اخبار داغ

محرومیت دهستان زیلایی به گلزار شهدا نیز رسیده است/مظلومیت گلزار ۵ شهید روستای زیتون زیلایی+تصاویر

محرومیت دهستان زیلایی به گلزار شهدا نیز رسیده است/مظلومیت گلزار ۵ شهید روستای زیتون زیلایی+تصاویر
دهستان زیلایی با وجود محرومیت ۷۲ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است و زیتون زیلای نیز ۵ شهید دارد که مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، استان کهگیلویه و بویراحمد مناطق محروم زیادی دارد، اما زیلایی محروم ترین منطقه شهرستان بویراحمد است که تا یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد 120 کیلومتر فاصله دارد و با وجود اینکه خود این منطقه محرومیت های زیادی دارد اما باز هم در این منطقه روستاهایی هستند که محرومت بیشتری دارند، یعنی هر اندازه که جلو تر می روید محرومیت را بیشتر لمس می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , ایل بانو،,

زیلایی قسمت های مختلفی دارد که برخی ازآنها شاید تا کنون اسمش را هم نشنیده باشیم، یکی از این مناطق روستای زیتون است که یکی از محروم ترین مناطق زیلایی در شهرستان بویراحمد است که اگر فقط چند دقیقه در آن باشید این محرومیت را از نزدیک حس می کنید محرومیتی که گویا هیچگاه تمامی ندارد و قصد ندارد از این منطقه کنار برود.

,

محرومیت روستای زیتون را در لباس های کهنه کودکانش، در دستان رنج کشیده دختران و زنانش و در چهره سوخته مردانش می توان حس کرد و دانش آموزانی که لباس های کهنه آنها نشان می دهد مدت زیادی است که عید بودن و لباس نو پوشیدن برایشان مفهومی ندارد.

,

, ,

علاوه بر محرومیت مردم زیلایی، گویا این محرومیت گریبان گیر گلزار شهدای این روستا نیز شده است روستای کوچکی که 5 شهید دارد و این نشان می دهد که زیلایی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است و برای عزت ایران اسلامی جنگیده اند.

,

دهستان زیلایی که در زمان جنگ حتی راه ارتباطی مناسبی نداشت و به سختی می توان از آن عبور کرد اما 72  شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، شهدایی که در اوج محرومیت دفاع از وطن را فراموش نکردند و برای دفاع از خاکشان و میهن شان راهی جبهه حق علیه باطل شدند و به شهادت رسیدند.

,

 روستای زیتون زیلایی نیز از این قافله عقب نمانده است و با وجود جمعیت کم، 5 شهید دارد که در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند، شهیدان گل محمد پرازیده، آقاشیر والاپور، جمشید والاپور، جمشید پورصابری و پنجعلی والانژاد شهدای روستای زیتون هستند که هم اکنون در این روستا آرامیده اند.

,
, ,

آرامستان روستای زیتون زیلایی، گویا مورد بی مهری قرار گرفته است و گلزار مناسبی ندارند و  هر کسی از ان مکان عبور کند شاید نمی تواند تشخیص دهد که این 5 قبر متعلق به 5 شهید است.

,

5 شهید روستای زیتون زیلایی نیز محروم واقع شده اند و گلزار مناسبی ندارند، خانواده های این شهدا نیز گلایه مند هستند که چرا هیچ مسئولی به شهدای زیتون توجه نمی کنند و گلزار مناسبی ندارند، شهدای روستای زیتون زیلایی نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند خانواده این شهدا نیز ناراحت و گلایه مند هستند که گلزار مناسبی برای فرزندانشان ایجاد نشده است و مظلوم واقع شده اند.

,

به دلیل اینکه مدفن این 5 شهید در شیب قرار گرفته است، ممکن است به دلیل بارش زیاد باران و یا ریزش و رانش زمین تخریب شوند که این خود باعث شکسته شدن دل مادرانی می شود که روزی جگر گوشه هایشان را برای دفاع از ایران اسلامی راهی جبهه حق علیه باطل کردند و انتظار دارند مسئولان قبل از رخ دادن مشکلی در این زمینه چاره ای بیاندیشند و برای ساماندهی این گلزار اقدام کنند.

,

تقی ستاری فر یکی از اهالی روستای زیلایی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: این گلزار شهدا هنوز ساماندهی نشده است و خانواده های شهدا نیز بسیار گلایه مند هستند که چرا هیچ توجهی به گلزار این شهدا نمی شود زیلایی شهدای زیادی دارد که انتظار می رود مسئولان برای ساماندهی این 5 شهید والامقام نیز تلاش کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه