اخبار داغ

ساماندهی 7 مکان اقامتی در قاین برای اسکان مسافرین نوروزی/ المان های نوروزی با فرهنگ منطقه سنخیت داشته باشد

ساماندهی 7 مکان اقامتی در قاین برای اسکان مسافرین نوروزی/ المان های نوروزی با فرهنگ منطقه سنخیت داشته باشد
معاون عمرانی وبرنامه ریزی فرماندار قاین گفت: شهرداریها باید در زیباسازی شهر توجه ویژه ای داشته و المان هایی که با فرهنگ منطقه سنخیت داشته ومتناسب با ایام نوروز باشد استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، مجیدبیکی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری صبح امروز دراولین جلسه  برنامه ریزی هماهنگی خدمات سفر شهرستان قاین اظهارکرد: مسئولین شهرستان باید از ظرفیت سفرهای نوروزی برای معرفی شهرستان قاینات  استفاده کرده و در برنامه های خود از کلی گویی پرهیز شود وبرنامه هایی ارائه شود که جنبه عملیاتی داشته باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

 

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری در ادامه بیان داشت:وظیفه شهرداری ها در این ایام بسیار پررنگ تر است و نیاز بود که شهرداران شخصا در این جلسه حضور یافته و گزارشی از برنامه های عملیاتی خودرا ارائه می دادند.

,

وی افزود: شهرداریها باید در زیباسازی شهر توجه ویژه ای داشته و المان هایی که با فرهنگ منطقه سنخیت داشته ومتناسب با ایام نوروز باشد استفاده کنند.

,

 

,

بیکی  با اشاره به تأکید ریاست محترم جمهور مبنی بر ایجاد نشاط و امید بعنوان یک شاخصه اصلی در چهل سالگی انقلاب؛ اظهار داشت: این مهم بایستی بطوریکه در عمل نتایجش برای شهروندان ملموس باشد، مورد توجه همه اعضاء قرار گیرد.

,

 

,

, ,

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان گفت: شهرداری ها باید در مبادی ورودی شهرها بازارچه موقت صنایع دستی را برای عرضه و فروش محصولات و تولیدات صنایع دستی و همچنین ایستگاه گردش شهری را به جهت معرفی بهتر و بیشتر شهرشان، راه اندازی کنند.

,

معاون فرماندار در پایان با اشاره به اینکه کلیه حفاری ها از 20 اسفند ماه الی 15 فروردین ماه 97 به جهت رفاه حال شهروندان، مسافرین و گردشگران در ایام نوروز، ممنوع خواهد بود؛ خطاب به کلیه اعضاء، بیان داشت: لیست کشیک ادارات و کلیه اماکن خدماتی و رفاهی و غیره را در اسرع وقت به دبیرخانه ستاد ارسال نمایند.

,

وی افزود: نمایشگاهی از صنایع دستی خراسان جنوبی از 4 تا 11 فروردین برای عرضه محصولات استان در مشهد دایر خواهد شد وهنرمندان وصنعت گران از این فرصت برای معرفی شهرستان و فروش محصولات استفاده کنند.

,

دراین جلسه سرهنگ کاظمی فرمانده پلیس راه قاین با  تاکید بر این که بایستی لیست مکان  اسکان مسافرین در ورودی شهر ها نصب شود گفت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی فعالیت های عمرانی در سطح جاده از یک هفته  قبل از عید تعطیل خواهد شد وهمچنین لیست تعمیر گاههای کشیک باید در اختیار پلیس قرار گیرد .

,

, ,

وی به کمبود جرثقیل سنگین در موقع بروز حوادث جاده ای اشاره کرد وگفت:  به دلیل کمبود امکانات گاها چندین ساعت باید در انتظار یک جرثقیل برای جابه جایی خودروهای صدمه دیده باشیم واین کار مارا با مشکلات عدیده ای روبه رو می کند به طوری که ممکن است حادثه ای دیگر نیز درهمین صحنه رخ دهد.

,

کاظمی با اعلام آمادگی وهمکاری در خصوص راه اندازی  اقامتگاههای بین راهی در 20تا 40کیلومتری شهرها گفت:با توجه به این که در برخی نقاط اداره راه داری و حمل نقل جاده ای شهرستان زمینه را برای اجرای این طرح آماده کرده است ،ماهم  این آمادگی را داریم که دراین مکان ها با توقف مسافرین با برپاکنندگان این اقامتگاهها همکاری داشته باشیم.

,

یوسفی رئیس هلال احمر قاین از اجرای طرح ملی ایمنی وسلامت درایام نوروز خبر داد وگفت: علاوه بر طرح ملی ایمنی و سلامت،طرح امداد و نجات نوروزی نیز در ایام تعطیلات نوروزی توسط نیروهای امدادی هلال احمر اجرا خواهد شد.

,

احمدی سرپرست اداره آموزش و پرورش قاین نیز ازآمادگی این نهاد برای استقرار مسافرین خبر داد وگفت: پایگاه اصلی ستاد اسکان فرهنگیان ،خانه معلم خواهد بود و امسال تعداد واحد ها ی آن به 13 واحد و تعداد 60 تخت افزایش یافته است.

,

وی افزود: مدرسه سمیه خضری دشت بیاض،مدرسه شهید برونسی آرین شهر،مدرسه علامه طباطبائی اسفدن و سه مدرسه شاهد مرصاد،هنرستان چمران و شهید اسماعیلیان در شهر قاین برای اسکان زائرین ومسافرین درایام نوروز در نظر گرفته شده است.

,

سرپرست اداره آموزش وپرورش قاین گفت: طرح شروع اسکان از 25 اسفند آغاز می ود وتا پایان تعطیلات نوروزی مدارس برای اسکان زائرین آماده خواهد بود.

,

وی افزود: در سال گذشته 155 خانوار وبه تعداد 583 نفر در ستاد فرهنگیان شهرستان اسکان داشته اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه