کشاندن رژیم غاصب صهیونیستی فراهم شده است.

,

سفیر پیشین ایران در عربستان در ادامه تصریح کرد: پیام های مخابره شده از جانب رژیم غاصب صهیونیستی نشان از موضع منفعانه و ضعف آنها داشت چرا که آنها اعلام کردند با کسی وارد جنگ نمی شوند که این نشان می دهد خودشان به ضعف های کار خود پی برده اند.

,

دستمالچیان در پایان تصریح کرد: قطعاً همپیمانان اسرائیل در منطقه بیشتر حواس خود را جمع خواهند کرد و البته بعید است به حمایت از اسرائیل اقدامی انجام بدهند که اگر مرتکب این اشتباه بشوند قطعاً اشتباه استراتژیک بزرگی است چرا که هر اقدامی علیه محور مقاومت با پاسخ کوبنده مواجه می شود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه