اخبار داغ

اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود در سپیدان

اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود در سپیدان
کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت سپیدان از اجرای طرح پایش سلامت جسم و روان دانشجویان ورودی جدید دانشگاهها در سپیدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛سمیه طااهری کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت سپیدان در این باره درگفتگو باخبرنگارما گفت: این طرح شامل پایش سلامت روانی و جسمانی بوده و هدف آن غربال دانشجویان در معرض آسیب های روانشناختی در بدو ورود به دانشگاه و مداخله زود هنگام به منظور پیشگیری و درمان دانشجویان غربال شده می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت سپیدان افزود: طرح در دو بخش سلامت روان و سلامت جسم اجرا می شود که در بخش سلامت روان دانشجویان به لحاظ وضعیت روان شناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند و اگر نیاز به مشورت و راهنمایی بیشتر داشته باشند از آنها دعوت می شود به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه و خدمات لازم را دریافت کنند.

,

وی در ادامه گفت : در بخش سلامت جسم نیز، در رابطه با سبک زندگی سالم، همچون عادت های غذایی، رعایت بهداشت فردی و سابقه سلامت فرد یا اعضای خانواده دانشجو مورد سوال قرار می گیرد و پزشک عمومی علاوه بر انجام آزمایش های قد، وزن، فشارخون و بینایی سنجی از دانشجو معاینه جسمی به عمل می آورد.

,

طاهری گفت :در اجرای این طرح، دانشجویان ورودی جدید را در غالب گروه های 20 تا 30 نفره پذیرش نموده و پیش از تکمیل پرسشنامه های پایش سلامت روان وجسم، مشاوران مرکز جهت آشنایی هرچه بیشتردانشجویان با زندگی جدید تحصیلی وکمک به ارتقاء سلامت روان آنان پیرامون سه محور صحبت نمودند:

,

کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت سپیدان هدف از ارزیابی سلامت دانشجویان بدو ورود دانشگاههای سپیدان را تشخیص و درمان اختلالات جسمانی و روانی دانست و گفت : این طرح از اوایل اسفند ماه سال جاری در دانشگاههای آزاد ، پیام نور و مرکز آموزش سلامت  باقرالعلوم سپیدان اجرا می گردد.

,

وی  افزود: در این طرح دانشجویان پس از پذیرش، مورد معاینات مختلف پزشکی قرار می‌گیرند که از جمله این معاینات می‌توان به معاینات دندانپزشکی، بینایی سنجی، روان‌سنجی و تن سنجی (شامل کنترلBMI ، فشار خون، شاخص تناسب اندام) اشاره کرد.

,

 

,

وی ابراز امید واری کرد معاینات پزشکی  تمامی دانشجویان  بدو ورود این دانشگاهها که حدود پانصد نفر می باشد را تا پایان سال جاری انجام شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه