اخبار داغ

کارگران متالوژی پودر ایران ۶ماه بدون حقوق کار می‌کنند/ استاندار قزوین پیگیر حل مشکلات کارگری در استان باشد

کارگران متالوژی پودر ایران ۶ماه بدون حقوق کار می‌کنند/ استاندار قزوین پیگیر حل مشکلات کارگری در استان باشد
شرکت متالوژی پودر ایران یکی از کارخانه‌های مهم تولید قطعات در شهرصنعتی قزوین و تنها تولید کننده پودر آهن در ایران و خاورمیانه است که این روزها حال و روز خوشی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، طی سال‌های اخیر شاهد هستیم که اعتراضات کارگری و مشکلات کارخانه‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم شدت بیشتری گرفته است و تعداد زیادی از کارخانه‌های باسابقه رو به تعطیلی رفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

در سال‌های اخیر کارخانه‌ها با مشکلات مالی و تولید مواجه شده‌اند که این مسئله باعث تعطیلی و یا نیمه تعطیل شدن آن‌ها شده و در کنار این مشکلات که تولیدکننده‌ها و صاحبان کارخانه‌ها مواجه هستند، بسیاری از کارگران اخراج و از کار بیکار شده‌اند.

,

دولت در طول ۴ سال رفع تمامی مشکلات اقتصادی و معیشتی را به برجام گره زده به گونه‌ای که رئیس جمهور بارها گفته است که مردم پیش از برجام هر روز با یک تحریم جدید مواجه بودند اما اکنون و بعد از برجام، هر روز یک گشایش در امور حاصل می شود!

,

با وجود اینکه هر ایرانی بر این موضوع واقف است که کشوراز منابع داخلی بسیار غنی و نیروی انسانی توانمندی برخوردار است اما دولت به جای تکیه به این توانایی‌ها و داشته‌های داخلی، برجام را عامل اصلی حل مشکلات می‌داند در حالی که تا کنون نتیجه‌ای جز بدعهدی بیگانگان و ترحیم‌های جدید برای کشور نداشته است.

,

خواسته اصلی مردم، جوانان، کارگران و سرمایه‌داران از دولت رونق اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی و بیکاری، ایجاد اشتغال و مقابله با گرانی است تا بتوانند زندگی آرام و به دور از تنش داشته باشند.

,

, , ,

کارگران شرکت متالوژی پودر ایران به دنبال خواسته‌های صنفی خود هستند

, کارگران شرکت متالوژی پودر ایران به دنبال خواسته‌های صنفی خود هستند,

در ماه‌های اخیر مردم به ویژه قشر کارگری برای بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی که گریبان‌گیر آن‌ها شده است دست به اعتراض و بیان خواسته‌هایشان زده‌اند اما از طرفی دشمنان در راستای اهدافی که دارند و بدون توجه به خواسته به‌حق مردم، از این فضا سوء استفاده کرده و آن را به سمت اغتشاش برده و با اقدامات ساختارشکنانه درصدد بر هم زدن امنیت جامعه هستند.

,

شرکت متالوژی پودر ایران یکی از کارخانه‌های مهم تولید قطعات در شهرصنعتی قزوین و تنها تولید کننده پودر آهن در ایران و خاورمیانه است که این روزها حال و روز خوشی ندارد، با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر کارگران این شرکت اعتراضات خود را در قالب خبرهای مختلف در رسانه‌ها بیان کرده‌اند اما هنوز مشکلات آن‌ها حل نشده و ۶ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.

,

, , ,

استاندار از نزدیک مشکلات ما را ببیند

, استاندار از نزدیک مشکلات ما را ببیند,

این کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، بیان می‌کنند که با وجود پایین آمدن تولید اما کارخانه همچنان فعال است و هر روز خط تولیدها کار می‌کنند اما خبری از حقوق نیست.

, شاخص،,

کارگران شرکت متالوژی پودر ایران می‌گویند: پاسخی که مدیران کارخانه به ما می‌دهند این است که مشتریان هزینه تولیدات را نداده‎اند، سرمایه نداریم و توان پرداخت حقوق‌ها را نداریم.

,

این کارگران با بیان اینکه کارخانه متالوژی پودر ایران با مشکلاتی مواجه است که علت آن را نمی‌دانند ابراز کردند: حل مشکلات کارخانه نیاز به ورود جدی مسئولان استان و استاندار محترم دارد، ما از استاندار محترم خواستار هستیم تا از نزدیک برای بازدید کارخانه حضور یابند و مسئولان کارخانه را در رفع مشکلات یاری کنند.

,

, , ,

کارگران شرکت متالوژی پودر ایران خاطرنشان می‌کنند که مدیران کارخانه اذعان دارند اگر سرمایه‌ای داشته باشند حتما حق و حقوق کارگران را می‌پردازند و از مسئولان استان انتظار همیاری دارند تا بتوانند پرسنل جدید به کارگیری کنند.

,

این کارگران با بیان اینکه بدون دریافت حقوق زندگی سختی را می‌گذرانند عنوان کردند: ما مدت‌هاست که به امید حل مشکلاتمان صبر کرده‌ایم و از مسئولان استان می‌هخواهیم صدای ما را بشنوند و با توجه به اینکه در پایان سال قرار داریم اقدامی جدی انجام دهند.

,

, , ,

مسئولین باید خواسته‌های کارگران را بشنوند

, مسئولین باید خواسته‌های کارگران را بشنوند,

سید علی موسوی فرماندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، در خصوص مشکلات کارگری و صنفی اظهار کرد: خواسته‌هایی که صنف‌های مختلف از جمله کارگران، فرهنگیان و صنوف دیگر دارند، به‌حق است.

, شاخص،,

وی افوزد: بیان خواسته‌های صنفی دلیل نمی‌شود که یک عده بخواهند از این فضا در جهت منافع خود و دشمنان کشور و نظام سوءاستفاده کنند.

,

فرماندار قزوین تصریح کرد: کارگران ما یکسری خواسته‌های صنفی دارند که باید مطرح شود و مسئولین هم باید آن‌ها بشنوند و در جهت حل مشکلات قدم‌های جدی بردارند.

,

اجازه سوء استفاده دشمن از خواسته‌های به‌حق مردم را نخواهیم داد

,

این مسئول تاکید کرد: دولت باید تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات کارگری به کار ببندد و برنامه‌های جدی هم در دستور کار دارد و اجرا می‌کند.

,

موسوی افزود: دشمن باید بداند که همین کارگران عزیز ما و صنف‌های دیگر اجازه کوچکترین سوءاستفاده را به آن‌ها نخواهند داد و نمی‌گذارند یک عده بخواهند خواسته‌های به‌حق آن‌ها را منحرف کنند.

,

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر هم دشمن از خواسته‌های به‌حق مردم سوءاستفاده کرد گفت: مشکلاتی که وجود دارد داخلی بوده و با همت مسئولین حل خواهد شد لذا دخالت هیچ بیگانه‌ای را به امور داخلی کشورمان نخواهیم داد.

,

وضعیت تمامی واحدهای صنعتی رصد می‌شود

, وضعیت تمامی واحدهای صنعتی رصد می‌شود,

فرماندار قزوین تصریح کرد: ما خواسته‌های صنفی مردم را به‌حق می‌دانیم و وظیفه داریم که به آن‌ها رسیدگی کنیم.

,

این مسئول تشریح کرد: مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین دلایل متعددی دارد که بخشی مربوط به نقدینگی و سرمایه در گردش و بخش دیگر به موضوع تحریم‌های قبل از برجام برمی‌گردد.

,

وی یادآور شد: بخش دیگر از مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به اختلافات بین سهامداران است که موجب تعطیلی و بیکاری کارگران شده و بعضی واحدهای دیگر هم حقوق‌های عقب افتاده دارند.

,

این مسئول در پایان افزود: تمامی این مشکلات حل شدنی است و مسئولین استان وضعیت همه واحدهای صنعتی را رصد می‌کنند و در پی رفع موانع هستند.

,

, , ,

مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین در مجلس مطرح شد

, مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین در مجلس مطرح شد,

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: مطابق سند چشم انداز، افق‌هایی را پیش رو نظام ترسیم کردیم که در بیشتر موضوعات به این اهداف دست یافته‌ایم.

,  شاخص،,

وی افزود: کشور در موضوعاتی همچون انرژی صلح آمیز هسته‌ای، فضای سایبری و مجازی، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، بنیه دفاعی و اقتدار بین‌المللی و منطقه‌ای نیز به جایگاه‌های بسیار خوبی رسیده است.

,

رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس با بیان اینکه کشور در حوزه اشتغال و فضای کسب و کار مشکل دارد ابراز کرد: متاسفانه به لحاظ اقتصادی به جایگاه قابل قبولی نرسیده‌ایم و در میان ۲۵ کشور سند چشم انداز رتبه هجدهم را داریم.

,

محمدی تصریح کرد: برای رفع خلاء اقتصادی نیاز به یک جهش انقلابی داریم تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم و امسال مجلس با همین رویکرد بودجه خوبی را برای اشتغال در نظر گرفته است.

,

کارگروه ویژه حل مشکلات کارگران استان قزوین تشکیل شود

,

وی در خصوص مشکلات کارگران قزوین عنوان کرد: مشکلات کارگران استان قزوین را به طور جدی در نطقی که در مجلس داشتم مطرح کردم و از رئیس مجلس و وزیر کار خواستم که حتما یک کارگروه ویژه برای این موضوع اختصاص دهند.

,

این مسئول با اشاره به اینکه باید یک کارگروه ویژه برای حل مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین تشکیل شود گفت: اگر یک مسئولیتی را به فردی بسپاریم که کارهای فرعی دیگری هم دارد قطعا توفیقی حاصل نخواهد شد.

,

محمدی خاطرنشان کرد: ما در استان قزوین هم تعدیل کارگران را در آستانه سال جدید داشتیم و هم تعویق حقوق‌ها از ۲ تا ۷ ماه که باید به آن رسیدگی شود.

,

وی در پایان تاکید کرد: لیست کارخانجات مشکل‌دار استان قزوین را به وزیر کار ارائه کرده‌ام و هم در مجلس به طور کلی بیان شد و به طور جدی در حال پیگیری هستم تا کارگروه ویژه تشکیل شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه