اخبار داغ

یک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق:

افزایش بیماری قلبی درجوانان با مصرف قلیان/زنان 10 سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند

افزایش بیماری قلبی درجوانان با مصرف قلیان/زنان 10 سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند
یک فوق تخصص بیماری های قلبی گفت: عادات نادرست مصرف قلیان که به وفور به چشم می‌خورد یکی از مواردی که بیماری های قلبی و عروقی را افزایش داده است چرا که مصرف یک بار قلیان معادل مصرف 180 تا 300 عدد سیگار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، مسعود اسلامی دبیر شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق، با بیان نقش عوامل محیطی به ویژه آلودگی هوا در بروز بیماری‌های قلبی، اظهار داشت: آلودگی هوا در بروز سرطان و تغییرات ژنتیکی موثر است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا؛,

 

,

وی افزود: متأسفانه آمار دقیقی در خصوص بیماران قلبی وجود ندارد اما شواهد نشان می‌دهد که شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور روند صعودی دارد و چنانچه با این سیاست پیش رویم افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد؛ این در حالی است که کشورهای غربی با به کارگیری روش‌های پیشگیری توانسته‌اند میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهند.

,

 

,

مصرف یک بار قلیان معادل مصرف 180 تا 300 عدد سیگار است

, مصرف یک بار قلیان معادل مصرف 180 تا 300 عدد سیگار است,

وی با تأکید درباره استفاده از اسیدهای چرب اشباع شده مانند روغن پالم،افزود: مصرف روغن‌های حاوی اسیدهای چرب اشباع شده نظیر روغن پالم می‌تواند موجب تنگی عروق کرونر شود؛ بنابراین وزارت بهداشت باید بخشی از بودجه سلامت را صرف پیشگیری کند؛ به دلیل اینکه روش‌های پیشگیری نتیجه خود را 15 تا 20 سال آینده نشان می‌دهد و خیلی‌ها وارد این حیطه نمی‌شوند.

,

 

,

اسلامی با ابراز تأسف از افزایش مصرف قلیان در جامعه خصوصا نزد جوانان، تصریح کرد: بسیاری از عادات غلط در جامعه منجر به بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور شده‌اند.

,

 

,

وی در ادامه افزود: عادات نادرست مصرف قلیان که به وفور به چشم می‌خورد یکی از مواردی که بیماری های قلبی و عروقی را افزایش داده است چرا که مصرف یک بار قلیان معادل مصرف 180 تا 300 عدد سیگار است.

,

 

,

این متخصص بیماری های قلب و عروق بیان کرد: اسفاده از مواد مخدر شیشه نیز عوارض قلبی زیادی را در فرد مصرف کننده به وجود می آورد؛ بنابر تحقیقات انجام شده بین مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و بیماری‌های قلبی و عروقی رابطه مستقیم وجود دارد همچنین افرادی که مواد مخدر مصرف می‌کنند به دلیل اینکه مصرف این مواد علایم بیماری قلبی را می‌پوشاند دیرتر مراجعه کرده و شانس درمان کمتری دارند.

,

 

,

وی تأکید کرد: متأسفانه باور غلطی در بین اذعان شکل گرفته است که مصرف مواد مخدر به درمان دیابت و امراض قلبی مفید است؛ این تفکر اشتباهی است و نمی تواند در کاهش و کنترل بیماری‌های قلبی و دیابت مؤثر باشند؛ مصرف مشروبات الکلی به میزان زیاد عوارض مختلفی مانند افزایش فشار خون و نارسایی قلبی را ایجاد می‌کند.

,

 

,

اسلامی خاطرنشان کرد: در کشورهای غربی به فردی که دچار سکته قلبی یا گرفتگی عروقی شده‌اند توصیه می‌شود تا چنانچه تاکنون از مشروبات الکلی استفاده نمی‌کرده آن را شروع نکند.

,

 

,

زنان 10 سال دیرتر از مردان به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند

, زنان 10 سال دیرتر از مردان به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوند,

مسعود قاسمی ، رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق گفت:ضریب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان 40 سالگی و برای زنان 50 سالگی است؛ در زنان با توجه به دوره تولید مثل و یائسگی موجب شده است که 10 سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا شوند.

,

 

,

وی افزود: هرچه سن جوانتر باشد، احتمال حادثه قلبی کمتر است اما شدت آن بیشتر می‌شود، بنابراین جوان‌ها از نظر آماری کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

,

 

,

رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق اظهار داشت: یکی از عوامل شروع‌کننده بیماری‌های قلبی و عروقی سن است و چنانچه مردان در محدوده سنی 40 سالگی و زنان در محدوده سنی 50 سالگی قرار دارند، یا زمینه ژنتیکی و یا فاکتورهای خطرساز مثل دیابت و فشار خون بالایی دارند، باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه