اخبار داغ

رئیس پلیس راهورشهرستان سرایان:

افزایش تصادفات فوتی درشهرستان سرایان

افزایش تصادفات فوتی درشهرستان سرایان
رئیس پلیس راهورشهرستان سرایان ازافزایش تصادفات فوتی این شهرستان درسال جاری خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرگرد نباتی رئیس پلیس راهور شهرستان سرایان عصر امروز درگفت وگو با سرایان بیدار گفت:تجزیه و تحلیل تصادفات نشان می دهد ازابتدای سال جاری تاکنون تصادفات فوتی در شهرستان سرایان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که مربوط به موتور سیکلت سواران می باشد و بیشترین مجروحین تصادفات در خیابان امام خمینی مربوط به عابرین پیاده می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود:این آمار حاکی از آن است که دربیش از 85 درصد تصادفات، موتور سیکلت ها دخیل هستند. و با بیان آماربالای تصادفات درروزهای چهارشنبه که چهارشنبه بازار برگزار می گردد واینکه ۲۰ درصد تصادفات شهرستان درروزچهارشنبه صورت می گیرد اعمال قانون در این روز رادرجهت کاهش آمار تصادفات عنوان می کند چراکه هرتخلف زمینه ساز یک تصادف است .

,

رئیس پلیس راهورشهرستان سرایان اظهارکرد:: از لحاظ سن مجروحین ۲۶ درصد مجروحین تصادفات شهرستان سرایان را افراد با سن بالای ۴۵ سال تشکیل می دهد،و مجروحین تصادفات ۲۰ درصد آن عابرین پیاده و75 درصد آن راکبین ویا ترک نشینان موتور سیکلت می باشند

,

نباتی گفت: که بیشترین مجروحین تصادفات شهرستان با عابرین پیاده در خیابان امام خمینی است چرا که در سرایان ارائه همه خدمات بانکی و خرید شهروندان در این خیابان متمرکز شده است. وحجم بالای تردد باعث وقوع تصادفات دراین خیابان شده است

,

 

,

وی خواستار تغییر رویکرد مسولین و مردم به خیابان امام شد و خاطرنشان کرد: حتی دو بانک مستقر در بلوار ولیعصر هم در چند سال اخیر به خیابان امام منتقل شدند و این روند سبب شده تا برخی مغازه ه ها هم که در خیابان های دیگر قرار داشتند به این خیابان منتقل شوند.

,

رئیس پلیس راهورشهرستان سرایان برتدبیر مسئولین در راستای ارائه راهکار و فکری کلان و دید بازو فرهنگ سازی تاکید کرده و می گوید:حجم ترافیک ورودی به خیابان امام باید به طریقی در سایر خیابانها من جمله مطهری و فردوسی ویا بلوار ولی عصر و . . . تقسیم شود.

,

 نباتی بیان نمود: با نصب آیلند وسط در خیابان امام خمینی تصادفاتی که  رخ به رخ بودند یا حین دور زدن ها به وقوع می پیوست کاهش پیدا کرده است ولی آمارها نشان می دهد که  40 درصد تصادفات با عابرین پیاده در خیابان امام بو ده است که این به خاطر حجم بالای تردد در این خیابان می باشد و البته بریدگی مقابل مسجد جامع نیز به یک نقطه پر خطر تبدیل شده است که از ابتدای سال به جز تصادفات جزئی دو تصادف شدید در این محل داشته ایم و پیشنهاد من به بسته شدن بریدگی مذکور می باشد تا از وقوع تصافات دیگر که جان مردم را به خطر می اندازد جلوگیری شود

,

رئیس پلیس راهور سرایان در ادامه تصریح کرد: خیلی ازبانک ها و مغازه های مستقر در خیابان امام می توانند درسایر خیابانها ایجاد یا  به خیابان های دیگر منتقل شوند و البته تا جایی که قانون اجازه می‌دهد اتاق اصناف واماکن وسایر ادارات و دستگاههای متولی با اقدامات انگیزشی و تشویقی باید زمینه استقرار کسبه را در خیابان های دیگر شهر فراهم کنند تا ترافیک در همه شهر تقسیم شود .

,

«سرگرد نباتی » با انتقاد از روند فعلی خیابان امام این شهر گفت :متاسفانه این روند به عادت تبدیل شده در حالی که استقرار برخی از اصناف در خیابان امام هیج توجیه و ضرورتی ندارد.به گفته وی در حال حاضر برخی اصناف از قبیل تعمیرگاه ،کابینت سازی و . . . در خیابان امام مستقر شده اند در حالی که هیچ ضرورتی ندارد  و باید اتاق اصناف در صدور پروانه های کسب برای خیابان امام تجدید نظر نماید

,

وی آموزش و فرهنگ سازی را در مباحث کنترل ترافیک از بهترین راهکارها عنوان می کند ومی گوید:جای سوال است که چقدر شهرداران و شورا های اسلامی و مسئولین  برای فرهنگ سازی هزینه کرده اند و می کنند به گفته وی می توان بخشی از اعتبارات ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که به شهرداری ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اختصاص می یابد صرف فرهنگ سازی در مسائل ترافیکی شود.

,

رئیس پلیس راهورشهرستان سرایان درادامه وجود و استقرار کلینیک پزشکان متخصص را در خیابان امام شهر سرایان در شیفت عصر را با توجه به وجود کلینیک در محل بیمارستان  مزید بر علت توصیف کرده و بیان نمود: استقرار این کلینیک تردد عابرین و وسایط نقلیه را در این خیابان افزایش داده و یک بار ترافیکی مضاعفی را به خیابان امام تحمیل می کند بنابراین باید با عزمی همگانی با همکاری مسئولین و مردم و اجرای طرحی زودبازده در رفع مشکلات موجود در این خیابان اقدام کرد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه