اخبار داغ

ماجرای بی پایان کودکان کار در خیابان های یاسوج؛

قطع شدن مستمری کودکانی که به خیابان بیایند/ساماندهی این افراد مد نظر است

قطع شدن مستمری کودکانی که به خیابان بیایند/ساماندهی این افراد مد نظر است
فرماندار بویراحمد گفت: کودکان کار قبلا یک بار ساماندهی شده اند اما به دلیل اینکه هدف ما بازداشت نیست نمی توانیم آنها را نگه داریم اما بهزیستی و کمیته امداد موظف است به آنها وام کم بهره و یا بلا عوض بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرماندار بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایل بانو، در رابطه با افزایش تعداد کودکان کار  گفت: تا کنون دو جلسه با حضور شهرداری و نماینده دستگاه قضایی گرفته شده است شهردای و بهزیستی  باید محلی را برای این افراد فراهم کنند در این جلسات نیز مصوب شد که این کودکان توسط بهزیستی و کمیته امداد از نظر تحت پوشش بودن شناسایی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو، ,

شاهرخ کناری افزود: شهرداری اکنون می گوید ما به رای دادستان نیاز داریم دادستان نیز می گوید نماینده ما در جلسات حضور داشته است و هدف ما بازداشت نیست بلکه ساماندهی این کودکان است.

,

وی بیان کرد: مکان این افراد مناسب است یک بار هم به آنجا منتقل شدند اما برگشتند و ما نیز به شهرداری یک هفته فرصت دادیم که ساماندهی کنند.

,

کناری در ادامه گفت: کمیته امداد و بهزیستی نیز موظف است تسهیلات با بهره کم و یا بلا عوض در اختیار این افراد که تحت پوشش هستند قرار دهند که بتواند شغلی راه اندازی کند البته در سال های 95 و 96 نیز مبلغ 450 میلیون تومان به خانواده کودکان کار داده شده است .

,

فرماندار بویراحمد ادامه داد: از این کودکان تنها 4 نفر از آنها ترک تحصیل کرده اند بقیه مشغول به تحصیل هستند و درس می خوانند.

,

کناری عنوان کرد: آموزش و پرورش نیز گفته است که بعد از شناسایی، مشاوره تحصیلی و آموزش رایگان را در اختیار این کودکان قرار دهند.

,

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه  تا کنون یک بار ساماندهی شده اند اما باز برگشته اند شهرداری نیز منتظر حکم قضایی است در حالی که ما قصد بازداشت نداریم بلکه ساماندهی این افراد مد نظر ماست.

,

فرماندار بویراحمد در پایان گفت: یک بار این افراد ساماندهی شدند اما نمی توانستیم بیشتر از یک شب آن ها را نگه داریم البته به کمیته امداد و بهزیستی گفته شده است افرادی که مستمری بگیر هستند اگر باز هم به خیابان ها بیایند،شناسایی شوند و مستمری آنها قطع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه