اخبار داغ

گزارش ویدئویی دانا/

اقای روحانی! باز هم میگویید دلار گران نیست؟/ فیلم

اقای روحانی! باز هم میگویید دلار گران نیست؟/ فیلم
در حالی که رئیس جمهور کشورمان قیمت دلاری که در رسانه ها مطرح می شود را غیر واقعی می داند و سخنگوی دولت قیمت واقعی دلار را زیر ۴ هزار تومان می‌داند، کارشناسان ایرادات جدی را به مبنای محاسبات رایج قیمت ارز وارد کرده‌اند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که رئیس جمهور کشورمان قیمت دلاری که در رسانه ها مطرح می شود را غیر واقعی می داند و سخنگوی دولت قیمت واقعی دلار را زیر ۴ هزار تومان می‌داند، کارشناسان ایرادات جدی را به مبنای محاسبات رایج قیمت ارز وارد کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی دولت در واکنش به افزایش قیمت قابل ملاحظه دلار گفته است، با محاسبات ما قیمت دلار زیر 4 هزار تومان است و در حال حاضر قیمت دلار حباب است و باید بترکد. مگر چه اتفاقی افتاده که قیمت دلار این همه بالا رفته، فقط در بازار تقاضای کاذب بوجود آمده است. ما از نظر دخل و خرج ارزی مشکلی نداریم و ما کمبود منابع ارزی نداریم بلکه آنچه به بازار ارز به صورت تقاضا تحمیل می شود بیش از تقاضای معمول و موثر است.

,

از سوی دیگر گاه در خبرها می‌بینیم که یک اقتصاددان استدلال کرده که قیمت واقعی دلار الان بیش از هشت هزار تومان است و دولت در حال ارزان فروشی آن بدلائل پوپولیستی است. همینطور اقتصاددان دیگری شدیدا معتقد است قیمت واقعی دلار الان کمی بیش از هزار تومان است و دولت برای جبران بودجه توفنده جاری خود دارد ارز را بسیار گران می فروشد. باز شبیه این ارقام بسیار گفته می شود(3500، 4300،4800،6500،...) واقعا کدام عدد صحیح است؟ علت این همه اختلاف چیست؟

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه