اخبار داغ

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان:

راه اندازی اقامتگاه بومگردی درروستای نوده شهرستان سرایان

راه اندازی اقامتگاه بومگردی درروستای نوده شهرستان سرایان
مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان ازراه اندازی اقامتگاه بوم گردی عمارت میرزا درروستای نوده این شهرستان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعرب مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان درگفت وگو با سرایان بیدار گفت:واحد های بوم گردی ، اقامتگاه هایی هستند که در محیط بومی و طبیعی و با رعایت ضوابط زیست محیطی به نحوی که با بافت تاریخی، و معماری بومی و منظر طبیعی منطقه تاسیس می شوند و تعامل زیادی با اجتماع محلی دارند. در این نوع اقامتگاه ها باید به نوع اقلیم منطقه توجه ویژه ای نمود. همچنین شرایط حضور گردشگران با کیفیت مطلوب در آن محیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود:شهرستان سرایان دارای جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و پتانسیل خوبی را در حوزه گردشگری داراست و با توجه به موقعیت طبیعی شهرستان که برخوردار از کویر بسیار زیبا در جنوب شهرستان و روستاهای ییلاقی و مناظر زیبا در شمال شهرستان ، می باشد ظرفیت بسیارخوبی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحد های اقامتی بوم گردی ایجاد نموده است.

,

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان اظهارکرد: : با تکمیل پرونده و اخذ استعلام های مربوطه بزودی اقامتگاه بوم گردی در روستای نوده که ازمناطق دیدنی و روستاهای ییلاقی شهرستان می باشد به بهره برداری خواهد رسید.

,

عرب گفت : این اقامتگاه در یکی از خانه های قدیم روستا ایجاد خواهد شد و حدود 450 مترمربع مساحت و دارای 4 سوئیت مجزا و تعدادی اتاق می باشد که امیدوارم قبل از پایان سال جاری بتوانیم این واحد بوم گردی را افتتاح کنیم و در ایام تعطیلات عید نوروز گردشگران و مسافران شهرستان بتوانند از خدمات این اقامتگاه بهره مند شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از اقامتگاههای بوم گردی در شهرستان شده وعلاوه برروستای نوده بزودی 7 اقامتگاه بوم گردی دیگردرشهرستان به بهره برداری خواهد رسید که البته با توجه به اینکه پرونده چند واحد بوم گردی دیگر درحال تکمیل شدن می باشد احتمالا تعداد واحدهای بوم گردی شهرستان تا پایان سال 1397 حدود 12 تا 15 مورد خواهد رسید که برای توسعه گردشگری و استفاده حداکثری از ظرفیت های شهرستان اقدامی ضروری می باشد.

,

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان ضمن بیان اینکه  تنها راه توسعه  ، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار ، استراتژی توسعه صنعت گردشگری است بیان نمود : متقاضیان ، سرمایه گذاران و مالکین خانه های تاریخی ارزشمند می توانند برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان اقدام نمایند چرا که هنوز در اکثر روستاها و نقاط شهرستان مناطق و پتانسیل خوبی برای سرمایه گذاری قرار دارد.

,

عرب تصریح کرد: روند ایجاد اقامتگاه بوم گردی با ارائه  درخواست کتبی متقاضی شروع می شود و ارائه اسناد مالکیت زمین، تایید کمیته برنامه ریزی گردشگری استان، ارائه پاسخ استعلام های دستگاههای مربوطه ، تایید موقعیت زمین و صدور موافقت اصولی اولیه  توسط اداره کل و پس از تمام شدن ساخت و یا مرمت اقامتگاه، بر اساس درجه مورد درخواست، پروانه بهره برداری موقت 6 ماهه صادر خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه