اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

سفر روحانی به هند نشان از ناکارآمدی برجام دارد

سفر روحانی به هند نشان از ناکارآمدی برجام دارد
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: روحانی می‌داند که 5 سال از دوره ریاست جمهوری می‌گذرد و دستاوردی در حوزه دیپلماسی و تجارت خارجی ندارد و برای همین سفر منطقه‌ای به هند را انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بخشایش‌اردستانی در گفت‌وگو با صبح توس در خصوص رابطه بین سفر اخیر رئیس جمهوری به هندوستان و اهداف دستگاه دیپلماسی برای برجام در 5 سال اخیر، اظهار کرد: تیم وزارت امور خارجه دولت یازدهم و دوازدهم خیلی علاقه داشتند که مزه به اصطلاح شیرین برجام را به کام مردم بچشانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: آن‌ها مایل بودند که تجارت با اروپا انجام گیرد، درِ بانک‌های غربی نیز باز شود، میزان صادرات نفت افزایش یابد، پول آن به کشور برگردد و علاقه داشتند که عزت پاسپورت ایرانی ارزش بیشتری پیدا کند ولی نتیجه خاصی حاصل نشد.

,

وی تصریح کرد: تا زمانی که اوباما بر سر کار بود «فشارهای ایمیلی» که وزیر امور خارجه به آن‌ها وارد می‌کرد تا حدی کارساز بود ولی از موقع روی کار آمدن ترامپ، برجام به گروگان گرفته شد چراکه ما، به دلیل عمل نکردن غرب به تعهداتش، باید می‌گفتیم که برجام را انجام نمی‌دهیم و یا اینکه آن را به چالش بکشانیم تا امتیازات لازم را کسب کنیم.

,

بخشایش‌اردستانی اضافه کرد: ترامپ در عمل برجام را به گروگان گرفت و نه‌تنها مقامات کشور را در حالتی قرار داد که از آمریکا خواهش کنند، از برجام خارج نشود، بلکه اروپایی‌ها را نیز منفعل کرد و آن‌ها را به این سمت برد تا از ایران امتیازات بیشتری بگیرند.

,

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این بین آقای روحانی به این فکر افتاد که 5 سال از دوره ریاست جمهوری می‌گذرد و دستاوردی در حوزه دیپلماسی و تجارت خارجی ندارد و عملا وقت دولت را تلف کرده است.

,

وی یادآور شد: از طرفی دیگر کشورهای طرف قرارداد ما کشورهایی نظیر هند و چین هستند و به دلیل تحریم‌ها توان برگرداندن پول‌ها را به کشور ندارند و به همین دلیل باید با این کشورها مراوده داشته باشد و این کار را هرچند دیر ولی بعد از گذشت 5 سال بالآخره انجام داد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه