اخبار داغ

استقرار ستاد تسهیلات نوروزی قاین در منطقه گردشگری بوذجمهر/راه اندازی اپلیکیشن قاین گردی

استقرار ستاد تسهیلات نوروزی قاین در منطقه گردشگری بوذجمهر/راه اندازی اپلیکیشن قاین گردی
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان قاین گفت: ستاد تسهیلات نو روزی سال 97 در منطقه گردشگری بوذجمهر مستقر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، شاهرخ عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان قاین در اولین جلسه ستاد هماهنگی وخدمات سفر شهرستان قاین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری قاین برگزار شد اظهارکرد: با همکاری و تلاش فراوان اعضای ستاد سفرهای نوروزی ،شهرستان قاینات توانست در سال 96 به عنوان شهرستان برتر در ستاد سفرهای نوروزی معرفی و لوح سپاس ازسوی ریاست ستاد سفرهای نوروزی کشور دریافت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

وی با بیان این که شهرداران میزبانان واقعی مسافرین هستند گفت:با زیباسازی شهرها وآذین بندی شهر و ایجاد فضایی مفرح وشاد می توانیم استقبال خوبی از مسافرین داشته باشیم.

,

عباسی  با بیان این که در سال جاری حضور گردشگران خارجی به شهرستان 10درصد افزایش داشته است گفت: بیش از  50 گردشگر از کشور های آلمان،اکراین،آمریکا ،فرانسه و انگلیس به قاین سفر کرده اند .

,

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قاین  ادامه داد: بیش از  250هزار زائر و گردشگر و مسافردر سال جاری  از شهرستان قاین بازدید داشته اند که 70 درصد این مسافرین مربوط به  ایام عید بوده است.

,

وی  در ادامه گفت: ستاد مرکزی هماهنگی سفر شهرستان قاینات در سال 97  در منطقه  گردشگری بوذجمهر خواهد بود .

,

عباسی با بیان این که شعار سال97  از سوی استانداری خراسان جنوبی با عنوان"به  رنگ ارغوان به طعم زعفران" انتخاب شده است گفت:در ستاد سفرهای نوروزی امسال مراسمات شاد ومفرحی با برگزاری آئین سنتی و بومی ومحلی وبا استفاده از ظرفیت عشایر برای مسافرین و مردم ایجاد خواهد شد.

,

وی افزود:6 غرفه محصولات صنایع دستی در منطقه گردشگری بوذجمهر برپا خواهد شد و هم چنین  نمایش کوزه شکنی که از آئین های سنتی ایام نوروز در شهرستان قاین است به صورت زنده اجرا خواهد شد .

,

عباسی ادامه داد: جامعه ما نیاز به نشاط دارد و باید این نشاط اجتماعی برای مردم رقم بخورد و لذا درایام نوروز هرشب برنامه های خوبی را در منطقه گردشگری قاین با همکاری سایر دستگاههای اجرایی اجرا خواهد داشت.

,

وی با بیان این که بیش از هزار کتاب معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری در این ایام در بین مسافرین توزیع خواهد شد گفت: اپلیکیشن  قاین گردی نیز تهیه واز 20 اسفند رونمایی و قابلیت نصب بر روی گوشی ها را خواهدداشت.

,

عباسی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دو اقامتگاه بوم گردی در شهر قاین و در روستای آفریز در سه ماهه اول امسال در شهرستان قاینات افتتاح خواهدشد گفت: سال گذشته 400 میلیون تومان تسهیلات با بهره 3درصد به مجتمع گردشگری طلای سرخ و 1میلیارد تومان با بهره 3درصد در اختیار مجتمع رفاهی قربانی قرار گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه