اخبار داغ

تعطیلی برخی از سونوگرافی‌ها در مازندران/سرگردانی بیماران در نبود پزشک!

تعطیلی برخی از سونوگرافی‌ها در مازندران/سرگردانی بیماران در نبود پزشک!
برخی از سونوگرافی‌های مازندران از روز گذشته تعطیل و یا در صورت باز بودن با نبود پزشک، خدماتی به بیماران نمی‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، برخی از سونوگرافی‌های مازندران از روز گذشته تعطیل و یا در صورت باز بودن با نبود پزشک، خدماتی به مراجعان و بیماران ارائه نمی‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

بر اساس این گزارش، مراکز درمانی، بخش خصوصی و حتی برخی بیمارستان‌های دولتی و سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز بخش سونوگرافی آن‌ها غیر فعال است و بیماران سرگردان به مراکز سونوگرافی گوناگون مراجعه و با بهانه‌هایی نظیر نبود پزشک، بیماری پزشک، مسافرت پزشک، برگزاری مشترک همایش سونوگرافان و .... مواجه می‌شوند.

در گزارش میدانی خبرنگار ما از ده‌ها مراکز سونوگرافی در سطح شهر ساری و همچنین مراکز درمانی و بیمارستانی، علت اصلی این تعطیلی اعتصاب پزشکان به ارائه خدمات سونوگرافی پزشکان زنان و زایمان با استقرار دستگاه سونوگرافی در مطب خود و همچنین اعتراض به عدم افزایش تعرفه عنوان شد.

گفتنی است معدود سونوگرافی‌های تعطیل نیز با راه انداختن بازار سیاه از نیاز مردم سوءاستفاده کرده و به ارائه خدمات با افزایش 40 تا 90 درصدی نسبت به تعرفه‌ی فعلی می‌پردازند.

یک بیمار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: از روز گذشته در شهر سرگردانم و به هر جایی مراجعه می‌کنم می‌گویند: " پزشک نداریم." و مراکزی هم که باز بودند هم نرخ 55 هزار تومانی را، 70 تا 100 هزار تومان اعلام کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، این اعتصاب تا شنبه و در برخی شهرستان‌های استان تا دوشنبه هفته جاری از سوی منشی‌های این مراکز در مراجعه بیماران عنوان شده است که اعلام کرده‌اند این یک اعتصاب است که در سراسر کشور در حال انجام است.


در پایان باید اذعان کرد که مراکز ذی‌صلاح نظارتی برخورد جدی با پزشکان این مراکز که در بحث سلامت جامعه فعال هستند، داشته باشند و این جای تامل است که قشر پزشکان ما برای بیان مطالبات خود، به جای طی مراحل اداری از مسیر قانونی، راهی را برگزیده‌اند که در مقابل ذات حقیقی رسالت یک پزشک است.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه