اخبار داغ

روحانی در حرم امام راحل:

با تغییر یک نفر مسیرمان عوض نمی‌شود/تا پایان به منتقدان احترام می‌گذاریم

با تغییر یک نفر مسیرمان عوض نمی‌شود/تا پایان به منتقدان احترام می‌گذاریم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه با تغییر یک نفر از دولت مسیرمان عوض نمی‌شود، گفت: دولت در مبارزه با فساد در مدارک علمی به ویژه در زمینه بورسیه‌ها جدی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در آغاز هفته دولت و پس از ادای احترام به مقام شامخ امام خمینی (ره) با اشاره به دستاوردهای دولت در سال جدید، گفت: مهم‌ترین اولویت دولت در سال جاری مسائل اقتصادی و خروج از رکود و ایجاد رونق است، امیدواریم امسال خروج از رکود و آغاز رونق اقتصادی را تجربه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: بر طبق آمار میزان تورم نقطه به نقطه در سال جاری 14.6 و میزان تورم کلی به 25.3 درصد رسیده است و آن چیزی که ما در خصوص کاهش تورم قول داده بودیم امسال به آن رسیدیم؛ امیدواریم تا پایان امسال میزان تورم به 20 درصد برسد.

,

رئیس‌جمهور با تأکید بر ادامه راه در حوزه سیاست خارجی گفت: ما راهمان را در سیاست خارجی ادامه می‌دهیم و مذاکرات خود را بر اساس منطق، حقوق خودمان و تعهدات بین‌المللی به طور جدی ادامه خواهیم داد.

,

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش‌های دولت در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: دولت در این زمینه‌ها قدم‌های جدی برداشته است که می‌توان به تأمین سلامت، اخلاق‌گرایی و ایجاد آرامش در جامعه اشاره کرد.

,

روحانی در ادامه تصریح کرد: من در همین جا و در مقابل مرقد امام راحل می‌گویم که دولت تا پایان به منتقدان احترام خواهد گذاشت اما در برابر تخریب‌گران دولت و نظام خواهد ایستاد.

,

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت مقابله با فساد به خصوص در حوزه فساد در بورسیه‌ها تأکید کرد و گفت: سیاست دولت با عوض شدن یک وزیر تغییر نخواهد کرد و همچنان به آن مسیری که ما به مردم قول داده‌ایم حرکت خواهیم کرد.

,

همچنین حسن روحانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و مصادف شدن آن با آغازین روزهای آغاز به کار دولت یازدهم گفت: این رسم عادی شده است که آغاز هفته دولت با زیارت مرقد امام (ره) آغاز می‌شود و معنا و مفهوم آن این است که ما هر سال شروع کار جدید را با بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل آغاز می‌کنیم.

,

وی افزود: ‌امام در واقع شخصیتی بود که دولت مدرن اسلامی را ایجاد کرد البته دولت مدرن در تاریخ ایران از زمان امیرکبیر و حدود 150 سال پیش آغاز شد و در دوران انقلاب مشروطه شکل مدرن پیدا کرد اما به دلیل تمایل برخی حکومت‌ها که کاملا تحت سلطه قدرت‌های غربی گرفته بودند از محتوا و از درون تهی شده بودند.

,

رئیس‌جمهور ادامه داد: امام خمینی(ره) فقیه بزرگی بود که برای اولین بار در تاریخ ایران و شیعه توانست دولت مدرن را در چارچوب مقررات اسلامی به وجود آورد البته مقرراتی از قبیل مالیات، ‌بانکداری، ارتش حرفه‌ای، تأمین اجتماعی، آموزش و پرورش و بهداشت عمومی در درون فقه شیعه وجود داشت اما از تجربه جهانی نیز استفاده شد و امام همه اینها را در چارچوب مقررات دینی امضا کرد.

,

وی افزود: اگر ما امام را پدر دولت مدرن اسلامی بنامیم سخن درستی گفته‌ایم، امام نه تنها دولت اسلامی را تشکیل داد بلکه به دولت قدرت لازم برای اداره کشور و توان لازم برای مقابله با دولت‌ها و استکبار جهانی را داد.

,

رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: امام آموزگار بزرگی بود که هم رهبر استقلال بود و هم بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران. امام درس‌ها‌ی فراوانی را به ما یاد دادند، امام به ما تعادل را یاد داد تا از هر چه خرافه و جمود فکری است دور شویم، امام راه وصلت و اسلام ناب را به ما آموخت که امروز باید به آن تکیه کنیم.

,

وی ادامه داد: امام به ما یاد داد تا جاده وسط را به خوبی نگه داریم و از افراط ها و تفریط ها دوری کنیم.

,

رئیس جمهور گفت: امام خمینی(ره) تعامل بین جمهوریت و اسلامیت را به ما یاد داد،‌ امام(ره)به ما نظام مردم‌سالاری دینی را آموخت که هم میزان رأی ملت است و هم فرمان خدا به اجرا در بیاید.

,

روحانی یادآور شد: ‌امام جز ایستادگی و جرأت ایستادگی در مقابل مستکبرین جهانی و حمایت از مستضعفین را به ما یاد داد تا ما بتوانیم راه اسلام را ادامه دهیم.

,

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام شجاعت مقابله در مقابل قدرت‌های بزرگ را به ما آموخت،‌گفت: امام هم شجاعت مقابله و جنگیدن و هم شجاعت صلح را به ما آموخت.

,

همچنین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام راه قانون‌گرایی و اخلاق‌گرایی را به دولتمردان آموخته است،‌گفت: ‌راه امام معیاری بزرگ برای اداره کشور است و تمام تلاش دولت نیز حرکت در همین مسیر است.

,

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) تعادل را به ما یاد داد، گفت: امام(ره) به ما گفت که باید از غرب‌زدگی و غرب‌گرایی فاصله بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه