اخبار داغ

استاد شجره طیبه صالحین جامعه زنان کشور مطرح کرد :

وجود ۱۱ میلیون جوان در شرف ازدواج/ قانون الگوی اشتغال زنان نیازمند بازنگری است

وجود ۱۱ میلیون جوان در شرف ازدواج/ قانون الگوی اشتغال زنان نیازمند بازنگری است
استاد شجره طیبه صالحین جامعه زنان کشور گفت: طبق آمارها هم اکنون ۳ میلیون زن که تجرد ثانویه دارند و ۱۱ میلیون جوانی که در شرف ازدواج هستند، در کشور وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت الاسلام فرج الله هدایت نیا، استاد شجره طیبه صالحین جامعه زنان کشور ظهر امروز(سه شنبه) در اختتامیه جشنواره الگوی سوم و دومین همایش زن، انقلاب اسلامی، هویت بازیافته در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: الگوی سوم در واقع یک الگوی متعالی برای حضور اجتماعی زنان در جامعه است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: امروز اولویت جوانان برای ازدواج به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است و این معضل درواقع مربوط به مشکلات اقتصادی نیست بلکه فرهنگ و سبک زندگی ما تغییر کرده است.
,
,
, ,

 گفت: همان طور که در حوزه بحران طلاق کار کردیم و شتاب این آسیب اجتماعی را گرفتیم؛ اگر در زمینه ازدواج جوانان هم به همان میدان ورود پیدا می‌کردیم هم اکنون بحران خانواده‌ها کمتر شده بود. 

هدایت نیا با اشاره به آمارهای ازدواج و طلاق در کشور عنوان کرد: در مرکز کشور نسبت ازدواج به طلاق ۲.۴ است به این معنا که در هر ازدواج یک طلاق داریم و در قزوین این آمار ۳.۷ است و بهترین آمار را استان سیستان و بلوچستان دارد که از هر ۱۶ ازدواج یک طلاق اتفاق می‌افتد. 

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری از خانواده از مشکل شکاف بین نسل‌ها رنج می‌برند و امروزه شاهد آن هستیم فرزندان به لحاظ فیزیکی در جمع خانواده هستند؛ اما درواقع تحت تاثیر رسانه‌ها و محیط قرار دارند. 

این مشاور خانواده بیان کرد: برای عملیاتی شدن الگوی سوم زن انقلابی و خانواده محور باید ازدواج جوانان آسان شود و سیاست‌های مطرح شده در کلام رهبر معظم انقلاب که تاکید دارند شرایط حضور حداکثری کنار هم قرار گرفتن اعضای خانواده فراهم شود. 

نویسنده کتاب الگوی سوم ببان کرد: فعالیت اجتماعی زنان باید به گونه ای باشد که به نقش همسری و مادری آنان لطمه وارد نکند.

هدایت نیا تاکید کرد: طبق آمارها هم اکنون ۳ میلیون زن که تجرد ثانویه دارند و ۱۱ میلیون جوانی که در شرف ازدواج هستند، در کشور وجود دارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

استاد شجره طیبه صالحین جامعه زنان کشور ابراز کرد: در قانون حمایت از خانواده مصوب شد در کنار دادگاه‌های خانواده مشاوره‌های رایگان قرار گیرد و در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج را برای زوجین عملیاتی کند؛ اما متاسفانه بسیاری از این طرح‌ها به صورت عملیاتی و به صورت جدی اجرا نشده اند. 

وی با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان که مصوب سال ۸۴ است، اضافه کرد: وعده‌های بسیار زیادی در متن این قانون ذکر شده که هیچ کدام به درستی انجام نشده است.

این مشاور خانواده یادآور شد: قانون و الگوی اشتغال زنان ایران در دولت اصلاحات نوشته شده اما بازنگری و به روزرسانی آن صورت نگرفته است. 

وی افزود: کارفرمایان خصوصی راضی به ۹ ماه مرخصی زایمان و پرداخت حقوق زنان کارمند خود با این شرایط نخواهند شد و از طرفی تشویق به فرزندآوری می‌کنیم.

هدایت نیا تصریح کرد: همین مسئله مرخصی زایمان زنان مصوب شده اما در عمل اجرا نشده است چراکه زیرساخت‌های آن فراهم نیست. 

استاد شجره طیبه صالحین جامعه زنان کشور عنوان کرد: طبق مقوله الگوی سوم و گفتمانی که در آن زنان قرار است خانه دار باشند نه خانه نشین درواقع تحقق این مقوله نیازمند بسترسازی است.

وی تاکید کرد: در این شرایط کشور که بیش از ۱۱ میلیون جوان در شرف ازدواج وجود دارد باید بودجه‌های دولت برای حل مشکل ازدواج جوانان اولویت بندی شود و کار واجب امروز رسیدگی به معضل طلاق و تسهیل ازدواج جوانان است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این مشاور خانواده افزود: ۲۰ سال پیش باید در حوزه ازدواج جوانان یک موج ایجاد می‌کردیم و امروز ثمره آن را می‌دیدیم نه اینکه امرور تازه به خود بیایم و با حجم عظیم آسیب‌های اجتماعی در حوزه جوانان روبرو شویم.

گفتنی است؛ در پایان این همایش از بانوان فعال در حوزه‌های قرآنی تقدیر و به برگزیدگان جشنواره الگوی سوم نیز هدایایی اهدا شد.
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه