اخبار داغ

ماجرای شلیک لیزر به سمت هواپیماهایی که برفراز آسمان مشهد حرکت می‌کنند

ماجرای شلیک لیزر به سمت هواپیماهایی که برفراز آسمان مشهد حرکت می‌کنند
اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه هنگامی که هواپیماها در آسمان مشهد در حال فرود هستند، با شلیک نور لیزر مواجه می‌شوند و باعث آسیب به چشم‌های خلبانان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه هنگامی که هواپیماها در آسمان مشهد در حال فرود هستند، با شلیک نور لیزر مواجه می شوند و باعث آسیب به چشم های خلبانان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

این اتفاق موجب گلایه خلبان ها شده و ممکن است سبب آسیب رساندن به جان مسافران شود و جان تعداد زیادی از مسافران را تهدید کند، به همین جهت موضوع را از مسئولان ذی‎‌ربط جویا شدیم.

,

 

,

ابتدا به سراغ حسن جعفری، مسئول روابط عمومی فرودگاه مشهد رفته و در خصوص این اتفاق از وی توضیحاتی خواستیم که به خبرنگار ما گفت: در خصوص وجود این مشکل احتمال وجود آن هست؛ اما بنده در این خصوص تاکنون شکایتی دریافت نکرده ام و خلبان ها به ما گزارشی مبنی بر وجود این مشکل ارسال نکرده اند.

,

 

,

وی افزود: تنها اطلاعی که من از این موضوع پیدا کرده ام گزارشی بود که امروز در خبرگزاری «کن نیوز» مطالعه کردم، بنابراین احتمال وجود این امر می باشد.

,

 

,

مسئول روابط عمومی فرودگاه مشهد با بیان اینکه این موضوعات ابتدا به دست قوه قضائیه می رسد، اظهار کرد: برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با قوه قضائیه ارتباط گرفته و موضوع را از قاضی اصولی صفار که قاضی ویژه فرودگاه هستند، جویا شوید.

,

 

,

سپس به سراغ قاضی اصولی صفار، قاضی ویژه فرودگاه مشهد رفته و از او ماجرا را پرسیدیم که اظهار کرد: من مصاحبه نمی کنم و برای کسب اطلاعات در این زمینه باید با روابط عمومی فرودگاه مشهد ارتباط بگیرید و اطلاعات در این خصوص را از آن ها جویا شوید.

,

 

,

البته کانال تلگرامی پایگاه خبری-تحلیلی «کن نیوز» مختص به صنعت هوایی کشور خبری را در مورد دستور قاضی اصولی به شرح زیر منتشر کرده است.

,

 

,

در پی انتشار فیلم و شکایت خلبان ها از پرتاب نور لیزر به کاکپیت در شب در کانال «کن نیوز»، بازپرس فرودگاه مشهد صبح امروز دستورات ویژه قضایی را به مراجع ذی‌صلاح صادر و شخصاً پیگیر موضوع شده است.

,

 

,

اصولی صفار، بازپرس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، به لحاظ برقراری پرواز ایمن، دستورات فوری و قضایی مبنی بر شناسایی و برخورد جدی و قاطع با افرادی که در این خصوص نقش داشته و همچنین دستور دستگیری آنها وتوقیف وسایل مربوطه را صادر کرد.

,

 

,

«صبح توس» بنا به تعهد خود به دنبال بررسی و علت یابی این موضوع رفت تا در صورتی که خطری جان مردم را تهدید می کند در صدد رفع آن برآید؛ اما با عدم اطلاع رسانی مسئولین مواجه شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه