اخبار داغ

کودکان سپیدانی نانوایی را تجربه کردند

کودکان سپیدانی نانوایی را تجربه کردند
به همت واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت سپیدان ،جشنواره ی صبحانه ی سالم جهت آموزش ، فرهنگ سازی و ترغیب کودکان زیر شش سال به صرف صبحانه در مهدکودک های این شهرستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛به همت واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت سپیدان ،جشنواره ی صبحانه ی سالم جهت آموزش ، فرهنگ سازی و ترغیب کودکان زیر شش سال به صرف صبحانه در مهدکودک  های این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

در جشنواره صبحانه ی سالم جهت آموزش کودکان با کمک مربیان خود، خمیرهایی که توسط آن‌ها پهن شده بود را در تابه پخته و همراه با صبجانه میل نمودند. پس از صرف صبحانه کارشناس تغذیه در مورد صبحانه سالم ، اهمیت خوردن صبحانه و  تاثیر آن بر رشد کودکان با آنها صحبت کرد.

,

مریم جلوداری کارشناس تغذیه مرکز بهداشت سپیدان در این برنامه گفت: مصرف صبحانه به دلیل افزایش سوخت و ساز بدن در هنگام صبح ، برای کودکان اهمیت فراوان دارد . مهم‌ترین مزیت خوردن صبحانه، تقویت عملکرد مغزی است. خوردن یک صبحانه مفصل با انواع مواد مغذی کمک زیادی به دانش‌آموزان می‌کند، طوری که عملکرد آموزشی، توانایی یادگیری، کاهش مشکلات رفتاری و جلوگیری از اضافه‌وزن کودکان را به همراه دارد.

,

وی رعایت مواردی مانند چیدن سفره زیبا بر اساس تمایلات کودک ، استفاده از رنگ های شاد مانند نارنجی ، صرف صبحانه توسط خود والدین و فراهم کردن محیطی به دور از نگرانی ، استرس و انتقال حس دوست داشتن به فرزندان را عامل تحریک اشتهای کودکان و افزایش تمایل آنها به مصرف این وعده مهم شمرد .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه